آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم (nbookcity.com)

دانلود کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم

کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم حاصل 30 سال تجربه مایکل اس برودر در زمینۀ روانشناسی بالینی است.

چگونه تشخیص دهم که باید در رابطه‌ام بمانم یا بروم؟ کتاب حاضر، دربارۀ شما، آینده‌تان، انتخاب‌هایتان و قدرت انتخاب شما است؛ این کتاب دربارۀ روابط است و این‌ که چه عواملی رابطه را کارآمد می‌کند و چه زمانی تلاش‌ها در این راستا بی‌ثمر خواهد بود. هم‌ اکنون رابطۀ شما در کدام مسیر حرکت می‌کند. آیا (و چطور) می توان رابطه را نجات داد؟ آیا باید رابطه را نجات داد یا خیلی دیر شده است؟

این کتاب روانشناسی، به‌ گونه‌ای نوشته شده است که می‌توانید از اول تا آخر آن را بخوانید یا فقط به مباحثی بپردازید که موجب نگرانی‌تان هستند. اگر می‌خواهید از اول تا آخر کتاب را بخوانید، توصیه می‌کنیم راهبردها و تمرینات آن را به‌ کار ببرید، زیرا کمکتان خواهند کرد تا بسیاری از مسائل، به‌ ویژه در ارتباط با شرایط خاصتان مشخص شود. متوجه خواهید شد هر بار که فصل‌های متفاوت کتاب را بازخوانی می‌کنید، معنای متفاوتی برایتان خواهند داشت چون وقتی با بینش‌هایی جدید آشنا شوید، معنا و پیام‌ها نیز همراه با شما متحول می‌شود.

خلاصه کتاب

 کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟ دربارۀ شما و رابطه تان است که شاید حساس ترین حیطۀ زندگی شما به شمار آید. این کتاب به موضوعی جدی و اغلب ناکام کننده توجه دارد؛ اما به شیوه ای خوش بینانه. از این رو، دوباره از شما می خواهم با اجرای تمرینات و به کارگیری راهبردهای مطرح، نهایت استفاده را از این کتاب ببرید. بدین طریق، می توانید مطالب کتاب را تا حد امکان با هم ترکیب کنید و از خواندن آن لذت ببرید. سپس، دربارۀ جهت و گام های بعدی تان دیدی شفاف تر خواهید داشت.

بنابراین مأموریت اصلی کتاب حاضر این است که کمکتان کند در مورد رابطۀ کنونی تان یا دیگر حیطه های مهم زندگی تصمیم بگیرید و از خرد درونی تان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. این کتاب به تحول دیدگاهتان کمک می‌کند. از این رو، با در نظرگیری واقعیت رابطه‌تان خواهید دانست چه زمانی در مسیر درست قرار دارید. نویسنده و شما برای رسیدن به چنین دیدگاهی با هم همکاری می‌کنید. مایکل اس برودر سؤالاتی برایتان مطرح می‌کند تا از خودتان بپرسید و مجموعه‌ای گزینه در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید در طول این مسیر آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

همچنین راهنمایی‌تان می‌کند که چطور می‌توانید از عمیق‌ترین منابع درونی‌تان استفاده کنید؛ منابعی که همیشه بهترین جواب‌ها را برای زندگی‌تان در اختیار شما قرار می‌دهند. هیچ کتابی نمی‌تواند مثل خودتان تعیین کند چه چیزی برای شما خوب و مناسب است؛ اما با همکاری یکدیگر به این هدف خواهید رسید. به‌ یاد داشته باشید ممکن است برخی از مطالبی که در کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم می‌خوانید در مورد شما صدق کند و برخی دیگر صدق نکند.

بخشی از متن کتاب

دن و جنیفر زن و شوهری به شدت عاشق بودند. جنیفر زندگی مشترکش را «غذایی فوق العاده عالی که موجب مسمومیت می شود» توصیف می کرد. منظور جنیفر این بود که شور و هیجان و شدت احساس آنها به یکدیگر مستأصل کننده بود. هر دوی آنها برای توصیف رابطه شان واژه هایی همچون «دوست داشتنی»، «گیرا و جذاب» و «پرشور» به کار می بردند؛ اما در بیرون از این شور و هیجان و احساس عاشقانه ی شدید، رابطه ی آنها کارایی نداشت. جنیفر به واسطه ی آنچه آن را فقدان بلندپروازی دن توصیف می کرد، دلسرد شده بود.

دن نیز احساس می کرد جنیفر «خیلی پرتوقع است و او را همان طور که هست نمی پذیرد». آنها با پذیرش این حقیقت که به احتمال زیاد رابطه شان در بلندمدت دوام نخواهد آورد، به خودشان فرصت دادند که از موارد خوب رابطه شان لذت ببرند و توقع دیگری نداشته باشند. زندگی مشترک آنان چند ماه دیگر نیز ادامه یافت و سپس از شور و هیجان افتاد و سرد شد. در این شرایط، آنها سطح توقعاتشان را تعدیل کردند و به نحوی با واقعیت شرایطشان (که هر دو روی آن توافق داشتند) سازگار شدند.

وقتی شور و اشتیاق اولیه فروکش می کند، هنوز هم کمی شور و اشتیاق جنسی باقی می ماند؛ اما بدون عامل آرامش (علاوه بر شور و اشتیاق)، رابطه ممکن است به شدت ناپایدار باشد. بسیاری از زوج ها در چنین شرایطی تصمیم می گیرند که تمام تلاششان را بکنند تا این «عدم اشتیاق» را از بین ببرند (همچنین در مورد مشکلاتشان کار کنند و یکدیگر را بپذیرند و غیره). رابطه ممکن است به کلی ناپایدار باشد؛ اما صرف وجود تعهد قوی به ایجاد پایه ی اصلی مربوط به آن، که منظور همان آرامش است، می تواند شرایط را به طور کامل تغییر دهد…

نقد کتاب آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم

دکتر برودر در مقدمه چنین آورده‌ است: عنوان این کتاب، آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم؟ از شایع‌ترین مشکلاتی بوده‌ است که من در طول سه دهه در کارم به‌عنوان روان‌شناس بالینی با آن مواجه بوده‌ام. این نه‌تنها سؤالی بسیار شایع است، بلکه برای بیشتر اشخاص و زوج‌هایی که در طول این سال‌ها با من مشورت کرده‌اند، گیج‌کننده بوده‌است. امیدوارم این کتاب به‌نحوی به این پرسش پاسخ دهد تا شما به‌سرعت بتوانید تصمیمی درست بگیرید و به راه‌حلی برسید که برایتان قانع‌کننده باشد.

برای این‌که موضوع مورد بحث را ساده کنم، در سراسر کتاب برای روابطی همچون ارتباط زناشویی، ارتباط بین نامزدها، کسانی‌که در مرحله‌ی آشنایی هستند یا هر نوع ارتباط بلندمدت یا کوتاه‌مدت و هر نوع جهت‌گیری جنسی، از اصطلاح رابطه استفاده می‌کنم که همچنین شامل زوج‌هایی که از هم طلاق گرفته‌اند، در فکر آشتی هستند یا می‌کوشند قطع رابطه‌ی خود را توجیه کنند نیز می‌شود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 271 بار

Dr.%20Michael%20%20S%20Broder%20 %D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84%20%D8%A7%D8%B3%20%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AF%D8%B1

عنوان کتاب: آیا می توانم رابطه ام را نجات دهم

چگونه تشخیص دهم که باید در رابطه ام بمانم یا بروم؟

نویسنده: دکتر مایکل اس برودر

مترجمان: شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا

تعداد صفحات کتاب: 159 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.91 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

شخصیت های پررمز و راز و اغلب خبیثی وارد داستان شده و بدون دلیل مشخصی از روایت داستان، ناپدید می شوند. مودیانو در این کتاب، پاریسی را به تصویر کشیده که یادآور حال و هوای فیلم هایی چون...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 157
بخش اول این کتاب با نام پاییزنگاری حاوی متن‌های عاشقانه لواسانی‌ست که در مرز میان شعر و متن بودن در حال حرکت است، اما بخش دوم کتاب نوشته‌ها و متن‌های کاملا مذهبی وی را دربردارد که به آستان ائمه اطهار (ع) هدیه داده است و ...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 592

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *