غذاهای فوری

غذاهای فوری (nbookcity.com)

دانلود کتاب غذاهای فوری

کتاب غذاهای فوری به قلم  باربارا دایان بری برای هر خانمی مفید است چرا که امروزه همه در فکر پخت غذای فوری و سریع هستند.

در بخش تدابیر نکات بسیار ظریف و مفیدی برای نوعروسان و خانم‌های جوان آمده است. این کتاب تلاشی است برای کمک به مادرانی که فرصت کمی برای آشپزی دارند ولی ترجیح می دهند که برای فرزندانشان غذاهای مورد علاقه آنها را در کوتاه ترین زمان و در خانه آماده کنند.

خلاصه کتاب

باربارا دایان بری در کتاب غذاهای فوری، روش پخت انواع غذاهایی که خیلی زود و راحت آماده خوردن می‌شوند را آموزش داده است. این کتاب راهنمای خوبی برای کسانی است که وقت کافی برای پختن غذاهای مفصل ندارند.

بخشی از متن کتاب

پاستا و مرغ با سیر و گوجه فرنگی خشک: ۵۰۰ گرم روغن را در تابه بزرگ و گودی روی حرارت متوسط گرم کنید. سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود؛ مراقب باشید نسوزد. مرغ را اضافه کنید و هر طرف آن را حدود ۲ دقیقه تفت دهید تا کمی پخته شود. مرغ را از تابه در آورید و به مکعبهای ۲٫۵ سانتی متری ببرید. آب مرغ را در قابلمه ای بریزید و گوجه فرنگی، جعفری و پیازچه ها را به آن اضافه کنید. نمک و فلفل را اضافه کنید بگذارید جوش آید و سپس حرارت را کم کنید و بگذارید ۵ الی ۱۰ دقیقه بجوشد.

تکه های مرغ را در قابلمه بریزید و کره را کمی در آن بزنید تا سس غلیظ شود، قابلمه را از روی حرارت بردارید، ولی آن را گرم نگه دارید.  در همین حال، در قابلمه بزرگی حداقل ۴ لیتر آب بریزید و بگذارید کاملا جوش آید. یک قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. پاستا را در قابلمه بریزید و هم بزنید تا به هم نچسبند. آن را بپزید تا نرم شود. سپس آبکش کنید. پاستا و سس را در یک کاسه با هم مخلوط کنید، آن را در دیس گرمی بکشید و سرو کنید…

جوجه کباب: در کاسه کوچکی آب لیمو، آب، روغن زیتون، ترخون، سس تبسکو، نمک و سیر را مخلوط کنید. تکه های مرغ را در کیسه ای که زیپ آن بسته می شود بریزید، درون مخلوط آب لیمو بگذارید و در آن را محکم ببندید. آن را در کاسه گودی قرار دهید و بگذارید مرغ ۲۰ دقیقه در این ماه در دمای اتاق بماند. چند بار کیسه را تکان دهید و برگردانید تا کاملا مایه به خورد مرغ برود. شعله بالایی فر را از قبل روشن کنید.

مرغها را از مایه در آورید و آب آن را بگیرید، ولی مایه را نگه دارید. کدو، مرغ ، فلفل دلمه ای را به سیخ های ۲۵ الی ۳۰ سانتی متری بکشید. سیخ های کباب باید ۱۰ الى ۱۲ سانتی متری از منبع حرارت پایین تر باشند. سیخ ها را روی صفحه کباب پز بچینید و هر طرف آنها را یک بار کباب کنید. گاهی با قلمو از مایه روی کبابها بمالید. حدود ۸ دقیقه آنها را کباب کنید تا وقتی مرغها نرم و پخته شوند. فورا سرو کنید…

نقد کتاب غذاهای فوری

نویسنده در کتاب غذاهای فوری دستور پخت انواع پیش غذا، سوپ غذاهای دریایی غذاهای گیاهی و گوشتی و دسرهای فوری را به شما آموزش می دهد.

به علاوه در این کتاب چندین ترفند نگهداری از مواد غذایی و شست و شوی صحیح آنها و چندین روش پخت هم معرفی شده‌اند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 912 بار

Barbara%20Diane%20Barry%20 %D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: غذاهای فوری

نویسنده: باربارا دایان بری

مترجم: گیتا شیخ الاسلامی

تعداد صفحات کتاب: 307 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

داستایفسکی در آثار خود شخصیت هایی را حلاجی می کرد که حتی آدمکشی را زیر لوای مرام و اعتقادات ایدئولوژیک خود موجه می دانستند. به همین خاطر آثار این نویسنده در تمام سال‌هایی که...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 1253
محکم بایست، سمتِ روح‌بخشی در مقابل فشار شدید دنیای مدرن برای انجام کار بیشتر، بیشتر بودن، شادتر‌شدن و کارآمدتربودن و «یافتن» خود است. سوند برینکمن در دفاع از رواقی‌گری و رد تعقیب افسارگسیخته و طاقت‌فرسای خودیاری، کتابی نوشته است که واقعاً کمک می‌کند.
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 745

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *