شخصیت های دشوار

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
شخصیت های دشوار (nbookcity.com)

دانلود کتاب شخصیت های دشوار

کتاب شخصیت های دشوار یک راهنمای عملی برای مدیریت رفتارهای آسیب‌زای دیگران و شاید خود شما است.

هلن مک گراث با بهره از راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی انجمن روانپزشکی آمریکا به معرفی انواع شخصیت ها و شرح دقیق ویژگی های آن ها می پردازد، مخاطب را در شناسایی شخصیتهای آزاردهنده در محیط کار و خانواده یاری می کنند و نحوه برخورد با رفتارهای دشوار را آموزش می دهد.

ما همه در زندگی خود با افرادی مواجه هستیم که باعث احساس ناکامی و آزار ما بوده یا به ما آسیب می‌‌‌‌رساند: افراد زورگو در محیط کار، آن‌‌‌‌هایی که همیشه مدعی‌‌‌‌اند حق با آن‌‌‌‌هاست یا افراد دارای شخصیت اضطرابی یا وسواسی. و بیشترِ ما نیز گاهی به دیگران آسیب می‌‌‌‌رسانیم. دکتر هلن مک گراث، یک نویسندۀ حرفه‌‌‌‌ای، این راهنمای خواندنی و عملی را برای برخورد با شخصیت های دشوار -چه دیگران و چه خودمان- به ما ارائه می‌‌‌‌دهد.

خلاصه کتاب

همه ما در هر پیوستار رفتاری، در وضعیت های مختلفی قرار داریم. این رویکرد اتخاذ شده در این کتاب است. هریک از انواع شخصیت، ویژگی ها و الگوهای رفتاری مطرح شده به عنوان یک پیوستار دیده می شوند. بیشتر افراد در پایین ترین سطح هر پیوستار قرار دارند، اما همچنان برخی از الگوهای رفتاری را از خود نشان می دهند. گروه دیگر در حد وسط پیوستار قرار دارند و اعضای آن درجه متوسطی از این رفتارها را از خود نشان می دهند؛ رفتارهایی که می توانند آسیب زیادی به خودشان یا دیگران برسانند.

تعداد کمی در بالای هر پیوستار قرار دارند. این افراد چنان الگوی شدیدی از خود نشان می دهند که می توان گفت دلیل رفتارشان وجود اختلال» است، چرا که به صورت مکرر این کار را انجام داده و این رفتار در بیشتر حوزه های زندگی شان جریان دارد و آسیب زیادی به خودشان و دیگران می رساند. رفتارها معمولا دو جنبه دارد: مثبت و منفی. کنار آمدن با افرادی که به امور نگاهی افراطی دارند ممکن است دشوار باشد، چرا که تفکر آنها انعطاف ناپذیر، محدود و غیرواقع بینانه است. آنها از فهم اینکه بیشتر مسائل مبهم هستند، نه واضح و روشن، عاجزند.

هرچند، گاهی توانایی آنها در تقلیل یک موضوع به سیاه و سفید ساده، به رغم غیرواقع بینانه بودن می تواند سودمند باشد. به طور مشابه، افراد مضطرب همیشه از بروز مشکلات نگران هستند، این مسئله هرچند خسته کننده است، اما هشیاری شان می تواند آنها را متوجه خطراتی احتمالی کند که دیگران متوجه آن نمی شوند. تا حد امکان، جنبه های مثبت » به همراه جنبه های چالش برانگیز هر نوع شخصیت و الگو تحت پوشش قرار گرفته است. کتاب شخصیت های دشوار را به تمام کسانی که زندگی شخصی و اجتماعیشان برایشان مهم است پیشنهاد می کنیم.

بخشی از متن کتاب

بیشتر افراد چه شکلی هستند؟ همه ما در زمان های مختلف به شیوه تحریک پذیر و تند خو رفتار نموده، یا بی دلیل رنجیده خاطر می شویم. اما عمدتا در مباحث مهم دچار طغيان خشم می شویم، چون به این مسئله واقف هستیم که این رفتارها منجر به فراری دادن دیگران شده و هم به خودمان و هم به دیگران آسیب می رسانند. افرادی که به دلیل اضطراب دچار طغیانهای خشم می شوند چه شکلی هستند؟

بسیاری از افراد مضطرب بیشتر زمان خود را صرف آمادگی برای مبارزه می کنند ( «جنگ یا گریز» را به خاطر بیاورید) چون «هورمونهای شیمیایی ترس» به صورت مکرر داخل بدن شان منتشر می شود. ترس آنها (که همیشه في نفسه تشخیص داده نمی شود) اغلب باعث می شود ابتدا عمل کرده و بعد سؤال کنند. گاهی اوقات آنها به عنوان «بداخلاق» یا از کوره دررو توصیف می شوند. حالات جسمانی خشم تقریبا با اضطراب یکسان است. هر دو را موج های آدرنالین ایجاد می کنند و اغلب تشخیص اینکه فرد دچار خشم است یا می ترسد دشوار است.

ما تاحدودی بر مبنای تفسیر نیت طرف مقابل، عواطف خود را تفکیک می کنیم. اگر یک سگ عصبانی به ما پارس کند، ما سعی می کنیم کنار برویم، اما اگر کسی با ما غير محترمانه صحبت کند که ما آن را تجاوز به حق مورد احترام بودن خود تلقی می کنیم یا حقوق ما را به طرق دیگری انکار کند، مثلا عدم همکاری با ما، ما این رفتار را نشانه نادیده گرفتن مان تفسیر می کنیم. ما آن را مسئله ای که باید حل شود می انگاریم به جای اینکه از آن فرار کنیم. اما گاهی افراد مضطرب به هدفي اشتباه حمله می کنند.

نقد کتاب شخصیت های دشوار

راهنمای ضروری برای فهم و زندگی یا کار کردن با افرادی که رفتارشان باعث ناکامی و آشفتگی شماست. کتاب شخصیت های دشوار، با استفاده وسیع از کتابچه “راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی” انجمن روان پزشکی آمریکا، به عنوان نقطه شروع خود، به طور موثری بالغ بر ده ها ویژگی و انواع شخصیت های مختلف را مطرح کرده و مشخصه‌های رایج و انگیزش زیربنایی آن را به تفضیل شرح می دهد.

همچنین راهکارهای متعددی برای برخورد با رفتارهای دشوار مجهز می کند، از جمله: مدیریت خشم و تعارض خوش بینی و آموزش اظهار بیان تفکر عقلانی و همدلانه بررسی مجدد شخصیت خود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 379 بار

%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%D8%B4%D9%88%D8%A7%D8%B1%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: شخصیت های دشوار

راهنمای عملی برای مدیریت رفتارهای آسیب زای دیگران و شاید خود شما

نویسنده: هلن مک گراث

مترجم: ویدا راضی

تعداد صفحات کتاب: 378 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.38 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در داستان کتاب قهرمان مدرسه ما ، ام آردی مدرسه ای پر آشوب، شلوغی و هرج و مرج است. جایی که حتی نمی توانید تصورش را کنید. حالا باید یک نفر پیدا شود و مدرسه را سر و سامان دهد.یک ابر قهرمان یک فولاد ضد ضربه یا شاید یک بچه ننه ی درسخوان،که فقط به درد سر و کله زدن با...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 301
کتاب حشاشین فراتر از داستانی خواندنی از رمزگشایی‌های یک وکیل از ماجرای قتل خواهرش، قدرت کلیسا و سوءاستفاده‌ی آن از تقدس‌باوری را بررسی می‌کند. تامس گیفورد با مهارت بالا در تصویر...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 1239

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *