دروغ های کوچک بزرگ

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
دروغ های کوچک بزرگ (nbookcity.com)

معرفی کتاب دروغ های کوچک بزرگ

کتاب دروغ های کوچک بزرگ جزو سه رمان محبوب دهه‎ ی اخیر در کشور آمریکا انتخاب شده است.

لیان موریارتی در کتابش، روایتگر زندگی افرادی است که به خاطر حفظ آبرو، راز‌های زندگیشان را از اطرافیان خود پنهان می کنند. این کتاب به عنوان یکی از پر فروش ترین آثار نیویورک تایمز، در واقع داستان زنانی را به تصویر می کشد که با وجود تجربه کردن خشونت همچنان لبخند بر لبان خود دارند.

رمان پیش رو زندگی سه زن را روایت می کند که هر کدام داستان زندگی خود را دارند و بر سر دوراهی سخت و پر چالشی گیر کرده‌اند: دروغ ‌بگویند و لبخند بزنند یا با حقایق تلخ روبه‌رو شوند و قدمی بردارند؟

خلاصه کتاب

داستان اصلی این کتاب در رابطه با حادثه‌ی وحشتناکی است که در شب جشن جمع‌ آوری اعانه‌ی مدرسه اتفاق می‌افتد. اما لیان موریارتی برای کشف دلیلی که سبب این اتفاق شد، شما را همراه خود به چندین ماه قبل از جشن می برد و با زندگی سه شخصیت اصلی داستان که همگی زن هستند همراه می کند. سه فردی که هر کدام با مشکلات متفاوتی دست و پنجه نرم می کنند. این کتاب با بیانی ساده و نگاهی عمیق به معضل خشونت خانگی می پردازد و قطعاً جزو رمان‌هایی است که شما را تا پاسی از شب بیدار نگه خواهد داشت.

شخصیت‌های این رمان زنانی حقیقی هستند، بانوانی که شاید هر روز با آن‌ها روبه‌رو می شوید و به زندگی آرام و زیبایشان غبطه می خورید. ولی باید بدانید که هر فرد دردها و رنج‌های خود را دارد. اگر به درستی دقت کنید خواهید دید که عکس روی جلد رمان دروغ های کوچک بزرگ تصویر یک آب نبات بزرگ در هم شکسته است. این تصویر کنایه‌ای از زندگی شخصیت‌های این رمان است که در نگاه اول زندگی شیرین دارند. اما این تنها ظاهر زندگی آن‌هاست. زندگی که در بطن خود متلاشی است.

رمان دروغ های کوچک بزرگ در حقیقت تلنگری است در مورد دروغ‌هایی که ما برای بقاء به یکدیگر می گوییم. اما مسئله این است: برای حفظ آبرو تا کجا می توان دروغ گفت؟ اصلاً اهمیت کدام بیشتر است؟ آبرویتان یا سلامت روح و جسم‌تان؟ بر اساس این کتاب سریالی نیز با بازیگری نیکول کیدمن، شیلین وودلی و ریس ویترسپون تولید شده که جوایز بسیاری را دریافت کرده و به‌ شدت مورد توجه منتقدین قرار گرفته است. همچنین این رمان موفق به دریافت جایزه‌ی Davitt برای بهترین رمان بزرگ‌سالان شده است. سایت گودریدز نیز در سال 2014 این رمان را نامزد دریافت عنوان بهترین رمان کرد.

بخشی از متن کتاب

وقتی کلوئی بچه های دیگر را در روز اول مدرسه دور خود جمع کرده بود و در حال زور گفتن به آن ها بود، مادلین تصمیم داشت با دوستش سلست قهوه و کیک بخورد (ریاست، ویژگی بارز کلوئی بود و حتما روزی مدیر یک کارخانه بزرگ می شود.) دوقلوهای سلست سال دیگر به مدرسه می روند و ویژگی بارزشان جنگ و دعوا است. ( مادلین پنج دقیقه پس از حضور آن ها در جمع، سردرد می گیرد. ) سلست همیشه به او کادوی تولد زیبا و گران قیمت می داد و به همین دلیل مادلین بسیار خوشحال بود.

پس از ملاقات با سلست مادلین قصد داشت کلوئی را به خانه ی مادرشوهرش ببرد و با دوستانش نهار بخورد و بعد از آن هم با عجله فِرد را از مدرسه بیاورد. خورشید می درخشید. مادلین کفش های پاشنه بلند دولچه و گابانای خود را پوشیده بود. (این کفش ها را در اینترنت و با ۳۰ درصد تخفیف خریده بود.) با خود فکر کرد امروز روز بسیار بسیار خوبی خواهد بود. « فستیوال مادلین آغاز می شود! » این را شوهرش اِد امروز صبح وقتی در رختخواب برای او قهوه آورد، گفته بود. مادلین برای علاقه ی  زیادش به تولد و جشن معروف بود. با این اوصاف هم چهل سال زیاد است!

وقتی از همان راه همیشگی سمت مدرسه می رفت متوجه ی گذر عمر خود شد؛ چهل. اما در چهل سالگی هم هنوز حس پانزده سالگی را داشت. چه سن بی مزه ای! درست وسط عمر انسان! وقتی چهل ساله باشی هیچ چیز دیگر اهمیت زیادی ندارد. وقتی چهل ساله باشی دیگر احساسات در زندگی ات جدی نیستند، زیرا چهل سالگی تمام ذهن تو را پوشانده است. زن چهل ساله ای مرده است! وای خدا! زن بیست وپنج ساله ای مرده است! تراژدی غم، قاتل را بیابید! مادلین اخیرا خبر قتل زن چهل ساله ای را در اخبار شنیده بود و همین موضوع ذهن او را به شدت مشغول کرده بود.

نقد کتاب دروغ های کوچک بزرگ

کتاب دروغ های کوچک بزرگ قصه کسانی را روایت می کند که به دلیل ترس از آبرو، اسرار زندگی‌شان را به هیچ کس حتی دوستان و نزدیکان خود بیان نمی‌کنند. قتلی رخ می‌دهد که والدین همه دانش آموزان یک مدرسه را تحت تأثیر قرار می دهد. «جین» یکی از مادرهای مدرسه است. او قربانی اشتباه و رفتار مردی شده است که سال‌ها بر زندگی او سایه انداخته است و از نظر مخاطب اولین متهم قتل به حساب می آید اما این همه ماجرا نیست.

مخاطب بیشتر از اینکه به فکر قاتل باشد دوست دارد بداند چه کسی به قتل رسیده است. داستان «موریارتی» شما را تا آخرین صفحه می کشاند تا پاسخ سؤال خود را بیابید. لیان موریارتی در این کتاب دکتر جکیل و آقای هاید دیگری خلق می کند.

نویسنده نشان می دهد گاهی انجام کار غلط بهتر است!

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 693 بار

Liane%20Moriarty%20 %D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C

عنوان کتاب: دروغ های کوچک بزرگ

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

جز برترین آثار داستانی با شخصیت اصلی زن

جزو برترین آثار تبدیل شده به فیلم و سریال

جز برترین رمان های تریلر

جزو برترین رمان های روانشناسانه

جز برترین کتاب ها با روایت چندگانه

نویسنده: لیان موریارتی

مترجم: سحر حسابی

تعداد صفحات کتاب: 278 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 26.12 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

شما می‌تواند با به کارگیری راهکارهای کتاب حاضر در برابر همه آدم‌های اطرافتان یا اتفاقاتی که می‌توانند از هر راه ممکن روزتان را خراب کند بایستید. نکته قابل‌ توجه در این کتاب مطالبی است که خواننده می‌ تواند بدون اولویت...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1155
آدام فیلیپس تمام تلاشش در این اثر فهماندن یک حقیقت به ماست: عاقل بودن یعنی به رسمیت شناختن سردرگمی خود، که نیازی نیست برای پنهان کردن آن دست به دامان دیوانگی بشویم...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 248

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *