همسر دوست داشتنی من

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
همسر دوست داشتنی من (nbookcity.com)

دانلود کتاب همسر دوست داشتنی من

کتاب همسر دوست داشتنی من، اثر خانم سامانتا داونینگ است که به عنوان نویسنده کتاب های جنایی و معمایی شناخته شده است.

این اثر در ماه مارس ۲۰۱۹ به چاپ رسیده و جزو آثار برگزیده و پرفروش در آمریکا بوده که بازخوردهای مثبت زیادی ازطرف مخاطبان داشته است. داستان آن، رمز و رازهایی ست که هر کسی در زندگی خود دارد و حتی با شریک زندگی اش هم ممکن است در میان نگذارد. داستان اعتماد است و ظاهر آدمها که چقدر می تواند فریبنده باشد. اینکه فردی در ظاهر عادی جلوه کند و در عین حال برخلاف تصور اطرافیان، روحی خطرناک در او نفس بکشد. 

داستان نقشه هایی که گرچه شاید با دقت بسیار طراحی شده اما از یک جایی به بعد همه چیز دگرگون می شود و شرایط برخلاف انتظار پیش می رود. رمان پیش رو، نامزد جایزه ادبی ادگار شده و فیلمی سینمایی بر اساس این رمان با تهیه کنندگی مشترک نیکول کیدمن و استودیوی آمازون در دست ساخت است. ژانر کتاب معماگونه و روان شناختیست و سیر داستانی آن، دیوانه وار مخاطب را به چالش می کشد و آن چنان هیجان انگیز و گیراست که مخاطب قادر نیست لحظه ای از خواندنش دست بکشد و هر ثانیه آن برایش دلهره آور و سؤال برانگیز است.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب همسر دوست داشتنی من، پانزده سال از یک ازدواج عاشقانه و موفق می گذرد… زوج خوشبخت و متمولی که ظاهرا هیچ چیزی برای یک زندگی ایده‌آل کم ندارند؛ ثروت، فرزند و یک رابطه عاشقانه. آن‌ها سال‌ها پیش با یکدیگر آشنا شدند و به یکدیگر دل باختند؛ پس از مدتی ازدواج کردند و سپس بچه‌دار شدند. مانند هر زوج دیگری رویاهای مشترک‌شان را با یکدیگر تقسیم کردند و رازهای ترسناک‌شان را باهم به اشتراک گذاشتند. اما همیشه همه چیز این اندازه رویایی و ایده‌آل نماند.

اتفاق تلخ و آزاردهنده‌ای که برای این زوج رخ داده، نوعی روزمرگی بود. آن‌ها از یکدیگر خسته شده بودند. طبیعی است که هر زوج دیگری جای آن‌ها بودند به مشاور مراجعه می‌کردند یا در نهایت جدا می‌شدند؛ اما داستان توبایس و همسرش تفاوت دارد. آن‌ها با ارتکاب قتل افرادی نشان‌شده سعی دارند ارتباط‌شان را بهتر کنند! ضرباهنگ تند داستان که از زبان توبایس روایت می شود به ایجاد فضای دلهره‌آور و وحشت انگیز داستان، کمک شایانی کرده است.

این کتاب رمانی‌ست با سیر داستانی متفاوت و دارای فضای خاص جنایی که در قسمت‌هایی به‌راستی می تواند شوک‌ آور باشد و تیزبین‌ترین اذهان را نیز به حیرت وادارد. در واقع ماهیت کتاب همسر دوست داشتنی من به روان آدمی می پردازد و نشان می دهد که تا چه حد یک روان ناسالم می تواند جامعه‌ای را گرفتار خود کند.

بخشی از متن کتاب

وقتی بیرون از یک کافی شاپ در ماشین نشسته ام، گزارش خبری را در تلفن همراهم می بینم. بعد از اینکه بچه ها را از مدرسه به خانه می رسانم، به سمت باشگاه برمی گردم و در راه بین خانه تا سر کار، جلوی کافی شاپ می ایستم تا قهوه بگیرم. اعلان خبر فوری در تلفنم روشن می شود. با این مضمون که «اوون دوباره ارتباط برقرار کرده.» در ویدیوی خبری، جاش درمورد آخرین نامه اوون صحبت می کند. بعد از مدت ها برای اولین بار، چهره اش خسته نیست، گونه هایش گل انداخته و چشمانش از شدت هیجان گشاد شده و بیرون از ایستگاه پلیس ایستاده است.

بعد از یک هفته دیدن بررسیهای پلیس در استراحتگاه های خالی و پناهگاه های خالی از سکنه، وقتی نامه به دستش رسیده انگار حسابی سرحال شده است. حالا تصویری از نامه روی صفحه نمایان می شود که اسم اوون کاملا در آن مشخص است. جاش گزارش می دهد: این نامه تنها چیزی نیست که از مردی دریافت کردهم که ادعا می کنه اوون اولیور رایلیه. داخل این تیکه کاغذ، به دسته مو بود و هنوز نمیدونیم متعلق به کیه. حتی نمیدونیم این دسته مو متعلق به یه زن هست یا مرد اما حالا که با شما صحبت می کنم، آزمایشات دی ان ای در حال انجام هست و به محض اینکه اطلاعات دیگه ای به دستمون برسه، شما رو در جریان قرار میدیم.»

جاش بعد از صحبت هایش، زن جوانی را روبه روی دوربین می آورد که ادعا می کند یکی از دوستان نائومیست و دوباره جاش خاطرنشان می کند که نمی دانند برای نائومی چه اتفاقی افتاده است. دوست نائومی به نظرم آشنا نیست؛ یادم نمی آید او را با نائومی در دنیای مجازی یا واقعی دیده باشم. زن جوان با صدای تودماغی آزاردهنده ای حرف می زند طوری که حس می کنم در ماشینم با او حبس شده ام حس خفگی به من دست می دهد. در مورد نائومی می گوید، دختر دلنشین و مهربانیست اما نه از آن دسته دخترهای لوس؛ دوست خیلی خوبی ست اما استقلال خاص خودش را دارد و اینکه باهوش است اما آدمی نیست که در مورد همه چیز بداند و من نمیدانم معنی این حرف ها و کارها چیست…

نقد کتاب همسر دوست داشتنی من

رمان همسر دوست داشتنی من اکتشافی تاریک و نگران کننده از فروپاشی یک خانواده است و احتمالا در تمام طول روز شما نمی توانید دست از مطالعه این کتاب بردارید. حتی حرفه‌ای‌ترین خوانندگان رمان‌های جنایی و معمایی را شوکه خواهد کرد! اگر در جستجوی رمانی هستید که مبهوت‌تان کند، این کتاب برای شماست! تمامی علاقمندان رمان‌های معمایی خارجی که از خواندن روایت‌های کلیشه‌ای قتل و جنایت خسته شده‌اند، کتاب حاضر شگفت‌زده‌شان خواهد کرد.

شما بعد از خواندن کتاب همسر دوست داشتنی من دیگر باور نمی‌کنید زوج‌های میانسال اطرافتان عادی باشند.

تعداد بازدید: 548 بار

Samantha%20Downing%20 %D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%20%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF

عنوان کتاب: همسر دوست داشتنی من

نامزد جایزه بهترین کتاب معمایی گودریدز سال 2019

نویسنده: سامانتا داونینگ

مترجم: زهرا ظریفکار

تعداد صفحات کتاب: 353 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

فضای رازآلود و پرتنشی که میان شخصیت‌ها روایت می‌شود با افزوده شدن عنصر مبهمی به داستان جذاب‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. کامیون سیاه رنگی که راننده آن مردی میانسال و مشکوک است، سایه به...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 154
رمانی جذاب در مورد دادگاه قتل و نحوه شکسته شدن یک خانواده است. با تعلیق بی امان خود ، نثر مسحورکننده و پیچش تکان دهنده ای که در انتها ایجاد می کند ، بسیار خوب است. اما این یک امتیاز بیشتر هم دارد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 583

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *