هیچ چیز تصادفی نیست

آخرین ویرایش: 9 ماه قبل
هیچ چیز تصادفی نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب هیچ چیز تصادفی نیست

نویسنده کتاب هیچ چیز تصادفی نیست استاد دانشکده کوری در بوستون است و یک دفتر مشاوره دارد. او نویسنده چندین کتاب است.

نوشته‌های آلن جی هانتر اغلب از مضامین اساطیری و نمادگرایی کهن الگویی برای ارائه بینش‌هایی در مورد ماهیت انسان و قدرت دگرگون‌ کننده روایت نشأت می‌گیرد. هدف آثار او این است که درک ما از خود، دیگران و دنیای اطرافمان را از طریق داستان گویی عمیق‌تر کند.

رویدادهای زندگی ما اشاره به الگوهایی زیربنایی دارند که می‌توانند به ما بیاموزند چگونه جایگاه خود را در آینده‌ای روشن بیابیم. طریق همزمانی، با خط سیری تدریجی ما را ترغیب می‌کند تا در وهله‌ ی نخست جنبه‌های اسرارآمیز زندگی خود را کشف کنیم و آنگاه به درون خویشتن سفر کنیم تا ببینیم تجارب فردی ما، چگونه ما را به سمت زندگی در راستای جریان انرژی‌های کیهانی سوق داده یا از آن دور می‌کنند…

خلاصه کتاب

کتاب هیچ چیز تصادفی نیست راهنمایی است بهنگام و پیشگامانه. ما در این دنیا موجودی رها شده نیستیم. ما تنها نیستیم. هر کدام از ما باید در مسیری قرار بگیریم که در آن حس رضایت کنیم. پروفسور کارل گوستاو یونگ، روانکاو سویسی، زمانی به این نتیجه رسید که مسیری که ما برای آن ساخته شده‌ایم بدون راهنما و نشانه نیست.

او با بنیان‌ گزاری مفهوم «همزمانی» توانست این موضوع را روشن کند که در زندگی حوادث و اتفاقاتی دور از انتظار ما رخ می‌دهد که مسیر زندگی را از آن‌چه ما قبلا برنامه‌ ریزی کرده‌ بودیم منحرف می کند یا در جاهایی اتفاقاتی می افتد که حس می‌کنیم ما از جایی بدون آن‌ که انتظار داشته‌ باشیم مورد حمایت قرار گرفته‌ایم.

کتاب هیچ چیز تصادفی نیست که به صورت کاملا کاربردی نگاشته شده به شما کمک می‌کند به دور از این‌که بخواهید اتفاقات زندگی خود را به خوب و بد تقسیم کنید، به دنبال کشف معنای اتفاقاتی باشید که برای شما در حال رخ دادن است.

پس از مدتی کار با این کتاب متوجه می‌شوید که هیچ چیز تصادفی نیست و هر آن‌ چه برای شما رخ می‌دهد، اگر گوش شنوا داشته باشید، شما را در مسیری که باید در آن قرارگیرید، قرار می دهد و شما از بودن در چنین مسیری و داشتن چنین نگاهی باوجود همه سختی‌های راه، خشنود و راضی خواهید بود.

بخشی از متن کتاب

بیایید نگاهی بیندازیم به تفاسیری از موضوع سرنوشت یا تقدیر که مردم طی قرنها آن را حقیقی پنداشته اند. تفاسیری که می توانستند رهنمودهایی در خصوص نحوه ی کارکرد تقدیر در زندگی به ما بدهند. آنچه کشف خواهیم کرد، به نحو قابل ملاحظه ای محکم و استوار خواهد بود. در یونان باستان، نگرش حاکم بر جامعه مبتنی بود بر افراد بشر و در رأس آنها معبدی از خدایان و الهه ها که در کوههای المپ زندگی می کردند و ممکن بود به مانند هر فرد دیگری دست به اشتباهات فاجعه آمیز بزنند.

آنها خود را با امور بشری درآمیخته و در آن گرفتار می ساختند و بر سر نتایج می جنگیدند و بحث می کردند. غیر از المپ نشینان، پیامبران و پیشگویانی بودند که رسالت آنها برای همه حتی خدایان اجتناب ناپذیر بود، زیرا آنها هم مثل انسانها در معرض همان نیروهای سرنوشت بودند. در نتیجه، هنگامی که دولتمردان و پادشاهان یونانی نیاز به راهنمایی پیدا می کردند، به جای اینکه صرفا نزد خدایان دعا کنند، ابتدا به ملاقات پیشگویان در معابدی همچون دلفی می‌رفتند.

در آنجا احساس و مفهومی مبتنی بر سرنوشتی قدرتمند و محتوم و نیز تقدیری ضعیف تر و بومی تر حاکم بود که می توانست بواسطه ی دعا تغییر یابد. ممکن است بارزترین نمونه کسانی که در این مفهوم تقدیر گرفتار آمده است، اودیپوس باشد، کسی که به خوبی به یاد داریم چه سرنوشت بی رحمانه ای داشت. او فکر می کرد سعادت به وی لبخند میزند و او را به پادشاهی شهر بس میرساند.

اما سالها قبل، پیشگو به پدرش خبر داده بود که اودیپوس با مادرش ازدواج می کند و پدرش را می کشد. پدر اودیپوس که از این امر دچار وحشت شده بود، اقدام به کشتن اودیپوس کرد؛ غافل از این که در تپهای که کودک را در آن رها کرده بودند تا جان بسپارد، چوپانی او را از مرگ نجات داده بود.

وقتی اودیپوس بزرگ شد این پیشگویی به گوشش رسید که او پدرش را خواهد کشت و با مادرش ازدواج خواهد کرد. او نمی دانست که به فرزندی گرفته شده است. بنابراین از نزد کسانی که خانواده خود می پنداشت گریخت و یکراست به سمت محقق شدن این پیشگویی شتافت. سرنوشتی محتوم و غیرقابل اجتناب. (ص116 هیچ چیز تصادفی نیست)

نقد کتاب هیچ چیز تصادفی نیست

کتاب هیچ چیز تصادفی نیست (چگونه خوش شانسی خود را افزایش دهیم) نوشته‌ی آلن جی هانتر، شما را به این درک می رساند که به دنبال کشف معنای اتفاقاتی باشید که در زندگیتان در حال رخ دادن است.

اغلب شما لحظاتی را دیده‌اید، لحظاتی که همه‌ چیز درست همان طور که باید رخ می‌دهد. همان زمانی که احساس می کنید انگار همه چیز دست به دست هم داده‌اند تا شما را به سمت جایی که می خواهید حرکت دهد. می توانید اسم آن را شانس، تصادف، دست راهنما، جهان هستی یا خدا بگذارید. کتاب هیچ چیز تصادفی نیست را پیشنهاد می کنیم به:

  • کسانی که معتقدند دنیا حاوی پیام اختصاصی برای هر فرد در این کره زمین است؟ و می خواهند دلیل بودن شان را بدانند.
  • کسانی که می دانند اتفاق خوب و بد، صرفا تحلیلی کودکانه از اتفاقات است، و باید به کشف مسائل بزرگ تری از پشت این اتفاقات را دنبال کرد تا معنای زندگی برای مان عیان شود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 570 بار

Dr%20Alan%20J%20Hunter%20 %D8%A2%D9%84%D9%86%20%D8%AC%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1

عنوان کتاب: هیچ چیز تصادفی نیست

با جریان زندگی خود همسو شوید

نویسنده: دکتر آلن جی هانتر

مترجم: ناهید سپهرپور

تعداد صفحات کتاب: 216 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مو یان خیلی احساساتی است. در آثارش رنگ و بو و صدا را حس میکنید. او به موسیقی عشق میورزد، صدای قطار را دوست دارد، تمایلی به طرح مسائل سیاسی ندارد؛ ولی این بدین معنا نیست که به...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 206
ازرگانی به سفر می‌رود و از همسرش می‌خواهد تا در غیبت او، قبل از اقدام به هر کاری، با طوطیِ وی مشورت کند. در مدت غیبتِ بازرگان، همسر او عاشق جوانی می‌شود و هر شب که قصدِ دیدار او می‌کند، ابتدا راز...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *