در بندر آبی چشمانت

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
در بندر آبی چشمانت (nbookcity.com)

دانلود کتاب در بندر آبی چشمانت

اگر از خواندن شعرهای عاشقانه لذت می برید کتاب در بندر آبی چشمانت برای شماست.

اثر پیش رو منتخبی از آثار نزار قبانی است و ترجمه احمد پوری سادگی و صمیمیت شعر نزار را کاملا بیان می کند. در واقع نزار با این کتاب در ایران شناخته شد و محبوبیت یافت. نزار شاعری است که به خرق عادت در شعر معتقد است. او می گوید: شعر انتظار چیزی است که انتظار نمی رود… نزار از شعر به عنوان رقص با کلمات یاد می کند. او معتقد است: “‌بزرگ‌ترین گناهی که انسان مرتکب می‌شود این است که عاشق نشود”

خلاصه کتاب

نزار قبانی که استاد برانگیختن و یکی از افراد قرار گرفته در صف برترین شاعران در زمینه ی شعر عاشقانه ی جهان محسوب می شود، با لذت و زندگی، درست چشم در چشم آشوب و تراژدی مواجه شده و توانسته بزرگداشتی پرشور از دوست داشتنی بودن و شکوه زنانه ایجاد کند که با گذشت سال های طولانی هنوز پا برجا و شورانگیز باقی مانده است.

در همین راستا در کتاب در بندر آبی چشمانت او موفق شده تا تعادل و نزاکتی به اشعار بحران زده برگرداند و ایمان به ممکن بودن شادی و کامیابی احساسی را از نو زنده کند. با این حال او هم تحت تاثیر نیروهای پلیدی که او را احاطه کرده بود، قطب های مخالف تعالی و غضب و رنج و نشاط، به سمت خشم حرکت کرد و این تجربه ی به خصوص نیز در اشعار او هویداست. قبانی مردی متعلق به عصر خودش و تمامی عصرهاست که تاکنون به عنوان محبوب ترین شاعر جهان عرب شناخته شده است.

این مجموعه تایید می کند که قبانی یک قهرمان موفق در زمینه ی حقوق زنان است که زیبایی را با آزادی و عدالت برابر کرده و با به چالش کشیدن سرکوب ظالمانه ی زنان در فرهنگ خود، زنان را با تمام قدرت و شکوه در شعر خویش پاس می دارد. در اشعار کلاسیک او، شعرهایی یافت می شوند که همچون گل درخشان و همچون برکه ی آب نوازشگرند و در این اشعار، قبانی زنان را مقدس اعلام می کند. این اثر یک پیام شیرین است برای زنان، علی الخصوص زنان عرب که دارایی خویشاوندان مذکر خود محسوب می شوند. قبانی چه از عشق بنویسد چه از جنگ، در هر کدام به ابعاد افسانه ای دست می یابد.

بخشی از متن کتاب

 تو را زنانه می خواهم زیرا تمدن زنانه است شعر زنانه است ساقه ی گندم شیشه عطر حتی پاریس_زنانه است و بیروت_با تمامی زخم هایش_زنانه است تو را سوگند به آنان که می خواهند شعر بسرایند… زن باش تو را سوگند به آنان که می خواهند خدا را بشناسند… زن باش…

در حضور دیگران می گویم تو محبوب من نیستی و در ژرفای وجودم می دانم چه دروغی گفته ام می گویم میان ما چیزی نبوده است تنها برای این که از دردسر به دور باشیم شایعات عشق را، با آن شیرینی، تکذیب می کنم و تاریخ زیبای خود را ویران می کنم. احمقانه، اعلام بی گناهی می کنم نیازم را می کشم، بدل به کاهنی می شوم عطر خود را می کشم و از بهشت چشمان تو می گریزم نقش دلقکی را بازی می کنم، عشق من و در این بازی شکست می خورم و باز می گردم زیرا که شب نمی تواند، حتی اگر بخواهد، ستارگانش را پنهان کند، و دریا نمی تواند، حتی اگر بخواهد، کشتی هایش را…

نقد کتاب در بندر آبی چشمانت

در عصر سیاست که نزاع علیه سرکوب های بیرونی و درونی به یکی از کلیدی ترین مسائل در شعر عرب تبدیل شده، “نزار قبانی” موفق شده تا نشاط و نیروی دائمی عشق و انگیختگی را در زندگی بشر از نو برقرار سازد. او با برگزیدن شعر سنتی و عاشقانه ی عربی که میراثی از هنر قرن های متمادی بود، با افزودن تجربه ی خود به آن غنای بیشتری بخشید.

تجربه ی مردی مدرن که از اعماق وجود به شاخص های در حال تغییر، درباره وضعیت زنان در عصر حاضر آگاه بوده و شیواترین اشعار خود را در کتاب در بندر آبی چشمانت به بیان ضرورت آزادی زنان و حق کامل او نسبت جسم و روح و احساساتش اختصاص داده است.

کتاب در بندر آبی چشمانت

عنوان کتاب: در بندر آبی چشمانت

گزینه شعرهای عاشقانه

شاعر: نزار قبانی

مترجم: احمد پوری

تعداد صفحات کتاب: 103 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 709 کیلوبایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

ماهنامه علمی آموزشی طراحی وب کتابی مفید در جهت آشنایی کاربران با طراحی وب می باشد. این کتابچه به همت گروه مدرسه مجازی ایرانیان تهیه شده است و به صورت کاملا ساده و مقدماتی تا پیشرفته اصول و قواعد طراحی وب را به علاقمندان آموزش می دهد.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 576
این مجموعه 231 شعر را دربردارد. احمدی درعرصه‌ی شعر نو، ادبیات فارسی و حوزه‌ی کودک و نوجوان فعالیت داشته و همچنین پژوهش‌ها، مصاحبه‌‌ها و ویراستاری‌هایش در زمینه‌ی موسیقی قابل‌ تقدیر...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 135

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *