تابستان و غم

آخرین ویرایش: 12 ماه قبل
تابستان و غم (nbookcity.com)

دانلود کتاب تابستان و غم

احمدرضا احمدی در کتاب تابستان و غم مانند دیگر کتاب هایش، تصاویر لطیف و لحظه‌ های شعری بدیعی را به مخاطب منتقل می‌کند‌.

این مجموعه 231 شعر را دربردارد. احمدرضا احمدی درعرصه‌ی شعر نو، ادبیات فارسی و حوزه‌ی کودک و نوجوان فعالیت داشته و همچنین پژوهش‌ها، مصاحبه‌‌ها و ویراستاری‌هایش در زمینه‌ی موسیقی قابل‌ تقدیر است.

خلاصه کتاب

کتاب تابستان و غم، جدیدترین اثر احمدرضا احمدی، شاعر توانای ایرانی و بنیان‌گذار شعر موج نو است. شعرهای کتاب پیش رو، حاصل یک دوره درگیری شاعر با بیماری افسردگی بوده است. شاعری که می‌توان به حق او را شاعر ترسیم‌گر طبیعت و رنگ‌ها دانست. او با توصیفات زیبایی که در شعرهایش می‌آورد و با نکته‌بینی خاص خودش، ذهن را به عمیق شدن در ساده‌تریم مسائل روزانه وا می‌دارد.

احمدرضا احمدی درباره‌ی اثر حاضر چنین می‌گوید: کتاب تابستان و غم روایت تابستان گذشته است؛ روایت روزهایی که خودم افسرده بودم و پای همسرم که در سال‌های اخیر مراقبم است شکسته بود. شعرهای این کتاب محصول این دوره است.

ردپای افسردگی، اندوه، دردهای زندگی و روزهای گذشته، سوالات بی‌شماری که هرکسی درباره‌ی زندگی و هستی بشری از خود می‌پرسد به خوبی در اشعار کتاب تابستان و غم پیداست. شاید این کتاب، با شعرهای لطیف و اندوهناکش، بعد جدیدی از ابعاد وجود احمدرضا احمدی را به شما بشناساند.

بخشی از متن کتاب

من و تو فراموش شده ی گلهای سرخ و قطارهای سرگردان هستیم/ آبها در تابستان، در لیوانها یخ می‌بندند/ کودکان برای تکه ای نان، در سرما گریه می‌کنند/ من و تو فراموش شده ی ایام هستیم/ من و تو به دنبال لبخندی دلپذیر بودیم/ با خاموشی می‌خواستم، دیوارهای بلند، فرو ریزد/ آنگاه من و تو زندگی را، آغاز کنیمبسیار آموخته بودیم، در خاموشی به دنبال یک شمع روشن، سراسیمه بدویم/ هراس داشتیم روح ما، در مرداب‌های ساکن، سقوط کند/ و من و تو، تهی از روز و شب…

بر دیوار کوچه ها، نوشته بودم تو همیشه یار نبودی/ گاهی، غفلت می‌کردی، به من لبخند می‌زدی، که عمرش کوتاه بود/ به تنهایی، به ستیز ابرها، روز و شب رفتم/ دستان من از سکه خالی بود، حرکت قطارها، وسعت باغها، طول روزها و شبها، و ارتفاع مه غلیظ را، به تنهایی پیمودم/ پرده ها را کنار زدم، کسوف بود، پس از خسوف کسوف بود/ پیر شدم، روز کسوف و خسوف را به یاد ندارم…

در واپسین لحظه نامش را گفت/ اما دیر بود، خیلی دیر بود/ نامش شباهت به چهره پنهان زنان و گل‌های اقاقیا داشت/ دستمالی را از شکوفه‌های سیب پُر کردم/ هوا یخبندان بود، من بر تنْ لباس تابستانی داشتم/ که دوازده ماه سال، افسردگی مرا می‌پوشاند/ سیب‌ها در دوازده ماه سال، شاهد افسردگی من بودند/ اما سیب‌ها در لحظهٔ یخبندان، پنهان شدند/ من چه چیز را در لحظه یخبندان باید به یاد می‌آوردم که پنهان بود/ لحظه‌ای نامش را از یاد بردم اما دوباره نامش را پرسیدم…

نقد کتاب تابستان و غم

کتاب تابستان و غم، نام اثری از احمدرضا احمدی است که مجموعه اشعار زیبای او درباره‌ی زندگی را در خود جای داده است. احمدی، نویسنده، شاعر، نقاش و ویراستار ایرانی در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان به دنیا آمد. او مدتی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فعالیت پرداخت.

احمدرضا احمدی بنیان‌گذار سبک موج نو در دهه ۱۳۴۰، در شعر معاصر ایران است. این سبک بعدتر به حرکتی مدرنیستی تبدیل شد که داستان، نمایشنامه، سینما، موسیقی و نقاشی را تحت تاثیر قرار داد. احمدی در سال ۱۳۴۳ به همراه نادر ابراهیمی، اسماعیل نوری علاء، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی، جعفر کوش‌آبادی، مریم جزایری و جمیله دبیری گروه طرفه را با هدف دفاع از هنر موج نو تأسیس کرد.

انتشار دو شماره از مجلهٔ طرفه و تعدادی کتاب در زمینهٔ شعر و داستان از فعالیت‌های این گروه است. احمدرضا احمدی به عنوان شاعر برگزیده جایزه‌ی بیژن جلالی در سال ۱۳۸۵ انتخاب شد. او همچنین در سال ۱۳۸۸ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن بود.

اگر از طرفداران احمدرضا احمدی هستید، خواندن کتاب تابستان و غم را از دست ندهید. دوست‌داران و علاقه‌مندان به شعرهای معاصر قطعا این کتاب را اثری جذاب، خواندنی و درخور توجه می‌یابند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 149 بار

Ahmadreza%20Ahmadi%20 %D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A7%20%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C

عنوان کتاب: تابستان و غم

مجموعه شعر

شاعر: احمدرضا احمدی

تعداد صفحات کتاب: 291 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.06 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

پیرزنی به بچه ی کوچکش که قبل از طلوع سپیده بیدار شده بود و گریه می کرد، می گفت: «ای گرگ زاده، خفه شو، بخواب. والا تو را از خانه بیرون میکنم تا شب را در کوچه بمانی» این پیرزن تاتار...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 295
داستانی تأثیرگذار درباره شکاف بزرگ میان ثروتمندان و فقیران، سفید پوستان و سیاه پوستان، و پروتستان ها و یهودیان را روایت می کند. رمان  به ماجرای زندگی و میراث خانواده ای فراموش نشدنی می پردازد که...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 316

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *