کتاب مهمان

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
مهمان (nbookcity.com)

دانلود کتاب مهمان سارا بلیک

کتاب مهمان سارا بلیک، رمانی زیبا، قدرتمند و مسحور کننده؛ و حماسه ای جذاب است که مسیر زندگی یک خانواده را در طول سه نسل پی می گیرد.

سارا بلیک نویسنده آمریکایی است که در واشنگتن دی سی مستقر است. اولین رمان او که در دوره ویکتوریا اتفاق افتاده بود، در سال 2001 منتشر شد.

دومین کتابش، بانوی پستچی، داستانی در جنگ جهانی دوم ماساچوست و لندن که در سال 2010 منتشر شد و سومین اثرش، کتاب پیش رو است و داستان دو خانواده درهم تنیده در آلمان و ایالات متحده در قرن بیستم را روایت می کند.

خلاصه کتاب

کتاب مهمان روایت صد سال زندگی یک خاندان بزرگ و قدرتمند است.  این کتاب داستان این خانواده را از سال ۲۹۳۵ تا ۲۰۱۹ روایت میکند. خانواده‌ای که به ظاهر خوشبخت هستند و یک جزیره می خرند، تا اینکه نسل آخر توان نگهداشتن جزیره را ندارد و با یک اتفاق متوجه یک حقیقت هولناک میشود. حقیقتی که ریشه در تعصب و نژادپرستی دارد و سال‌ها در زیر ظاهر خانواده پنهان شده بوده.

کتاب مهمان سارا بلیک، مسائل نژادی و طبقه اجتماعی را به گونه‌ای بررسی می‌کند که انگار بار اول است که راجع به این مسائل صحبت می‌شود. انگار خواننده را دعوت می‌کند که درباره موضوعاتی که اغلب حرف‌ زدن راجع به آن او را معذب می‌کند، ارتباط برقرار کند. نویسنده گفته است: وقتی من نوشتن این داستان را شروع کردم درواقع می‌خواستم جایگاه اجتماعی و سیاسی خودم را در آمریکا پیدا کنم.

خود را آماده این می‌دیدم که در این مباحثه بزرگ و ملی خودم را محک بزنم و به پرسش‌ هایی که در این عرصه مطرح می‌شود در این کتاب پاسخ دهم. پرسش‌ هایی مثلِ گذشته را چگونه می‌بینیم؟ توضیح ما برای مسائل نژادی چیست؟ چگونه آن را توجیه می‌کنیم؟ من رمان مهمان  را به صورت پراکنده نوشتم و برای هرکدام از شخصیت‌ها وقت جداگانه‌ای گذاشتم و هرکدام از آنها موقع نوشتن شخصیت مورد علاقه من بودند. اما «رگ» را جور دیگری دوست داشتم.

بخشی از متن کتاب

کیتی از پله های آسانسور بالا آمد. بغلش پر از گلهای رزی بود که از باغ اویستر بی چیده بودند. در اتاق آسانسور ایستاد، تنها، با انعکاس عکسش که روی در برنجی براق افتاده بود. دلش برای مرد آسانسورچی تنگ شده بود. کشیدن اهرم و باز و بسته کردن میله های آهنی. امروزه همه کارها سریع و در سکوت انجام میشد. در آسانسور به سالن کوچکی باز شد که دیوارهایش با کاغذ دیواریهای ابریشمی زرد روشن پوشیده شده بودند.

دو صندلی بدون دسته مد روز دو طرف سالن قرار داشت. گلهای ادریس صورتی کم رنگ روی میز کمی پژمرده شده بودند. کیتی بلافاصله بعد از ورود به آپارتمان پژمردگی آنها را احساس کرد. چه سکوتی در خانه بود. وسط سالن ایستاد. همه درهای داخل آپارتمان باز بودند و این سکوت را میشنیدند. هیچ کس از اتاق نشیمن نبود. پشت سرش آشپزخانه و اتاق کوچکی قرار داشت که همیشه پیشخدمت آنجا بود اما جسی از آنجا بیرون نیامد و هیچ صدایی نیز شنیده نمیشد.

سمت راستش اتاق خوابشان قرار داشت. سمتش چپش دری وجود داشت که به کتابخانه باز میشد و کیتی تنها میتوانست دسته گرد و کلفت مبل چرمی را در کتابخانه ببیند. نور آفتاب روی چرم سبزرنگ مبل افتاده بود، مثل نوری که در جزیره کراکت از میان جنگل روی خزه های تنه درختان می افتد. چراغ روشن بود. صدایی شنید کسی با آگدن در کتابخانه بود. کیتی کتش را درآورد و چوب لباسی را از داخل کمد برداشت. سعی کرد بفهمد چه کسی آنجاست.

کت کتانی اش را کنار کت آگدن آویزان کرد. داشت با لکنت حرف میزد. صدای دانک بود، دانک آنجا بود. کیتی به حرف هایشان گوش داد. انگار داشتند باهم بحث می کردند. وقتی کیتی در را باز کرد و وارد اتاق شد دو مرد سرشان را بالا گرفتند و سکوت کردند، انگار کیتی طنابی را کشیده و پرده افتاده باشد. «سلام عزیزم.» اتاق به خاطر موضوعی که کیتی نتوانسته بود بفهمند، غرق در تنش بود. کیتی آرام پرسید: اون رازی که دارین مخفیش میکنین چیه؟

سخن نویسنده

نویسنده کتاب مهمان در مصاحبه ای گفته است: ادبیات قرن ۱۹ به طرز فوق العاده‌ای قوی و ماندگار است و پرواضح است که من تحت‌تاثیر آثاری هستم که در آن زمینه سال‌ها درس خوانده‌ام. از طرف دیگر آنها رمان‌های بزرگ و فاخری مثل نوشته‌های چارلز دیکنز، امیل زولا و اونوره بالزاک هستند که در تمام دنیا، در شهرها و کشورها با دقت و زحمت زیاد نگاشته و اجرا شده‌اند.

از سوی دیگر داستان ارواح ویکتوریا وجود دارد که غالبا درامی بومی است که شخصیت‌ها به خواست و علاقه خودشان شکار می‌شوند. مانند آنچه در آثار خواهران برونته، ویلکی کالینز و توماس‌ هاردی می‌بینیم. من جذب پیرنگ داستان‌ های پیچیده و دگرگونی احساسات شخصیت‌ها شدم که اساس و پایه ادبیات ویکتوریا است.

نقد کتاب مهمان سارا بلیک

خانواده ی میلتون از خانواده های قدیمی و قدرتمند نیویورک هستند که در گذشته در بسیاری از امور کشورهای مختلف دنیا مداخله داشتند. در کتاب مهمان، سارا بلیک داستان زندگی این خانواده را از سال 1935 تا 2019 روایت میکند.

در یکی از روزهایی که کیتی واودن میلتون غرق در خوشی هستند، حادثه ای ناگوار برای خانواده رقم میخورد و اودن برای رهایی از غم خوشحال کردن همسرش، جزیره کراکت را خریداری میکند. سه نسل از میلتون ها صاحب جزیره و تابستان هایشان را در آن جا سپری میکنند. در یکی از شب های تابستان سال 1959 با ورود دو مهمان به جزیره و جمع خانواده میلتون، اتفاق تلخی که ریشه در تعصب و نژاد پرستی دارد به وقوع می پیوندد…

این اثر با نثر جذاب خود، داستانی تأثیرگذار درباره شکاف بزرگ میان ثروتمندان و فقیران، سفید پوستان و سیاه پوستان، و پروتستان ها و یهودیان را روایت می کند. رمان  به ماجرای زندگی و میراث خانواده ای فراموش نشدنی می پردازد که در جزیره ی «کراکت» در نزدیکی های ساحل «مین»، با تغییرات اجتماعی و سیاسی پیرامون خود مواجه می شوند.

نویسنده کتاب مهمان، سارا بلیک؛ به شکلی استادانه، خاطرات و اشتباهات هر نسل را به تصویر می کشد و به شکل همزمان، سوالی مهم را مطرح می کند: به ارث بردن گذشته به چه معنا است؟

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 307 بار

Sarah%20Blake%20(%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D9%84%DB%8C%DA%A9)

عنوان کتاب: مهمان

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

جز کتاب های برگزیده به انتخاب استیون کینگ

نویسنده: سارا بلیک

مترجم: رضوان برزگرحسینی

تعداد صفحات کتاب: 519 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 37.97 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در زندگی مدرن، انسان‌ها با مشکلات روحی متفاوت و تازه‌ای روبه‌رو هستند. به طوری که هرچه سرعت پیشرفت تکنولوژی در زندگی بیشتر می‌ شود، آرامش خاطر کمتری به چشم می‌ خورد. از مهمترین مهارت‌های زندگی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 356
نمی دانم چند ساعت و چقدر و چطوری غش کرده بودم، اما وقتی چشمانم را باز کردم، چشم‌تان روز بد نبیند. دیدم روی یک مبل راحتی کوچک در یک اتاق سه در چهار نشسته‌ام. حالا اینکه روی مبل نشسته...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 267

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *