مفهوم احساس ها

آخرین ویرایش: 10 ماه قبل
مفهوم احساس ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب مفهوم احساس ها

کتاب مفهوم احساس ها کمک‌ بزرگی‌ست برای درک عواطف خود و دیگران؛ برای آشنایی با زبان بدن نیز مناسب است.

تصمیماتی که در طول روز می‌گیریم چه به‌صورت احساسی اتخاذ شوند و چه به‌صورت منطقی، نتیجه‌ی احساسات ما هستند. میزان هوشمندی شما در موقعیت‌های مختلف زندگی از درک احساسات منتج می‌شود؛ بنابراین داشتن مهارت‌هایی برای شناخت و درک احساسات در طی زندگی به ما کمک‌های شایانی خواهد کرد.

کتاب‌ حاضر به قلم مری لیمیا، یکی از کتاب‌های کاربردی و مفید در حوزه‌ی موفقیت و خودسازی است که با مطالعه‌ی آن می‌توان از آموزه‌هایش برای داشتن زندگی بهتر بهره برد. این کتاب شامل ۱۵ فصل است که در هر فصل نویسنده‌ یک احساس را مورد بررسی قرار داده است و همین موضوع باعث شده که بتوان بدون درنظر گرفتن ترتیب فصول اقدام به مطالعه‌ی کتاب کرد.

خلاصه کتاب

با خواندن کتاب مفهوم احساس ها: درک احساسات برای بهتر زیستن؛ می‌آموزید چگونه احساس‌هایتان را تعبیر کنید و به آنها عکس‌العمل نشان دهید تا برایتان مزیتی اجتماعی، آموزشی و فردی به همراه آورد. درک احساسات‌ اهمیتی اساسی دارد، زیرا به شکلی جالب توجه شما را آگاه می‌سازند، بر تصمیم‌ گیری‌تان تأثیر می‌گذارند، تعیین می‌کنند از چه راه‌هایی باید در قبال موقعیت‌های مختلف واکنش نشان دهید و جوابگویشان باشید و برای رسیدن به هدف‌هایتان به شما انگیزه می‌بخشند.

احساس‌ها به گونه‌ای چشمگیر و قابل ملاحظه در افزایش هوش و قابلیت‌تان برای پیمودن ماهرانه‌ی مسیر زندگی نقش دارند. صرفاً با اتکا بر برخی مطالعات و پژوهش‌ها که به شکلی اجمالی و فشرده در فصل‌های مختلف کتاب آمده‌اند، خواهید آموخت:

  • تمرکز بر احساسات، به جای پرداختن به جزئیات، در مواقعی که اتخاذ تصمیم پیچیده و غامض است، به بهبود کیفیت تصمیم‌ها منجر می‌شود.
  • دلشوره می‌تواند خلاقیت، بازدهی و کیفیت کار و تلاش‌تان را بهبود ببخشد.
  • در موقعیت‌های رقابتی، ترس می‌تواند موفقیت‌تان را مختل کند، اگر باعث شود استراتژی‌تان را تغییر دهید.
  • رفتارِ خجالت آور دوست‌تان را به حساب شما نمی‌گذارند.
  • افراد قلدرمآب خود را کم‌ارزش نمی‌دانند، هرچند آسان دچار شرمساری می‌شوند.
  • احساس تقصیر، در حفظ روابط‌تان، به شما کمک می‌کند.

اصلاً لازم نیست کتاب مفهوم احساس ها را از اول تا آخر بخوانید. شما می‌توانید، بنا بر احساسی که تجربه می‌کنید، سراغ مبحثی بروید که حال و هوای روحی‌تان با آن هم‌نوایی دارد. اگر دچار دلشوره هستید، شاید مناسب باشد فصل دوم را بخوانید: «دلشوره دوست شماست»، که کمکتان می‌کند تا چشم‌ انداز و دیدگاهی نسبت به آنچه احساس می‌کنید بیابید.

اگر، در لحظه‌ای خاص، رشک عذابتان می‌دهد، فصل سیزدهم می‌تواند برایتان سودمند باشد: «زندگانیِ مخفیِ رشک». شاید درگیر خجالت‌زدگی یا شرم باشید؛ در این حال، ممکن است به مطالعه‌ی فصل چهارم: «خجالت‌ زدگی: انگشت‌ نما شدنِ تأسف‌بار» و همین‌ طور فصل پنجم: «پنهان شدن از شرم» رغبت داشته باشید. ممکن است رابطه‌ی عاطفی مهمی در زندگی‌تان به پایان رسیده باشد و دچار غصه باشید؛ در این حالت فصل دهم: «اندوه و محبت اندوهبار» می‌تواند به دردتان بخورد.

دکتر مری لامیا روانپزشک و روانکاوی است که در کنفیلد، به طبابت مشغول است، و به موازات آن در انستیتوی رایت در برکلی تدریس می‌کند. او به مدت سی سال کوشیده تا مخاطبان عام را با مفاهیم روانشناسی آشنا کند. کتاب مفهوم احساس ها (درک احساسات برای بهتر زیستن) آخرین اثر اوست که در 2013 منتشر شده است.

بخشی از متن کتاب

احساس تنهایی به این منظور طراحی شده که به شما انگیزه بدهد تا اقدام مقتضی را برای تسکین دادنش انجام دهید، هر چند آنچه هنگام تجربه ی یک احساس تصمیم به انجام دادنش می‌گیرید به اختیار خودتان است. گاهی احساس تنهایی را با حالت افسردگی – حالتی که اندوه، بی علاقگی به هر نوع فعالیت دشواری برای درگیر شدن یا ایجاد پیوند با زندگی از جمله عوارضش هستند – اشتباه می گیرند. زیرا مواقعی پیش می‌آید که شخص منزوی از فرق گذاشتن بین این دو وضعیت عاجز می‌ماند.

ممکن است احساس تنهایی بکنید، حتی هنگامی که رابطه ای عاشقانه خویشاوندان زیاد و دوستان فراوان دارید، وقتی نیازمند و مشتاقید با فردی دیگر ارتباط عاطفی برقرار کنید و متوجه می‌شوید که چنین آدمی را در زندگی کم دارید، احتمالاً دستخوش احساس تنهایی می‌شوید. بنا بر تعریف، احساسها را بلافاصله پس از آنکه در اثر رویداد یا محرکی، فعال شدند تجربه میکنید. احساس تنهایی می‌تواند به تحرک درآید وقتی رابطه ای مهم و یاسمنا را به یاد می آورید که به پایان رسیده…

اگر دریابید که روابطتان از نظر عاطفی ارضا کننده نیستند، اگر عزیزی را از دست داده باشید، اگر دسترسی‌تان به روابط اجتماعی، به دلیل شرایط زندگی تغییر کرده باشد، یا در لحظه ای که در می یابید شخصی دیگر حقیقتاً شما را نمی شناسد و درک نمی کند. پژوهشگران روانشناسی، به منظور درک بهتر خصوصیات یا خصلت‌های مشترک افراد تنها، پرونده ای اجمالی شامل عواطف، افکار و رفتارهای اشخاص تنها تهیه کردند.

این خصوصیات که صرفاً به روابط با کسان دیگر مربوط می شدند، عبارت بودند از انزوا گزیدن و دوری از سایرین، احساس عدم محبوبیت بین سایرین، احساس حذف شدن از فعالیت‌های جمعی، احساس حقارت و تصور اینکه بلد نیستند دوست پیدا کنند. برخی دیگر از پژوهشگران دریافتند که احساس تنهایی با بعضی خصوصیت‌های شخصی مرتبط است که از آن جمله اند:

کمرویی، اعتماد به نفس پایین، احساس بیگانگی، تصور اینکه در دنیا از انصاف خبری نیست و کنترلی بیرونی بر همه چیز حاکم است ـ باور به اینکه سایرین تقدیر یا شانس رویدادها و تصمیم هایتان را در زندگی تعیین می‌کنند و نه خودتان. عناصر مشترک در خصوصیات اخلاقی آدمِ منزوی نوع‌نمون ظاهراً عبارت اند از: احساس کم ارزش بودن و درماندگی. اگر این امر موضوعیت داشته باشد، تبعاً شخص منزوی نمی‌تواند به نحوی جالب و خوشایند یا با تبحر اجتماعی مؤثر به رابطه ای بالقوه روی بیاورد…

نقد کتاب مفهوم احساس ها

علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌ های موفقیت و خودیاری این کتاب را جذاب و خواندنی می‌یابند. کتاب مفهوم احساس ها برای تمام افرادی است که دوست دارند با احساساتشان آشنا شوند. احساسات ما انسان‌ها، طیف وسیعی را شامل می‌شوند:

غم و شادی، سردی و گرمی، شعف و شرم، اشتیاق و بی‌حوصلگی، عصبانیت و خستگی همه و همه بخشی از احساساتی هستند که هر کدام از ما در طول زندگی تجربه کنیم. اگر ابزاری در اختیار داشته باشیم که به کمک آن بتوانیم انگيزه، خودآگاهی، روابط اجتماعی، مهارت‌های تصميم‌ گيری، خویشتن‌ داری و تسلط بر نفس و قابليتتان برای نيل به اهداف را بهبود ببخشیم، آیا از آن استفاده نمی‌کنیم؟

این ابزار همان احساسات ما هستند. با شناخت هر احساس می‌توانیم به نیازی که در پس آن نهفته است پی ببریم و با درک آن، از سردرگمی نجات پیدا کنیم. انتخاب کتاب پیش رو برای شناخت بهتر احساس‌ها و شناسایی راه‌حل‌های صحیح در هنگام مواجه‌ شدن با آن‌ها قدم نخست برای خودشناسی است. خواننده‌ی این کتاب پس از اتمام، اشتیاق بیشتری برای دانستن بیشتر درباره‌ی خود واقعی خواهد داشت.

مری لیمیا در کتاب مفهوم احساس ها به ما کمک می‌کند تا احساساتمان را بهتر بشناسیم و به این واسطه در ابعاد مختلف زندگی‌مان پیشرفت کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 381 بار

Mary%20C.%20Lamia%20 %D9%85%D8%B1%DB%8C%20%D9%84%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7

عنوان کتاب: مفهوم احساس ها

درک احساسات برای بهتر زیستن

نویسنده: مری لیمیا

مترجم: کاوه میرعباسی

تعداد صفحات کتاب: 137 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.87 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

قهرمان داستان در آمبولانس نشسته و بیش از هر کس دیگری نزدیک به حوادث انسانی است. نکته‌ای نیز وجود دارد که در رمان‌ها و داستان‌های دیگر فراموش شده و آن جزئیات کوچک زندگی است. در این رمان...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 85
داستان براساس اتفاقی که در زندگی خود تام راب اسمیت اتفاق افتاده گرفته شده و حول شخصیت‌های خودش، پدرش و مادرش می‌گذرد. این کتاب با موضوعاتی مثل خانواده، سلامتی و حقیقت می‌شود منبع الهام تام راب اسمیت.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 242

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *