ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند (nbookcity.com)

دانلود کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

راهکارهای ارائه شده در کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند می تواند به زوج‌هایی که می‌خواهند رابطه خود را تقویت کنند، کمک کند.

جان گاتمن در پیشگفتار کتاب می گوید: من در زندگی شخصی خود، برای ایجاد ارتباط از حکمت و خرد بهره چندانی نداشتم. در زندگی ام تجربه های ناخوشایندی را پشت سر گذاشتم، اما سرانجام شانس به من رو کرد و با همسر کنونی ام، جولی شوارتز، آشنا شدم و پس از زندگی با او اکنون به خوبی درک می کنم که یک زندگی می تواند به خوبی پیشرفت کند و همیشه با موفقیت همراه باشد. این کتاب نه درباره من است و نه درباره ایده های ازدواج موفق. من کارشناس نظارت بر رفتار زوجین هستم. پس از ۲۰ سال تحقیق درباره هزاران زوج، به این نتیجه رسیدم که بسیاری از ایده های شخصی من درباره حفظ و نگهداری زوجین در کنار هم اشتباه بوده است.

اما این تحقیقات به شما کمک می کند تا از درک محدود خود فراتر روید و بیش از یک درمانگر باشید. شما با نظارت بی طرفانه و استفاده از نتایج تحقیقات می توانید حقیقت را دریابید. زوج هایی که در پژوهش های من شرکت داشتند و روایت زندگی شان در این صفحات آمده است، زوایای پنهان قوانین برقراری ارتباط بین زن و مرد را روشن کرده اند. این زوج ها دردهایشان را با ما شریک شدند، همان گونه که شادی هایشان را نیز با ما در میان گذاشتند و از این رهگذر چگونگی رابطه های خوب و بد و اتفاقات ممکن در آنها بر ما روشن شد. با درک این رابطه ها و اتفاقات و احساس خوبی که به من دست داد، به این نتیجه رسیدم که «دو نفر بودن بهتر از تنهایی و مجرد بودن است.»

خلاصه کتاب

جان گاتمن بیست سال از عمرش را به مطالعه درباره استحکام زندگی مشترک و خانواده گذراند و تحقیقات و آزمایش‌های زیادی در این مدت انجام داد. کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند شامل تست‌های روانشناسی است که نتایج آن‌ها به شما کمک می‌کند تا براساس ویژگی‌های شخصیتی و نقاط قوت و ضعف خود روابط خود را پیش ببرید. تصورات اشتباهی درمورد ازدواج در بین عامه‌ی مردم وجود دارد که ممکن است آن‌ها را در مسیر غلطی وارد کند.

اگر فکر می‌کنید رابطه جنسی بیشتر باعث بهبود رابطه زناشویی می‌شود یا مشاجره‌های زیاد جدایی را به همراه دارد، با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که عقایدتان اشتباه بوده و از روش‌های غلطی برای پیشبرد روابط عاطفی خود استفاده می‌کرده‌اید. کتاب حاضر با بررسی نگرش‌هایی که منجر به نابودی ازدواج می‌شوند و ارائه تمرینات آموزشی و آزمون‌های مختلف، نکاتی را یادآوری می‌کند که بتوانید رابطه خود را به خوبی درک کنید. این کتاب الگوهایی را که منجر به طلاق می‌شوند به شما می‌گوید تا بتوانید از آن‌ها خودداری و اختلافات زناشویی خود را ریشه‌یابی کنید.

تاکید جان گاتمن در این کتاب تمرکز برروی زندگی مشترک است و اینکه چطور می‌توان عوامل مخرب را برای دستیابی به مطلوب‌ترین حالت ممکن در رابطه دور کرد. او عقیده دارد که انسان همیشه باید برای کیفیت زندگی مشترک خود تلاش کند و روابط خود را به حالتی مطلوب برساند. موضوعاتی که درمورد آن‌ها در کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند… صحبت می‌شود عوامل موفق بودن یک ازدواج، تشخیص میزان موفقیت در زندگی، راهکارهای کلیدی و مؤثر برای بهبود زندگی و غیره هستند.

بخشی از متن کتاب

در میانه دعوا و کشمکش خیلی طبیعی است که حس کنید به شدت عصبی شده اید. اما اگر این حالت زیاد اتفاق بیفتد، حادثه ای ناخوشایند برای شما و همسرتان و زندگی تان اتفاق می افتد. وقتی این حالت اتفاق می افتد شما به هر آنچه همسرتان می گوید واکنش نشان می دهید و این کار با ترس همراه می شود. حالا چه میشود؟ شما گوش به زنگ می شوید و همیشه آماده دفاع در برابر حمله و پیوسته غرق در افکار استرس زای خودتان هستید. همسر شما می گوید: «ما باید صحبت کنیم.» و شما به طور خودکار فکر می کنید «جنگ دیگری در راه است.»

و بدن شما تحت تأثیر اندوه عصبی می شود . این حالت وقتی رخ میدهد که او فقط می خواسته در مورد داشتن پرستار بچه با شما صحبت کند. به طور خلاصه، می توان گفت شما به همه حرکات همسرتان، مانند حیوانی که با رنگ قرمز مواجه می شود، واکنش نشان می دهید. با نشان دادن رنگ قرمز، حیوان وحشت زده می شود. اجازه میدهید همسرتان با یک تن صدای خاص یا حالت صورت خاص صحبت کند و سپس به گونه ای واکنش نشان میدهید که گویی به شما حمله شده است. با این وضعیت، افکار تحریف شده و تخریب شده قانون شما می شوند نه استثنای شما.

در نتیجه افکار منفی درونی شما و بدن تحریک شده شما تصمیم می گیرد به جای خوبی بدی را مورد سنجش قرار دهد. اگر وسیله سنجش شما تعمیر نشود، شما به پایان زندگی و شکست آن نزدیک خواهید شد. زمانی که بریدن (از پا درآمدن) شایع شود، شما اغلب بدترین چیزها را در مورد همسرتان می اندیشید. در تحقیقاتمان دریافتیم میزان توفانی شدن هر دو زوج در ارتباطات روزمره و در نحوه دریافت آنها از ارتباطشان مؤثر است. در زندگی های باثبات، که در آنها توفانی شدن مشکل به حساب نمی آید، زوجین تمایل دارند تا طرز تفکر و نقطه نظر یکدیگر را با دیدگاه مثبت ارزیابی کنند…

نقد کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند

کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند به خواننده کمک می‌کند دریابد چگونه افزایش تدریجی منفی‌گرایی حتی می‌تواند زندگی‌های شاد را تحت تاثیر بگذارد و بین زن و شوهرها فاصله ایجاد کند. اما همیشه راه‌حل‌هایی برای بهبود رابطه‌هایی که دچار بی‌توجهی شده‌اند وجود دارد. نخستین گام در این زمینه دور شدن از چهار عنصر آسیب‌رسان یعنی انتقادی شدن، تحقیر، حالت تدافعی و سکوت در زمان بروز اختلافات است…

با خواندن این کتاب می توانید از روش های آزمایش شده جان گاتمن برای ارزیابی، تقویت و حفظ رابطه طولانی مدت خود استفاده کنید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 861 بار

John%20M.%20Gottman%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%85.%20%DA%AF%D8%A7%D8%AA%D9%85%D9%86

عنوان کتاب: ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

(موفقیت یا شکست در ازدواج ، کامیابی و ناکامی در ازدواج ، چرا ازدواج موفق چرا ازدواج ناموفق)

نویسندگان: جان گاتمن و نن سیلور

مترجم: ویدا لطفی

تعداد صفحات کتاب: 252 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 15.98 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

در بخش‌هاي مختلف اين كتاب تلاش شده است به خواننده راهكارهای مختلفی مانند جلب اطمينان، رها كردن هدف، مهارت فروش، تصميم‌ گيری به موقع، عبور از موانع سخت و ... ارائه شود. نام مارک کور...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 117
اطلاعات زیادی پیرامون شرح حال یوهان گوتنبرگ در دسترس نیست. تنها می دانیم که او در حدود سال ۱۴۰۰ در شهر ماینز آلمان به دنیا آمد و در اواسط قرن تمام فعالیت خود را وقف هنر چاپ کرد. معروف‌ترین کار او کتاب مقدس...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 238

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *