عمیق ترین پذیرش

عمیق ترین پذیرش (nbookcity.com)

دانلود کتاب عمیق ترین پذیرش

اگر بعد از خواندن کتاب عمیق ترین پذیرش مطالب آن را درک کنید، خواهید دید کلمه فوق العاده برای آن کم است!

این کتاب بی‌شک یکی از شاهکارهای معنوی جهان است. نویسنده در این کتاب بیان می‌کند در صورتی که می‌خواهیم حسی را در خود ایجاد کنیم باید ضد آن حس را عمیقا بپذیریم. مثلا اگر می‌خواهیم احساس قدرت داشته ‎باشیم باید ضعف خود را عمیقا بپذیریم و به دیدن این نکته نائل شویم که فقط وقتی کاملا به همه‌ی احساس ضعف‌ها اجازه دهیم که باشند، یک قدرت واقعی در ما پدید خواهد آمد.

اگر سال‌ها مسیرهای معنوی را دنبال کرده‌اید اما به نتیجه موردنظر دست نیافته‌اید، یا اگر با وجود خواندن و شنیدن کتا‎ب‌های بسیار، هنوز رشدی در خود نمی‌بینید یا خود را گاهی نگران و پر از تنش می‌یابید، اگر تعالیم استادان معنوی بسیاری را تحقیق و کاوش کرده‌اید و رهنمودهای آن‌ها را به کار بسته‌اید ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است این کتاب برای شماست.

خلاصه کتاب

جف فاستر تنها یک‌ چیز را تعلیم می‌دهد: پذیرشِ عمیق و بدون ترسِ هر آن‌چه که بر سر راه شما قرار می‌گیرد. این، تسلیمی منفعلانه یا کناره‌گیری سرد نیست، بلکه یک ظهور هوشمندانه و خلاق در رمز و رازِ لحظه است. اگرچه آثار قبلی نویسنده نیز شرح بیداری معنوی بود، با این حال کتاب عمیق ترین پذیرش به سؤالات بسیار مهم‌تری می‌پردازد:

  • چگونه بیداری معنوی را می‌توان به‌طور روزبه‌روز زندگی کرد؟ ‌
  • چگونه می‌توانیم لحظه‌ی حال را بپذیریم وقتی‌ که لحظه‌ی حال کاملاً برایمان ناپذیرفتنی است؟
  • آیا این سؤال که «‌چگونه می‌توانیم لحظه‌ی حال را بپذیریم؟» اصلاً سؤال درستی است؟
  • آیا در وهله‌ی اول، ما از لحظه‌ی حال جداییم؟

بیداری معنوی‌ای که کتاب عمیق ترین پذیرش درباره‌ی آن صحبت می‌کند، در مورد محافظتِ بیشتر از خودتان نیست؛ بلکه درباره این تشخیص است که شمای واقعی هیچ نیازی به حفاظت ندارد. کسی که شما واقعاً هستید چنان گشوده، آزاد، دوست‌داشتنی و عمیقاً پذیرنده است که همه‌ی زندگی را مجاز می‌داند. زندگی نمی‌تواند به شما صدمه بزند، زیرا شما زندگی هستید. بنابراین لحظه‌ی حال یک دشمن نیست که از آن بترسید بلکه دوست عزیزی است که باید در آغوش بگیرید. بله! معنویت راستین، زره شما را در برابر زندگی تقویت نمی‌کند، بلکه آن را نابود می‌کند.

بیداری معنوی واقعاً بسیار ساده است. تشخیصِ بی‌زمانِ کسی است که شما واقعاً هستید؛ آگاهیِ مقدم بر شکل و فرم. اما زیستنِ عملیِ آن تشخیص در زندگی روزمره، فراموش نکردنش و از دست ندادنش و به آن اجازه ندادن که وارد سرتان شود، جایی است که ماجراجویی واقعی زندگی آغاز می‌شود. و این‌جا جایی است که افراد بسیاری ظاهراً نزاع می‌کنند.

دانستنِ این‌که شما واقعاً چه کسی هستید، هنگامی که زندگی آسان است و امور برای شما به‌خوبی پیش می‌رود، یک‌چیز است و به‌ یادآوردن آن در گرمای لحظه‌ای که چیزها از هم می‌پاشند و زندگی به هم می‌ریزد و رویاهای شما به خاک می‌نشیند، چیز دیگری است. در میان درد بدنی و احساسی، اعتیاد، نزاع‌های رابطه‌ای و شکست مادی و معنوی، شما اغلب بیداری کمتر و جدایی بیشتر از زندگی، از یکدیگر و از خود واقعی‌تان را احساس می‌کنید. کتاب عمیق ترین پذیرش راهنمای زیبایی برای زیستنی بدون ترس و همراه سادگی که در هر لحظه از زندگی ما وجود دارد.

بخشی از متن کتاب

شاید چیزهای معمولی زندگی – صندلی کهنه ی شکسته، تایرهای دوچرخه، نور خورشید که از لیوان شکسته منعکس شده است، یک لبخند از جانب فردی که دوستش داریم، گریه ی بچه ای که تازه متولد شده است- در واقع به هیچ وجه معمولی نیستند. شاید در میان معمولی بودنشان، چیزی غیرمعمولی و فوق العاده پنهان است. شاید همه ی این چیزهایی که ما مسلم پنداشته ایم، واقعاً الهی و مقدس و تجلی های بی اندازه گران بهای تمامیت هستند، نوعی یگانگی که نمی تواند از طریق فکر یا زبان بیان شود.

و شاید این تمامیت « بیرون و آن جا » نیست؛ در جایی دیگر یا در آینده نیست که منتظر آشکار شدن باشد. شاید ما نیازی نداریم به دورترین مکان های جهان برویم تا آن را بیابیم. شاید آن در آسمان ها نیست و در عمیق ترین اعماق روح مان پنهان نشده است؛ شاید تمامیت درست همین جاست. جایی که ما از پیش هستیم -در این جهان، در این زندگی- و شاید ما به طریقی در وسواسی که به جست وجوی آن داریم، خودمان را نسبت به آن نابینا کرده ایم. فیزیک مدرن اکنون آن چه را که تعالیم معنوی طی قرون و اعصار همواره به آن اشاره کرده اند، تایید می کند: همه چیز به هم اتصال درونی دارد، و چیزی جدا از چیز دیگر وجود ندارد.

ما طی سال ها کلمات زیادی اختراع کرده ایم تا به این تمامیت کیهانی اشاره کنیم. کلماتی مانند روح، طبیعت، یگانگی، وحدت، عدم دوگانگی، آگاهی، بیداری، سرزندگی، بودن، مبدا، هستی، وجود، تائو و حضور. ما می توانیم بنشینیم و یکصد سال در مورد این که تمامیت زندگی واقعاً چیست، بحث کنیم اما من نگرانم که به استدلال کلامی بسنده کنیم و آن چه را که کلمات به آن اشاره می کنند از دست بدهیم. بنابراین کلمه ی مطلوب خود را برای تمامیت برگزینید زیرا در نهایت، آن در مورد کلمات نیست. تو آن را تائو می نامی، من آن را زندگی می نامم، او آن را خدا می نامد. دیگری آن را آگاهی می نامد و دیگری آن را هیچ می نامد و دیگری آن را همه چیز می نامد…

نقد کتاب عمیق ترین پذیرش

تغییر در کتاب عمیق ترین پذیرش وجود دارد: حضوری زنده و دلسوزانه که بیداری را در همین لحظه دعوت می کند، مهم نیست که در زندگی ما چه می گذرد. خردمندانه، گسترده و دوست داشتنی. آموزه هایی که می توانند قلب را آزاد کنند…

ممکن است شما به کمک کتاب حاضر به‌ جایی بروید که هیچ‌ کس قبلاً نرفته است! جف فاستر با زبانی شوخ و طنزآلود راهی پیش پای شما می‌گذارد تا از رنج و اندوه نجات پیدا کنید و ریشه افسردگی را در وجودتان بخشکانید.

به زندگی روزمره – مقصود نهاییِ بیداری معنوی – خوش‌ آمدید!

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,056 بار

Jeff%20Foster%20 %D8%AC%D9%81%20%D9%81%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1 1

عنوان کتاب: عمیق ترین پذیرش

بیداری بنیادین در زندگی روزمره

نویسنده: جف فوستر

مترجم: وحید مهدیخانی

تعداد صفحات کتاب: 211 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 22.56 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

مطالعه کتاب حرکت در سکون و توجه و عمل به توصیه‌های ارائه‌ شده در آن، می‌ تواند اقدامی مؤثر و مفید در جهت رشد و توسعه فردی و همچنین یافتن مسیری اثربخش برای رسیدن به آرامش درونی در زندگی شلوغ، پرسروصدا و استرس‌زای امروزی باشد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1008
کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد همواره سعی کرده‌ رویکردی دقیق و علمی انتخاب کند که در عین حال، انسان دوستانه و یاری‌ دهنده نیز باشد. رضایت زناشویی، یکی از عوامل مهم و بسیار موثر در سلامت روان زنان و مردان جامعه است.
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 2475

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *