با خوک کشتی نگیر

آخرین ویرایش: 10 ماه قبل
با خوک کشتی نگیر (nbookcity.com)

دانلود کتاب با خوک کشتی نگیر

نويسنده کتاب با خوک کشتی نگیر تلاش می‌كند به مخاطب خود بياموزد كه چگونه با احساسش برنده معامله‌های مهم تجاری باشد.

مارک اچ مک کورمک سعی کرده مهارت‌ها و آموخته‌های خودش در دنیای کسب و کار و تجارت را در این کتاب جا بدهد. دامنه موضوعات مطرح شده متنوع است، یعنی به جای تمرکز بر یک یا چند مورد، نکته های زیادی در کتاب جا گرفته که می‌شود آن را به عنوان خلاصه ای از یک عمر تجربه‌ی یک مدیر موفق به حساب آورد.

اگه ترجیح می‌دادید به عنوان یک دوست با نویسنده بنشینید تا درباره کار و زندگی بهتان مشاوره بدهد، قطعا این کتاب مناسب است.

خلاصه کتاب

موضوع کتاب با خوک کشتی نگیر، آموزش شیوه‌های موفقیت در شغل‌های گوناگون و کسب و کار است. نویسنده ابتدا به توضیح این مسئله پرداخته که هر شخص چگونه می‌تواند در هنگام رخ‌دادن تغییراتی خطیر از مهارت‌های ذاتی خویش استفاده نماید. وی با تأکید بر مهارت‌های افراد بر آن است که به مخاطب در ایجاد یک تجارت اصولی و راه‌اندازی کسب و کاری با زیرساخت‌های محکم و صحیح یاری نماید. در این راستا، نود راهکار پیشنهاد نموده که از آن میان، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

«حواستان به خودتان باشد»؛ «معیار ذهنی خود را برای اندازه گیری موفقیت بسنجید»؛ «یک مهارت چند جانبه کسب کنید»؛ «روزتان را سر وقت به پایان برسانید»؛ «حواستان به محیط کارتان باشد»؛ «در زمان‌ بندی مهارت کسب کنید»؛ «نگذارید ارزش‌ هایتان به زیان شما تمام شود»؛ «بهترین مسیر، مستقیم‌ترین مسیر است»؛ «نسبت به توافق نظرهای همگانی هوشیار باشید» و «هنر برداشتن صورت‌ حساب را بیاموز».

كتاب با خوک کشتی نگیر حاوی رفتارهای انسانی و تفکر سریع برای آدم‌هایی است كه بدون توجه به مناسبات رفتاری، كاری انجام می‌دهند و يا كسانی كه بی‌توجه به تغييرات محيطی در تصميم‌ گيری‌ها شركت می‌كنند. كتاب حاضر راهكارهايی به مخاطب ارائه می‌دهد كه می‌تواند با تكيه بر هر يك از آنها، مسير خود را براي تبديل شدن به يك تاجر ماهر و يا يك مدير شركت تجاری هموار سازد.

بخشی از متن کتاب

اجازه ندهید هوش و استعدادتان برایتان مشکل ساز شود: یک بار در جلسه ای که صاحب یک کارخانه با نایب رئیس اش گذاشته بود شرکت کردم. نایب رئیس پیشنهاد داده بود برای توسعه کار، سرمایه هنگفتی صرف یک حرکت جدید شود و آن روز داشت پیشنهادش را با تمام جزئیات توضیح می‌داد. مدارکش بی‌نقص بود و نتیجه گیری‌اش کاملاً منطقی به نظر می‌رسید.

در واقع توضیحاتش به قدری روشن و شفاف بود که جای هیچ شک و شبهه ای باقی نگذاشت. در پایان، صاحب کارخانه خطاب به نایب رئیس‌اش گفت: «تیم، تا به حال کسی به این خوبی چیزی برایم توضیح نداده بود، تمام مسئله باقی مانده این است که اگر دست به این کار بزنیم رقیب بزرگترین مشتری خودمان می‌شویم. او هم از دست ما دلخور می‌شود و دیگر سراغمان نمی آید.» بحث خاتمه پیدا کرد.

اما نایب رئیس به پافشاری اش ادامه داد و ادعا کرد که خوش فکرترین افراد شرکت ایده‌اش را تأیید کرده اند. صاحب کارخانه حرف او را قطع کرد و گفت: «دلیل قوی نبودنتان همین است. تو و افرادت زیادی باهوشید. او این حرف را به شوخی زد ولی زیاد هم بیراه نگفت. خود من اگر جای انتخاب داشتم هوش بیشتر را به هوش کمتر ترجیح می‌دادم ولی گاهی شرایطی پیش می‌آید که هوش فراوان در کار به جای چاره ساز بودن مشکل ساز می‌شود.

معمولاً باهوش‌ترین آدم‌های یک شرکت دست به کارهایی می‌زنند که باعث تحلیل رفتن‌شان می‌شود. اطرافشان را پر می‌کنند از آدم‌های باهوش. اینکار به خودی خود ایرادی ندارد و مسلماً بهتر از قرار گرفتن در حلقه کودن هاست، ولی این مسئله باعث ایجاد نوعی گروه بندی خطرناک در شرکت می‌شود؛ طوری که باهوش‌ها فقط حرف یکدیگر را قبول می‌کنند و رابطه‌شان با دیگران قطع می‌شود.

چنین شرایطی را در قسمت‌های فوق تخصصی سازمان‌ها زیاد دیده اید و شاهد بوده‌اید که متخصص‌ها فقط با زبان حرفه‌ای مخصوص خودشان با یکدیگر حرف می‌زنند. مصمم و مصر بودن این افراد در تخصص‌شان باعث می‌شود در آن حرفه خوب جلو بروند ولی در سایر بخش‌های شرکت پسرفت داشته باشند. به این ترتیب اگر بخواهند یک ایده جسورانه را گسترش دهند، اغلب برای پیشبرد کارشان دچار کمبود همراه یا افرادی با روابط کاربردی می‌شوند.

نقد کتاب با خوک کشتی نگیر

در بخش‌هاي مختلف اين كتاب تلاش شده است به خواننده راهكارهای مختلفی مانند جلب اطمينان، رها كردن هدف، مهارت فروش، تصميم‌ گيری به موقع، عبور از موانع سخت و … ارائه شود. نام مارک اچ مک‌ کورمک به‌عنوان یک چهره‌ی مهم در دنیای قراردادهای ورزشی، با کمپانی IMG گره خورده است. او سال 1930 در ایالت ایلینویز متولد شد و سال 2003 در نیویورک از دنیا رفت.

مارک کورمک در اوایل زندگی حرفه‌ای خود به دانشکده‌ی حقوق دانشگاه ییل رفت و سپس در امتحان وکالت شرکت کرد. او کار خود را به‌عنوان یک وکیل در کلیولند آغاز کرد.  مارک مک‌کورمک بعد از چندسال فعالیت، دیگر به کار وکالت نپرداخت و شرکت حقوقی و کارگزاری خود را راه انداخت، اما تا پایان عمر خود را یک وکیل می‌دانست. او کمپانی IMG را بنیان گذاشت که شرکتی مشهور و بین‌المللی در حوزه‌ی نمایندگی امور حقوقی ورزش‌کاران بود.

کتاب با خوک کشتی نگیر، «سازمان‌دهی خانه»، «پول و عقل معاش»، «دادن رنگ‌ و بویی تازه به زندگی» و «ده مشخصه‌ی افراد موفق» از جمله کتاب‌هایی هستند که از مارک مک‌کورمک منتشر شده‌‎اند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 117 بار

Mark%20H.%20McCormack%20%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%20%D8%A7%DA%86%20%D9%85%DA%A9%20%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%85%DA%A9

عنوان کتاب: با خوک کشتی نگیر

و نود راهکار دیگر برای زیر‌سازی کار و تجارت‌‫

نویسنده: مارک اچ مک کورمک

مترجم: سارا قدیانی

تعداد صفحات کتاب: 289 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 25.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمانی خواندنی، در قالب نامه می باشد که به طور مکرر، توسط شخصیت های داستان به نگارش درآمده اند. شخصیت اصلی کتاب فرانچسکا، زنی جسور، با اراده و قوی است که شانزده سال پیش، با گولیلمو، مردی صاحب...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 549
همه لو فورد را دوست دارند. معاون کلانتر لو، برای مجرمین خرده پا، کارکنان املاک و همینطور همکارانش، بهترین آدم شهر است. شاید جالبترین و بهترین نباشد اما با این حال او از آن مدل افسرانی است که شما از اینکه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 558

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *