در بازار اسیران

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 24.000 تومان است.

ماجرای واقعی زنانِ اسیرِ دستِ داعشی‌ها

نویسنده: دنیا میخائیل

مترجم: مهدی حسینی نژاد

تعداد صفحات کتاب: 280 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب در بازار اسیران pdf

دانلود کتاب در بازار اسیران pdf

کتاب در بازار اسیران pdf به قلم دنیا میخائیل، بازتاب تصویر خیره کننده ای از شجاعت، انسانیت و وحشی‌گری است.

میخائیل نوشتن را از سنین پایین آغاز کرد و با آثارش جوایز زیادی را برنده شد، از جمله کوکنهایم، نایتز فاوندیشن، کریسکی، پِن و جایزه‌ی کتاب عربی – آمریکایی.

رمان پیش رو سال ۲۰۱۷ منتشر شد. یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آن سال امریکا بود و خیلی زود به چند زبان دیگر انتشار یافت. این رمان، ماجرای دخترانی است که اسیر داعش بودند و موفق به فرار شدند…

خلاصه کتاب

کتاب در بازار اسیران، روایتی واقعی که جنایت داعش به زنان را در عراق و سوریه بیان می‌کند. داستان درباره زنانی است که در چنگال وحشی داعش اسیر بودند. زنانی که به سربازان و درجه‌ داران داعش فروخته می‌شدند و پس از کشته شدن هر یک از افراد داعش دوباره برای فروش به دیگری قیمت‌گذاری می‌شدند.

روایتی هولناک که شاید تصورش هم کمی سخت باشد اما در واقعیت به وقوع پیوسته است. عبدالله فردی تاجر و زنبوردار بوده که مناطق و مرزهای شهرهای عراق و سوریه را به خوبی می‌شناخته، او ابتدا خواهرش را از چنگال داعش نجات می‌دهد و پس از آن سعی می‌کند دیگر زنان اسیر را هم نجات دهد.

دنیا میخائیل به صورت تصادفی با عبدالله آشنا می‌شود و تا یک سال دنیا با عبدالله تلفنی صحبت می کند و هر روز ماجرای آزادی یکی از زنان را می‌شنود و با دنیایی از درد و اندوه حکایت زنان اسیر، گورهای دسته جمعی و… را به قلم می آورد.

او پیش از چاپ کتاب در بازار اسیران به عراق می رود و با زنان اسیر که عبدالله آن ها را ملکه می خواند دیدار می کند و از اردوگاه‌ های آنها بازدید به عمل می آورد و سپس این کتاب را منتشر می کند.

بخشی از متن کتاب

فيثاغورث می‌گوید: ما نباید سبزیجات بخوریم چون سبزیجات روح دارند. اما مادربزرگم نظرش برخلاف فیثاغورث بود. او می‌گفت باید سبزیجات بخوریم چون هر کسی که سبزیجات می‌خورد به بهشت وارد می‌شود. یک مسئله ی دیگر هم وجود داشت که مادربزرگم سر آن با فیثاغورث اختلاف نظر داشت. به نظر مادربزرگم، شماره‌ها فقط برای شمارش تعداد روزها بود، تعداد روزهایی که او دخترهایش را ندیده بود.

در حالی که فیثاغورث میگفت جهان همین شماره‌ها است. مادر بزرگم ده دختر داشت که طبق حساب خاصی آنها را می‌‎دید. فاصله ی بین دیدارهای او با دخترهایش کاملاً دقیق و مساوی بود. مثلاً اگر دیدار یکی از آنها به تأخیر می افتاد، تأخیر را به شکلی جبران می‌کرد. آن طرف مقدار تأخیر را در روزهایی که قرار بود دیدار بعدی انجام شود، لحاظ می‌کرد.

وقتی من را با خود می‌برد توی آغوشش می نشستم و با مانتوی سیاهش که خیلی بلند و گشاد بود من را می‌پوشاند. همیشه سیاه می‌پوشید. هرگز ندیدم حتی یکبار لباس رنگی یا مدل‌دار بپوشد. او این کار را به خاطر مرگ عمه ی بزرگم می‌کرد و می‌گفت این لباس سیاه را تا هنگام مرگ می‌پوشد.

من مثل یک بچه کانگورو سرم را در لباس مادربزرگم می‌بردم گاهی سرم را تکان می‌دادم و به حرف‌هایی که زده می‌شد گوش می‌کردم، وقتی خسته می‌شدم از یک طرف سرم را با لباس مادر بزرگ می‌پوشاندم، وقتی مادربزرگ دوباره لباسش را می‌کشید من چشمانم را با دستانم می‌پوشاندم…

بخش دیگری از کتاب

در بخش دیگری از کتاب در بازار اسیران pdf می خوانیم: روزی از روزها که من مقداری بزرگ شده بودم، دیدم خونریزی کرده‌ ام، به مادرم گفتم خونریزی کرده‌ ام، مادرم گفت دخترم همه‌ دخترها خونریزی می‌کنند. با خود گفتم یعنی معقول است؟ چه موجودات وحشتناکی هستیم که ماهی یک بار خونریزی می‌کنیم! دو سال بعد هنگامی که در آشپزخانه ایستاده بودیم، مادرم به دوستش گفت: «اخبار را شنیدی، همه‌ ی پسرها را برای جنگ به جبهه می‌برند.»

وقتی دوست مادرم رفت گفتم مادر آیا دخترها را هم برای جبهه می‌برند؟ گفت نه. کلی خدا را شکر کردم چون من دختر هستم، کسی چه می‌داند مردها چقدر خونریزی می کنند. ممکن است هر لحظه خونریزی کنند، هر روزی، بدون حساب و کتاب، حتی ممکن است وقتی خونریزی می‌کنند خبری از آمبولانس هم نباشد. مردی که من را خرید گفت تو دیگر همسرم هستی. به او گفتم: «مگر ازدواج با زنان شوهردار حرام نیست؟!» گفت اگر ایزدی باشم حرام نیست…

نقد کتاب در بازار اسیران pdf

کتاب در بازار اسیران نوشته دنیا میخائیل است که از همان ابتدای انتشار، به یکی از پرفروش ترین کتاب های بازار آمریکا تبدیل شد. صدرنشینی این رمان تکان دهنده در سال ۲۰۱۸ هم ادامه یافت تا جزو کتاب های پدیده سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شود. این کتاب به سرگذشت تکان‌ دهنده‌ زنانی اختصاص دارد که همچون بردگان در دستان داعش اسیر بودند و به‌ طور متناوب به سربازان و درجه‌ داران داعش فروخته می شدند.

بعد از کشته‌ شدن سرباز مذکور با قیمت‌ گذاری جدید دست‌ به‌ دست می شدند. کتاب در بازار اسیران ترجمه فارسی کتاب عربی «فی سوق السبایا» می باشد. رمان حاضر به زبان های بسیاری از جمله ترکی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده است. دنیا میخائیل نویسنده‌ آشوری‌ تبار و متولد بغداد است که تحصیلاتش را در دانشگاه وین‌ استیت آمریکا به‌ پایان رسانده و اکنون در دانشگاه اوکلند، زبان و ادبیات عربی تدریس می‌کند.

گروه تروریستی داعش یکی از گروه‌های تروریستی است که تحت عنوان دولت اسلامی در عراق و شام، با تصرف شهرهای رقه و موصول دست به جنایاتی فجیع و وحشیانه زده است. هزاران آدم بی‌گناه در عراق و سوریه به دست این گروه متجاوز به قتل رسیدند. داعش از سال 2006 همواره در تلاش بوده تا دامنه تصرفات خود را فراتر از عراق و سوریه گسترش دهد.

این گروه با قتل‌عام بیش از 200 نفر از اسرای سوری به همه مردم جهان ثابت کرد که جز وحشی‌گری و قتل و غارت هدف دیگری ندارد. در این میان کتاب‌های زیادی از اسرا، مردم و حتی سربازان داعشی منتشر شده که بسیاری از افراد را در سراسر جهان نسبت به این گروه آگاه می‌کند.

کتاب در بازار اسیران pdf ماجرای واقعی زنانی را روایت می کند که اسیر دست داعشی ها هستند…

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1512 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “در بازار اسیران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *