درک ارزش شکست

درک ارزش شکست (nbookcity.com)

دانلود کتاب درک ارزش شکست

الیزابت دی در کتاب درک ارزش شکست 7 اصل شکست را پیش رویمان قرار می‌دهد. او می‌خواهد در ابتدا بپذیریم که ناکامی وجود دارد و هیچکس شکست ناپذیر نیست.

هر وقت در بخش خاصی از زندگیتان شکست خوردید کل کتاب را یک‌جا بخوانید یا در بخش مربوط به خودتان عمیق شوید. در هر دو حالت، متوجه می‌شوید که لازم نیست شکست از بقیه دورتان کند.

در حقیقت، برعکسش صادق است: شکست ما را به هم وصل می‌کند. ما را تبدیل به انسان می‌کند. در ادامه به ما یادآوری می‌کند که اگر ما چگونه شکست خوردن و چگونه درس گرفتن از آن را بیاموزیم، در واقع بهتر موفق‌ شدن را یاد می‌گیریم و طعم آن موفقیت و پیروزی زیر زبانمان شیرین‌تر مزه می‌کند.

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب درک ارزش شکست مجموعه‌ای از آموزه‌های گرانبها را با شما درمیان نهاده که در فرایند خروج از بحران‌های زندگی به یاری شما خواهند آمد. گفتنی‌ است که الیزابت دی اثر حاضر را بر مبنای تجارب و خاطرات شخصی‌اش به رشته‌ی تحریر درآورده است. یکی از نیرومندترین تصوراتی که جامعه‌ی مدرن به افراد القا می‌کند، این باور است که انسان اساساً برای پیروزی به دنیا آمده؛ برای همواره کامیاب بودن، همواره در اوج به سر بردن، همواره مصون از خطا بودن! این‌چنین است که ما از کودکی در معرض انواع و اقسام فشارهای درونی و بیرونی قرار می‌گیریم.

فشارهایی خردکننده که منجر می‌شوند توقعاتی بیجا از خودمان داشته باشیم. نتیجه‌ی چنین وضعی این است که پس از مواجه شدن با ناکامی‌ای کوچک یا بزرگ، چنان در خود فرو می‌ریزیم که گویی بدترینِ مصیبت‌ها بر سرمان نازل شده است! الیزابت دی کتابش را برای مقابله با تفکری که توصیف شد نگاشته. او در این اثر جذاب و آموزنده، زندگی شخصی خود در مقام زنی معمولی را دستمایه‌ی پرداختن به موضوعی عام و همگانی قرار داده است. بحث‌های دی در این اثر بسیار مفصل و پردامنه است، اما لبّ کلام او این است که باید با شکست و ناکامی همچون یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر مواجه شوید، نه همچون یک فاجعه‌ی بزرگ.

آنچه او با شما در میان می‌گذارد، در عین سادگی بی‌اندازه مهم و دگرگون‌کننده است: اشکالی ندارد که اندامتان ایده‌آل نیست؛ عیبی ندارد که در فلان رشته‌ی ورزشی استعداد ندارید؛ مهم نیست که ضعف‌هایی کوچک و بزرگ را در خود تشخیص می‌دهید. نه، هیچ‌کدام این‌ها مهم نیست. آنچه اهمیت دارد این است که خود را همانطور که هستید بپذیرید و رؤیای دورِ کمال مطلق را از ذهن به در کنید. کتاب درک ارزش شکست به شما می‌آموزد که پس از ناکامی، به جای زانوی غم در بغل گرفتن، برخیزید و شکست خود را بدل به بهانه‌ و انگیزه‌ای برای پیروزی کنید…

بخشی از متن کتاب

زندگي مداوم بر نوک قله ی شادی خسته کننده است، انگار همیشه روی دور تند ترن هوایی باشید. ممکن است هیجان انگیز باشد اما غیرقابل پیش بینی و روی دور تند است و در پایان موهایتان کاملا به هم می ریزد. اگر هدفی ارزشمندتر، رضایتی بی هیاهوتر و کم زرق و برق تر باشد چه؟ اگر در عوض دنبال پذیرش این باشیم که اتفاق های خوب هم مانند اتفاق های بد رخ می دهند و از تجربه ی هردو چیزهای زیادی می توانیم یاد بگیریم چه؟ البته فرآیند تفکر به تلاش و تمرین نیاز دارد. خودبه خود اتفاق نمی افتد.

اما کتاب درک ارزش شکست راههای تلفيق آن را در برنامه ی روزانه در اختیارتان می گذارد. بنابراین، بله، من بخش بزرگی از سال های اخیر را به فکر کردن مداوم در مورد شکست گذرانده ام و نکته ی عجیب این است که تجربه ای منفی نبوده است. برعکس، در نتیجه ی این تفکر احساس می کنم قوی تر و شادترم. دیگر از اشتباهاتم شرمنده نیستم چون وقتی به عقب برمیگردم و به بزرگترین بحران های زندگی ام نگاه می کنم، به مقاومتم و نجات یافتن از آنها افتخار میکنم. آنها مرا به کسی که هستم تبدیل کردند اما مرا توصیف نمی کنند. اگر در گذشته مان دقیق شویم و از خودمان بپرسیم چه میخواهد یادمان دهد، دیگر محکوم به تکرارش نخواهیم بود.

پذیرفتن شکست پذیرفتن رشد است. شکست برای همه ی ما رخ می دهد، حتی در داستان های موفقیت آدمهای مشهوری که مثل خدایان مدرن پرزرق و برق روی فرش قرمز ظاهر می شوند و به نظر می رسد همه چیز برایشان مرتب شده است. شکست به وضعیت نگاه نمی کند، البته باید اذعان کنم ثروت و امتیاز تحمل بعضی از شکست ها را به وضوح آسان تر می کند اما در کل شکست برای همه اتفاق می افتد و به طرز عجیبی آزادی خواه است. اگر بدانید اتفاقی در شرف وقوع است، چرا زندگی تان را صرف متوقف کردنش کنید؟ چرا حقیقت شکست را نپذیریم و تلاش نکنیم آن را تا

نقد کتاب درک ارزش شکست

 نویسنده با بیان هفت اصل شکست، راه‌های مقابله با آن را مطرح کرده و به فرد شکست خورده، انگیزه دوباره برخاستن را می‌دهد. الیزابت دی در کتاب درک ارزش شکست از تجربیات شکست خود می‌گوید؛ او نه یک بار بلکه ده‌ها بار در مهم‌ترین مسائل زندگی‌اش شکست خورده است اما در هر دفعه، از آن شکست درس گرفته و گامش را محکم‌تر برداشته است. خواندن شرح هر کدام از این هفت اصل شکست، به دانش شما در زمینه شکست و ناکامی اضافه می‌کند:

  1. شکست وجود دارد
  2. شما بدترین حالت فکرهایتان نیستید
  3. تقریبا همه احساس می‌کنند در بیست سالگی‌شان شکست خورده‌اند
  4. تمام شدن رابطه‌ها فاجعه نیست
  5. شکست، کسب اطلاعات است
  6. چیزی به عنوان شمای آینده وجود ندارد
  7. پذیرفتن نقطه‌ضعف‌هایمان منبع قدرت واقعی است

نویسنده هر کدام از این هفت اصل را با تجربه واقعی از شکست توضیح داده است. داستان زندگی الیزابت دی به ما کمک می‌کند با روی باز شکست‌ها را بپذیریم و از آنها درس بگیریم. شکست همیشگی نیست اما تجربه‌ای که از آن برای ما می‌ماند همیشگی است. خواندن کتاب درک ارزش شکست را به تمام افرادی که در حال طی کردن مسیر موفقیت خود هستند پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین، این اثر، مسیر جدیدی را جلوی راه کسانی که در زندگی شکست خورده و از ادامه حرکت در مسیر رسیدن به هدف دست کشیدند می‌گذارد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 433 بار

Elizabeth%20Day%20 %D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%A8%D8%AA%20%D8%AF%DB%8C

عنوان کتاب: درک ارزش شکست (خرد شکست)

راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی رود

چه کنیم وقتی اوضاع بر وفق مراد نیست!

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: الیزابت دی

مترجم: زهرا ساعدی

تعداد صفحات کتاب: 105 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.79 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

کتاب استیو جابز، استیو وزنیاک و رایانه شخصی نوشته دونالد بی لمکه از مجموعه کتاب های تصویری مخترعان و کاشفان، با تصاویر کمیک قصه دوستی جابز و وزنیاک و شکل‌گیری شرکت اپل را بازگو می کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 201
هارپر لی که در تمام عمر فقط همین یک کتاب را نوشت به عقیده منتقدان حتی با همین یک کتاب به عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان دنیا ، یکی از تاثیرگذارترین نویسنده‌های تاریخ...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 10109

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *