یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ (nbookcity.com)

دانلود کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ

کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ برای نوجوانان و کودکان علاقه‌مند به داستان‌های کمیک بسیار جذاب است.

کتاب حاضر اثری از کی ملکسیدک اولسون و تصویرگری تاد اسمیت می باشد که با ترجمه ای از کتایون محمدی، توسط انتشارات عصراندیشه منتشر شده است. این کتاب از مجموعه کتاب‌های تصویری مخترعان و کاشفان، بازگو کننده خلاقیت و تلاش یک مخترع برای اختراعش در قالب کمیک استریپ است.

خلاصه کتاب

اطلاعات زیادی پیرامون شرح حال یوهان گوتنبرگ در دسترس نیست. تنها می دانیم که او در حدود سال ۱۴۰۰ در شهر ماینز آلمان به دنیا آمد و در اواسط قرن تمام فعالیت خود را وقف هنر چاپ کرد. معروف‌ترین کار او کتاب مقدس گوتنبرگ می‌باشد که حدود سال ۱۴۵۴ در ماینز چاپ شده است. البته نام گوتنبرگ در هیچ یک از کارهای چاپی او، حتی در کتاب مقدس گوتنبرگ که مسلماً با تجهیزات او چاپ شده است، به چشم نمی‌خورد. گوتنبرگ ظاهراً کاسب خوبی نبوده و نتوانست از اختراع خود پول زیادی به‌دست آورد. او در دعاوی متعددی گرفتار شد که در یکی از آنها محکوم شد تجهیزات خود را به شریکش یوهان فاست واگذار کند.

کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع دستگاه چاپ داستان مردی را بازگو می کند که ماشین چاپ را با استفاده از حروف متحرک اختراع کرد. در این کتاب، داستان تلاش، صبر و رنج هایی که این مخترع آلمانی متحمل شده به تصویر کشیده شده است. گرچه در زمان حیات او اعتبار چندانی نصیبش نشد اما اکنون او را پدر صنعت چاپ می دانند.

بخشی از متن کتاب

او در حدود سال ۱۳۹۸ در شهر ماینز آلمان و در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد. پدرش، «گنسفلایش» و مادر او «الزه ویریش گوتنبرگ»، از زمینداران طبقه اشراف بود. شهر ماینز به سبب فلزکاری‌های ظریف و آهنگری‌هایش مشهور بود. یوهانس تا ۱۳ سالگی در ماینز پرورش یافت و در سال ۱۴۱۱–۱۴۱۰ ماینز را ترک کرد. اعضای اصناف مختلف شهر ماینز با یک دیگر متحد شد و علیه نجیب‌زادگان سر به شورش برداشته بودند. یوهانس سه سال در روستا زندگی کرد و در شانزده سالگی دوباره به شهر بازگشت.

پدر یوهانس به کار در ضرابخانه ادامه داد اما دیگر عضو شورای شهر نشد. یوهانس نیز در کنار پدرش در ضرابخانه کار می‌کرد. او به عنوان یک زرگر باید به فلزشناسی آشنا می‌بود و همین‌طور می‌آموخت چگونه طلای ذوب شده را در قالب‌ها بریزند. گوتنبرگ سالیان سال پیش پدرش کار کرد تا اینکه در ۱۴۱۹ پدرش مرد. گوتنبرگ به دانشگاه رفت. او نیز همانند دیگر مردمان اروپا در آن زمان که بعدها عصر نوزایی و رنسانس نام گرفت، تشنه دانش بود. فشارهای سیاسی اصناف به نجیب‌زادگان زیاد شده بود. یوهانس مجبور شد تا بار دیگر شهر را ترک کند و به استراسبورگ برود.

نقد کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ

در این کتاب به معرفی گوتنبرگ و اختراعش می پردازد. یوهان گتنبرگ حدود سال 1397 میلادی در شهر ماینز آلمان به دنیا آمده اما کسی تاریخ دقیق تولد او را نمی‌داند. نام پدرش فریل و نام مادرش الس است. نبوغ یوهان در ساخت حروف فلزی بود. ارتفاع همه حروف دقیقاً به یک اندازه بود، به این ترتیب همه آن‌ها در یک سطح بودند. قطعات صاف برای قرار گرفتن بین کلمات ساخته شد. هر خط از حروف، کاملاً در یک قاب قرار می گرفت. گوتنبرگ خیلی دقیق بود و اصرار داشت صفحات صد در صد کامل باشند.

کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ برای افزایش اطلاعات تاریخی و علمی نوجوانان نوشته شده‌ است.

تعداد بازدید: 238 بار

Johannes%20Gutenberg%20 %DB%8C%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86%D8%B3%20%DA%AF%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%A8%D8%B1%DA%AF

عنوان کتاب: یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ

نویسنده: کی ملکسیدک اولسن

مترجم: کتایون محمدی

تعداد صفحات کتاب: 34 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 15 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

به خواننده یاد می‌دهد به راحتی می‌توان احساس خوشبختی کرد فقط کافی است راه آن را بدانید و آن را احساس کنید. با خواندن کتاب رازهای ساده خوشبختی برای زنان می‌توانید به یک زندگی شاد برسید. این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 258
افراد زیادی درباره‌ی کتاب مدل‌ ذهنی برتر حرف زده‌اند. راد بریمن این کتاب را یکی از بهترین‌ کتاب‌های چاپ شده در سال‌های اخیر می‌ داند و مت مونلوگ بنیان گذار وردپرس مدل‌های ذهنی برتر مفاهیم کل نگر را توصیه کرده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 540

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *