مدل های ذهنی برتر

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
مدل های ذهنی برتر (nbookcity.com)

دانلود کتاب مدل های ذهنی برتر

کتاب مدل های ذهنی برتر درباره‌ی تفکر واضح حرف می‌ زند، درباره‌ی این که باید مشکلاتتان را حل کنید و به اهدافتان دست یابید. شین پریش معتقد است برای تصمیم گیری بهتر باید یک سری مفاهیم همه کاره را یاد گرفت.

مفاهیمی که به شما کمک می‌ کنند به سرعت شرایط جدید را درک کنید، الگوها را شناسایی کنید و نحوه‌ی عملکرد جهان را بفهمید. او معتقد است نباید وقتتان را برای دانشی که تاریخ انقضا دارد بگذارید. او مدعی است شبکه‌ی مدل‌های ذهنی‌ای که در وبلاگ فارنم استریت آمده است می‌ تواند ابزارهای شناختی دائمی‌ای را به شما بدهد که باعث می‌شوند بهتر تصمیم بگیرید. مدل ذهنی شماست که عملکرد شما را تعیین می‌ کند. ساختن مدل ذهنی منسجم به حرکت منسجم‌تر در جهان کمک می‌ کند و باعث می‌شود هوشمندانه‌تر زندگی کنید.

خلاصه کتاب

کتاب مدل های ذهنی برتر: مفاهیم تفکر کل نگر در حقیقت بر اساس یادداشت‌هایی که شین پریش در وبلاگش منتشر کرده، گردآوری شده است. او در ابتدای کتابش ایده کلی خود درباره چیستی زندگی را به سادگی مطرح می‌ کند و می‌ گوید: «آموزش و تحصیلات، شما را آمادۀ رویارویی با دنیای واقعی نمی‌کند. دست‌کم، من را آماده نکرد!» شین پریش سعی دارد با معرفی ساز و کارهای ذهنی و روش‌های تفکر چهره‌های برجسته، شما را در گرفتن تصمیم‌های بهتر یاری دهد. به همین دلیل می‌توان گفت این کتاب برای همگان نوشته شده است؛ برای تمام کسانی که می‌خواهد بهتر بیندیشد و بهتر تصمیم بگیرد.

لحن صمیمانۀ شین پریش در سطر به سطر کتاب به وضوح قابل مشاهده است. او با زبان غیر رسمی تعمدا شما را مورد خطاب قرار می‌دهد تا بر تاثیرگذاری کلامش بیفزاید. در یک تعریف متفاوت از تفکر، شین پریش می‌گوید: بهتر‌ فکر کردن یعنی بتوانیم مشکلات را از زوایای گوناگون بررسی و حل و بهتر از قبل برای مسائل مهم خود چاره‌یابی کنیم. مهارت یافتن راه‌حل‌های مناسب برای مشکلات عمده، گونه‌ای از خرد است. در کتاب مدل های ذهنی برتر با 9 روش تفکر آشنا می‌ شویم که توانایی بررسی مشکلات را از زوایای گوناگون و حل و بهتر آن‌ها می‌ یابیم.

بخشی از متن کتاب

وقتی داخل دایره شایستگی‌مان بایستیم، دقیقاً می‌ دانیم که چه‌ چیزهایی را نمی‌ دانیم. می‌ توانیم سریع و نسبتاً دقیق تصمیم‌ گیری کنیم. به اطلاعات جانبی‌ای که برای تصمیم‌ گیری آگاهانه لازم است یا حتی اطلاعاتی که دست‌ یافتنی نیست، اشراف کامل داریم. می‌ دانیم که چه‌ چیزهایی شناختنی است و چه‌ چیزهایی نیست و قادریم این دو را از یکدیگر تمیز دهیم. می‌ توانیم انتقادهای احتمالی را پیش‌بینی کنیم و حتی به آن‌ها پاسخ دهیم، چون آن‌ها را از پیش شنیده و دانش جدید را به‌ نحوی می‌ آموزیم که این‌ گونه انتقادات را دیگر نشنویم. هنگام رویارویی با مشکلات، گزینه‌های زیادی در اختیار داریم.

تسلط عمیق ما به موضوعاتی که با آن‌ها سر و کار داریم به این معناست که می‌ توانیم از منابع اطلاعاتی مختلفی استفاده کنیم و بفهمیم چه‌ چیزهایی را می‌ توان تغییر داد و چه‌ چیزهایی را نمی‌ توان. دایره شایستگی را نمی‌ توان به‌ سرعت ایجاد کرد. ما یک‌ شبه پیش‌کسوت یک حوزه نمی‌ شویم. با گذراندن چند دوره آموزشی یا چند ماه کار کردن در یک زمینه نمی‌توان پیش‌کسوت شد و لازم است زمان و کوشش بسیاری صرف کنیم. الکساندر پوپ در رساله معروفش با عنوان «جُستاری در نقد» می‌نویسد: «اندک آموختن، چیز خطرناکی است؛ از چشمه دانش سیر بنوشید و به مزه‌مزه اکتفا نکنید، که کم‌نوشیدنش ذهن را سرمست می‌کند و پرنوشیدنش هشیار.»

برای فهمیدن راه میانبری وجود ندارد. ایجاد دایره شایستگی مستلزم سال‌ها تجربه، بارها اشتباه و تلاش مستمر و آگاهانه برای یافتن روش‌ها و اندیشه‌های برتر است. چطور می‌توانیم دایره شایستگی را ایجاد و حفظ کنیم؟ یکی از ملزومات اساسی دایره شایستگی این است که هرگز نمی‌توان پیش‌فرض گرفت که وجود دارد. نمی‌توان آن را چیزی ثابت تصور کرد که پس از شکل‌گیری، تا ابد با ما می‌ماند. دنیا پویا و در حال دگرگونی است و دانش بشر مدام به‌روز می‌شود؛ پس دایرهٔ شایستگی شما هم باید به‌روز شود. برای ایجاد و حفظ دایره شایستگی، سه اقدام اساسی لازم است: کنجکاوی و تمایل به یادگیری، نظارت، و بازخورد.

نقد کتاب مدل های ذهنی برتر

افراد زیادی درباره‌ی کتاب مدل های ذهنی برتر حرف زده‌اند. راد بریمن این کتاب را یکی از بهترین‌ کتاب‌های چاپ شده در سال‌های اخیر می‌ داند و مت مونلوگ بنیان گذار وردپرس مدل‌های ذهنی برتر مفاهیم کل نگر را توصیه کرده است. این کتاب تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده و طرفدارن زیادی در سراسر دنیا دارد. اگر خواهان تغییر نگرش بنیادین در زندگی‌تان هستید و از خواندن کتاب‌هایی که ذهن‌تان را به چالش می‌ کشد، لذت می‌برید، این اثر شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

تعداد بازدید: 540 بار

Shane%20Parrish%20 %D8%B4%DB%8C%D9%86%20%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%B4

عنوان کتاب: مدل های ذهنی برتر

مفاهیم تفکر کل نگر

از پرفروش ترین کتاب های وال استریت ژورنال

نویسنده: شین پریش

مترجم: رسول فیروزی

تعداد صفحات کتاب: 295 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

از نظر مفهومی، فنگ شویی یک سیستم متافیزیکی و شبه فلسفی است که هدفش هماهنگ کردن افراد و محیط با یکدیگر است. این ویژگی ارتباط تنگاتنگی با متد فلسفه تائو دارد. تائو نیز به اصل ارتباط اشیا و انسان اعتقاد دارد. در ترجمه تحت‌اللفظی فنگ شویی باید بگوییم که این عبارت به...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 966
هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب خمره داستان بچه‌های مدرسه یک روستا را روایت می‌کند. خمره‌ای که بچه‌های مدرسه از آن آب می‌نوشند شکسته است و قابل استفاده نیست. مسئولان مدرسه، دانش‌آموزان و حتی اهالی در تلاش هستند تا این مشکل را برطرف کنند. در این مسیر، ماجراهایی...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 4832

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *