پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ (nbookcity.com)

دانلود کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ

کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ کتابی برای به چالش کشیدن تفکرات ما است.

ولی نباید انتظار داشته باشیم در پایان کتاب به جمع بندی کلی و قطعی برسیم. با مسأله ای مواجه هستیم که هرچقدر بیشتر وارد می‌ شویم بیشتر احساس سردرگمی و گیجی می‌ کنیم. آیا جهان دیگری وجود دارد؟ این سوالی است که از کودکی بارها و بارها از خود پرسیده‌ایم.

اگر می‌خواهید از بزرگترین رازهای جهان هستی مطلع شوید، کتاب حاضر که مجموعه‌ای از مقالات و نوشته‌های یکی از درخشان‌ترین و مشهورترین دانشمندان جهان استیون هاوکینگ است را از دست ندهید! این کتاب ارزشمند از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز به شمار می‌ رود. کتاب حاضر برای کسانی جالب است که به علم فیزیک علاقه‌مندند و دوست دارند در مورد جایی که در آن زندگی می‌ کنند اطلاعات بیشتری داشته باشند.

خلاصه کتاب

پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ یک کتاب علمی محبوب است که توسط فیزیکدان استیون هاوکینگ نوشته شده است و در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شده‌ است. این کتاب به بررسی برخی از بزرگترین اسرار جهان و ترویج این دیدگاه که علوم در کمک به حل مشکلات در سیارهٔ زمین بسیار مهم است می پردازد.

ناشر این کتاب را «مجموعه ای از بازتاب‌های عمیق، قابل درک و به موقع از آرشیو شخصی اش» دانسته‌ است و بر اساس یک بررسی کننده کتاب، بر اساس “نیم و یک میلیون یا بیشتر کلمات “از مقالات خود، سخنرانی‌ها و سخنرانی‌های اصلی گردآوری گشته‌ است. این کتاب در زمان فوت نویسنده در مارس ۲۰۱۸ ناقص بود، اما با «همکاران دانشگاهی، خانواده اش و دارایی استفن هاوکینگ» تکمیل شد.

پیشگفتار کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ توسط ادی ردمین، بازیگر برنده اسکار استیفن هاوکینگ در فیلم نظریه همه‌ چیز، مقدمه ای از کیپ تورن، فیزیکدان برنده جایزه نوبل؛ و یک پسگفتار توسط لوسی هاوکینگ، دختر نویسنده نوشته شده‌ است. بخشی از پول فروش صرف کمک به انجمن بیماری‌های حرکتی نورون و بنیاد استفان هاوکینگ می‌ گردد.

بخشی از متن کتاب

علم به‌ طور فزاینده‌ای پاسخ پرسش‌هایی را می‌دهد که زمانی در حوزه‌ی دین (خرافات) بود. دین، تلاش اولیه‌ای بود برای پاسخ به پرسش‌هایی که همه می‌پرسیدند: چرا ما اینجا هستیم، از کجا آمده‌ایم؟ مدت‌ها پیش، پاسخ تقریباً همیشه یکی بود: خدایان همه‌چیز را ساخته‌اند. جهان مکانی ترسناک بود، به‌ طوری‌که حتی مردم خشنی نظیر وایکینگ‌ها نیز به موجودات فراطبیعی اعتقاد داشتند که پدیده‌های طبیعی مانند رعد و برق، طوفان یا خورشید گرفتگی‌ها را بتوانند توجیه کنند.

امروزه، علم پاسخ‌های بهتر و سازگارتری ارائه می‌کند، اما مردم همیشه به دین گرایش خواهند داشت، زیرا این امر باعث آسودگی آن‌ها می‌شود و آن‌ها به علم اعتماد ندارد یا علم را نمی‌فهمند. چند سال پیش، روزنامه‌ی تایمز سرمقاله‌ای در صفحه‌ی اول منتشر کرد که می‌گفت: «هاوکینگ: خدا جهان را خلق نکرده است.» مقاله تصویری داشت که خداوند در یک نقاشی از میکل‌آنژ، رعدآسا، نشان داده شده بود.

عکسی از من را نیز چاپ کرده بودند، که مغرور به نظر می‌رسید. طوری کشیده بودند انگار یک مبارزه‌ی دو نفره (دوئل) بین ما در جریان است. اما من کینه‌ای نسبت به خداوند ندارم. من نمی‌خواهم این احساس را ایجاد کنم که کارم درباره‌ی اثبات یا رد وجود خداست. کار من درباره‌ی پیدا کردن یک چارچوب منطقی برای درک عالم اطراف‌مان است.

برای قرن‌ها، اعتقاد این بود که افراد معلول مانند من تحت لعنت خدا زندگی می‌کنند. بسیار خوب، فرض می‌کنم این امکان وجود دارد که من کسی را آن بالا ناراحت کرده باشم، اما ترجیح می‌دهم فکر کنم که همه‌چیز را می‌توان به روش دیگری توضیح داد، با قوانین طبیعت. اگر به علم اعتقاد داشته باشید، مثل من، باور دارید که قوانین خاصی وجود دارد که همیشه از آن‌ها پیروی می‌شود.

اگر دوست دارید، می‌توانید بگویید که قوانین کار خداوند است، اما این بیشتر یک تعریف برای خداست تا اثبات وجود او. در حدود 300 سال پیش از میلاد، فیلسوفی با نام آریستارخوس مسحور گرفتگی‌ها شده بود، به‌ ویژه ماه‌ گرفتگی. او آ‌ن‌قدر شجاع بود که بپرسد آیا واقعاً این‌ها کار خدایان است؟ آریستارخوس یک پیشگام علمی واقعی بود.

نقد کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ

استیون ویلیام هاوکینگ، کیهان‌ شناس نامدار و نویسندۀ کتاب پرفروش تاریخچه زمان، آخرین نظراتش را در مورد بزرگترین پرسش‌ های بشر در کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ برایمان به یادگار گذاشته است.

  • چگونه همه چیز شروع شد؟
  • آیا در کیهان حیات هوشمند دیگری هم هست؟
  • آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟
  • داخل یک سیاه چاله چیست؟
  • آیا سفر در زمان ممکن است؟
  • آیا انسان جان به‌ در خواهد برد؟
  • آیا باید برای سکونت به فضا برویم؟
  • آیا هوش مصنوعی بر ما چیره خواهد شد؟

این‌ها از جمله پرسش‌هایی است که هاوکینگ در آخرین کتاب خود یعنی پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ به آنها پرداخته است؛ کتابی با موضوعات متنوع و با استدلال‌هایی پرشور از یکی از برترین ذهن‌های تاریخ.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 4,415 بار

Stephen%20Hawking%20 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%20%D9%87%D8%A7%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF 3

عنوان کتاب: پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

جزو برترین کتاب های علمی

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: استیون هاوکینگ

مترجم: مزدا موحد

تعداد صفحات کتاب: 196 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.56 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

از ویژگی‌های کتاب تو کله خر هستی، استفاده از تمثیل‌های مرتبط با موضوع پول است. نویسنده به‌خوبی مخاطب را درباره موجودیت پول آگاه می‌کند. خواننده دیگر این حس بد را نخواهد داشت که اگر پول دوست دارد، پس...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 18846
هنگام مطالعه‌ی کتاب راه خودت را پیدا کن احساس می‌کنید که کارلی فیورینا شما را درک می‌کند، انگار کارلی مستقیما با خود شما حرف می‌زند. متوجه می‌شوید که کارلی «همان‌جاست» و آنچه را با آن مواجه هستید تشخیص می‌دهد. او نه تنها راه خروج از تنگنای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1123

2 پاسخ

    1. تو کتاب اصلی ده سوال هست که شما ۸ تا نوشتید. از جمله اینکه ایا خدایی هست؟ که نویسنده پاسخ میده خدایی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *