پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ

قیمت اصلی 56.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

(چگونه همه چیز شروع شد؟)

نویسنده: استیون هاوکینگ

مترجم: مزدا موحد

تعداد صفحات کتاب: 196 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ pdf

دانلود کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ pdf

کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ pdf اطلاعات خوبی در مورد ناشناخته‌های جهان و شکل گیری جهان هستی ارائه داده است.

استیون هاوکینگ فردی بود که وقتی دکترها به او گفتند خواهی مرد، دوباره زنده شد و بچه‌دار شد! خواست که بگوید خدا نمی‌تواند در زندگی ما تاثیر بگذارد! و خودمان می‌توانیم آینده را بسازیم و نباید ناامید زندگی کرد.

در مورد مطالبی که در این کتاب آورده شده، می‌توان گفت مخاطب باید خودش برداشت درست را از محتوای کتاب داشته باشد و نباید حرف های نویسنده را کاملا تایید یا رد کرد. برای اینکه به دانایی کامل رسید باید بیشتر مطالعه کرد و نباید زود قضاوت کرد…

خلاصه کتاب

استیون هاکینگ، کیهان‌ شناس نامدار و نویسندۀ کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ pdf آخرین نظراتش را در مورد بزرگ‌ترین پرسش‌های بشر برایمان به یادگار گذاشته است.

  • چگونه همه چیز شروع شد؟
  • آیا در کیهان حیات هوشمند دیگری هم هست؟
  • آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟
  • داخل یک سیاهچاله چیست؟
  • آیا سفر در زمان ممکن است؟
  • آیا انسان جان به‌در خواهد برد؟
  • آیا باید برای سکونت به فضا برویم؟
  • آیا هوش مصنوعی بر ما چیره خواهد شد؟

این‌ها از جمله پرسش‌هایی است که هاوکینگ در آخرین کتاب خود به آنها پرداخته است؛ کتابی با موضوعات متنوع و با استدلال‌هایی پرشور از یکی از برترین ذهن‌های تاریخ. کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ pdf اولین بار در سال 2018 وارد بازار نشر شد. هاوکینگ نه تنها از برخی از بزرگترین اسرار کائنات پرده برداشت، بلکه معتقد بود علم می تواند نقشی اساسی در حل مشکلات کره ی زمین ایفا کند.

اکنون که با چالش های بزرگی در سیاره مان مواجه هستیم -چالش هایی همچون تغییر اقلیم، تهدید جنگ اتمی و توسعه ی روزافزون هوش مصنوعی- هاوکینگ در این اثر فوق العاده جذاب، توجه خود را به مهم ترین مسائل پیش روی ما معطوف ساخته است. آیا انسان ها خواهند توانست به بقای خود ادامه دهند؟ آیا باید کلونی هایی در فضا ایجاد کنیم؟ و …

بخشی از متن کتاب

مردمان همیشه خواستار پاسخی به پرسش‌های بزرگ بوده‌اند. از کجا آمدەایم؟ عالم چگونه آغاز شد؟ معنا و طرح مبنای آن چیست؟ آیا کسی آن بیرون وجود دارد؟ روایت‌های پیشین خلقت اکنون کمتر مطرح می‌شود و کمتر باورپذیر به نظر می‌رسد، چیزهای متنوعی بە جای آن‌ها آمده است که فقط می‌توان آن‌ها را خرافات نامید، اما علم راستین می‌تواند خیلی بیشتر از آثار علمی-تخیلی عجیب باشد و خیلی بیشتر ما را ارضا کند.

من دانشمندم. دانشمندی عمیقا مسحور فیزیک و کیهان شناسی و عالم و آینده بشریت! والدینم طوری تربیتم کردند که همیشه کنجکاو باشم و مثل پدرم تحقیق کنم و سعی کنم پرسش‌های متعددی را که علم از ما می‌پرسد، پاسخ دهم. عمرم را صرف سفر در کیهان کردەام، درون ذهنم، سعی کرده‌ام با فیزیک نظری برخی از پرسش‌های بزرگ را پاسخ بدهم.

نقد کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ pdf

در کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ pdf از بحث‌های پیچیدهٔ علمی خبری نیست. این کتاب شامل پاسخ‌ هایی‌ست روشن و شفاف به چند پرسش مشترک در میان هزاران پرسشی که به ایمیل و صندوق پستی نویسنده ارسال شده است. استیون هاکینگ این توان و اراده را داشت که همیشه با پرسش‌های بزرگ روبرو شود. همیشه به معماهای جهان بپردازد و ذره‌ای از اشتباه و خطا در فهم این معماها نهراسد.

و به دیگران هم توصیه کند که از پرسیدن سؤال‌های به‌ظاهر عجیب و تردید در پاسخ‌های موجود و تلاش برای پاسخ بهتر نترسند. هرچقدر که توان حرکتیِ او بر اثر بیماری کاهش یافت، توان گفت‌وگو و ارتباطش با مردم بیشتر شد. او همان‌طور که توانست دو فرمول بنیادی سیاهچاله‌ها را کشف کند، موفق شد که زبان نوشتن مهمترین و پیچیده‌ترین مسائل گیتی را برای مردم پیدا کند. دانشمندانی از او تأثیر پذیرفتند و این راه را ادامه دادند.

امروز با ده‌ها دانشمند مواجه‌ایم که از لابراتوارها به رسانه‌ها و کتاب‌ها گام نهاده‌اند و دربارهٔ همهٔ معماهای جهان با مردم صحبت می‌کنند. آژانس فضایی اروپا پس از مرگ نویسنده کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ pdf پیامی رادیویی را با صدای او به سمت نزدیک‌ترین سیاهچاله ارسال کرد. می‌گویند که ۳۵۰۰ سال نوری طول می‌کشد تا صدای او به افق رویداد سیاهچاله برسد. آیا تا آن زمان ممکن است که بشر پاسخ پرسش‌های بزرگی را که او همهٔ عمر با آنها مواجه بود بیابد؟

چه بشر به این پاسخ دست پیدا کند چه نه، ارادهٔ آهنین هاکینگ در تاریخ زمین و البته کیهان ثبت خواهد بود. یک سال پس از مرگ او نخستین تصویر از سیاهچاله ثبت شد. او سیاهچاله را پیش از اینکه ثبت شود در خیال ــ این کیهان متراکم ــ دیده بود. تماشای افق رویداد سیاهچاله بسیاری را به یاد او انداخت. شاید پاسخ هر کدام از پرسش‌های بشر که پیدا شود، نام او نیز از اذهان بگذرد. این دستاورد کمی نیست، حتی برای یکی از درخشان‌ترین ذهن‌های تاریخ بشر.

کتاب پپاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ pdf کتابی برای به چالش کشیدن تفکرات است و به همه علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1481 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *