تاریخچه زمان

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 24.000 تومان است.

از انفجار بزرگ تا سیاهچاله ها

نویسنده: استیون هاوکینگ

مترجم: داوود نعمت اللهی

تعداد صفحات کتاب: 268 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب تاریخچه زمان pdf

دانلود کتاب تاریخچه زمان pdf

کتاب تاریخچه زمان، نگاهی دارد به تاریخ نظریه‌ی علمی و تفکراتی که امروزه، درک ما از جهان را شکل می‌دهند.

از انفجار بزرگ و سیاهچاله‌ها گرفته تا کوچک‌ترین ذرات هستی، اِستیون هاوکینگ خلاصه‌ی واضحی از تاریخچه‌ی هستی و همچنین علوم پیچیده‌ی پشت آن ارائه می‌دهد و همه چیز را طوری توضیح می‌دهد که تمام کسانی که به‌تازگی با این مباحث در حال آشنایی‌اند متوجه شوند.

معرفی نویسنده

دکتر اِستیوِن هاوکینگ، یک فیزیکدان تئوری، کیهان‌شناس و شناخته شده به خاطر کارهایش در پژوهش در تابشِ هاوکینگ و قضایای تَکینِگی پِنروز-هاوکینگ بوده است. او در حین سُکانداری کُرسی ریاضیات لوکاسی در دانشگاه کمبریج طی سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۹، به افتخاراتی از جمله مدال آزادی، دکترای افتخاری جامعه‌ی سلطنتی هنر و عضویت دائمُ العمر آکادمی علوم واتیکان دست پیدا کرد.

خلاصه کتاب

کتاب تاریخچه زمان، ۲۷۳ هفته در لیست پر فروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز لندن قرار داشت و تقریبا به ازای هر ۷۵۰ مرد، زن و بچه روی زمین یک نسخه به فروش رفته. این موفقیت بزرگی برای کتابی در زمینه‌ی یکی از موضوعات بسیار دشوار در فیزیک مدرن است. البته این موضوع مشکل در واقع یکی از موضوعات جالب و بنیادی است:

ما در واقع چه چیزی درباره‌ی جهان می‌دانیم؟ ما این چیزها را چگونه می‌دانیم؟ جهان از کجا آمده و به کجا می‌رود؟ این سوالات در شالوده‌ی کتاب تاریخچه زمان، بوده و موضوع مورد بررسی این کتاب نیز می‌باشد. در تمام سال‌هایی که از چاپ کتاب پیش رو می‌گذرد بازخورد‌هایی از خوانندگان از تمام رده‌های سنی، شغل‌ها، و جهان به دست من رسیده.

یک درخواست تکراری در مورد نسخه‌ای جدید که شامل شالوده‌ی تاریخچه‌ی زمان که قضایای مهم را واضح‌تر توضیح بدهد بوده است. علی رغم این که باید انتظار داشت که این کتاب باید عنوانش تاریخچه‌ی کمتر زمان باشد این مورد در بازخورد‌ها مشهود بود که خوانندگان کمی نیازمند دوره‌ای طولانی از دوره‌ای تحصیلی در مورد کیهان شناختی بوده‌اند. بنابراین این رویکرد به وجود آمد.

در نوشتن کتاب تاریخچه زمان، ما شالوده‌ی اصلی کتاب اولیه را گسترش دادیم و سعی کردیم که درازا و خواندنی بودن آن را حفظ کنیم. این تاریخچه‌ای مختصر‌تر است و یک سری قسمت‌های تکنیکی آن کنار گذاشته شده است، ولی ما با رویکرد جستجوگرانه‌ای که در قبال مطالبی که روح اصلی کتاب را تشکیل می‌دهند احساس رضایتمندی می‌کنیم.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

گفته می‌شود روزی دانشمندی معروف در حال سخنرانی پیرامون مبحث ستاره‌شناسی بود. او توضیح داد که چگونه زمین به دور خورشید می‌گردد و درعین‌حال خورشید نیز به دور مرکز وسیعی از ستارگان به‌نام کهکشان راه شیری در حال گردش است. پس از پایان سخنرانی، پیرزنی خطاب به دانشمند گفت: «تمامی این سخنان اشتباه است؛ زیرا زمین روی یک سنگ‌پشت عظیم‌الجثه قرار دارد!» دانشمند پوزخندی زد و پرسید:

«اگر حرف شما درست باشد، پس بگویید که این لاک‌پشت روی چه چیزی قرار دارد؟» پیرزن لبخندی پیروزمندانه زد و جواب داد: «خب این‌که خیلی مشخص است؛ در قسمت پایین این سنگ‌پشت نیز سنگ‌‌پشت‌های بسیاری وجود دارند.» شاید جواب این پیرزن در دنیای کنونی ما بسیار مضحک و مسخره به‌نظر برسد. اما از کجا معلوم که ما در دوران حاضر نیز بیشتر از او بدانیم؟!

خوشبختانه پیشرفت و تحولاتی که در زمینه فیزیک حاصل شده تا حدودی توانسته جواب سؤالات مبهم بسیاری را به انسان جستجوگر و کنجکاو بدهد. هرچند دانش امروز بشر هنوز به مرحله‌ای نرسیده که پاسخی قاطع به تمامی این سؤالات دهد، اما در مسیر رشد و تکامل گام‌های بزرگی را پیموده است. حتی اگر هیچ اطلاعات پیش‌زمینه‌ای در مورد ستاره‌شناسی و کیهان ندارید باز هم قادر به درک مفاهیم کتاب تاریخچه زمان pdf خواهید شد.

این کتاب جذاب شما را به بیگ‌بنگ و آغاز جهان برده و از پدیده‌های حیرت‌انگیزی مانند سیاه‌چاله‌ها پرده برمی‌دارد. شک نداشته باشید که پس از مطالعه این خلاصه کتاب، متفاوت‌تر از دفعات قبل به آسمان و ستاره‌ها خیره خواهید شد.

نقد کتاب تاریخچه زمان pdf

کتاب تاریخچه زمان، قوانین موجود در جهان را با زبانی ساده توضیح می‌دهد. استیون هاوکینگ در این کتاب قوانین حاکم بر گیتی مثل جاذبه، نسبیت عام، نیروی الکترومغناطیسی  و … را توضیح می‌دهد و پدیده‌هایی همچون خلق ستاره‌ها، کهکشان‌ها و سیاه‌چاله را از طریق قوانین فیزیک توضیح می‌دهد.

هاوکینگ در این کتاب به زبانی ساده درباره ی ساختار، منشأ پیدایش، شکل گیری و سرنوشت نهایی جهان سخن می گوید؛ مسائلی که موضوعات اصلی مطالعات اخترشناسی و فیزیک مدرن هستند. او با نثری جذاب و قابل فهم به مفاهیمی پایه ای همچون فضا و زمان، اجزای بنیادین سازنده ی کائنات (مثل کوارک ها) و نیروهای حاکم بر آن (مانند جاذبه) می پردازد و پدیده هایی کیهانی از قبیل انفجار بزرگ و سیاهچاله ها را مورد بررسی قرار می دهد.

هاوکینگ در کتاب تاریخچه زمان از انفجار بزرگ تا سیاهچاله ها، سعی می کند تا با ارائه ی نظریه ای جامع و کامل، به شکلی منسجم به توصیف همه ی عوامل و عناصر تأثیرگذار در جهان هستی بپردازد.

کتاب تاریخچه زمان pdf داستان شکل‌گیری جهانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. از بیگ‌بنگ تا جهان بی‌نهایتی که  حد‌و‌مرزی ندارد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1446 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تاریخچه زمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *