سیاحت غرب

قیمت اصلی 22.000 تومان بود.قیمت فعلی 16.000 تومان است.

سرنوشت ارواح پس از مرگ

نویسنده: حجت الاسلام آقا نجفی قوچانی

مترجم: ندارد

تعداد صفحات کتاب: 185 صفحه

حجم فایل: 5.34 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب سیاحت غرب pdf

دانلود کتاب سیاحت غرب pdf

کتاب سیاحت غرب pdf با اشاره به موضوع معاد؛ از قیامت و اتفاق هایی که در دنیای باقی رخ می‌دهد، گزارشی را ارائه می‌کند.

اتفاقات پس از مرگ موضوعی است که تنها در حیطه علم الهی می‌توان به آن پرداخت و هیچ انسانی نمی‌تواند ادعا کند که می‌داند پس از مرگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. خداوند نکاتی را درباره زندگی باقی از طریق قرآن، پیامبر(ص) و ائمه(ع) به مردم گفته است اما انسان تا زندگی پس از مرگ را تجربه نکند، نمی‌‌تواند آن را درک کند.

نویسنده، کتاب سیاحت غرب را به عنوان گزارش های برزخی خود معرفی کرده و آن را از زبان اول شخص روایت کرده است. به یقین دنیای پس از مرگ با دنیای کنونی تفاوت‌ های بسیاری دارد. در این دنیا با توجه به غفلت و بی‌خبری به راحتی زندگی می‌کنیم اما در دنیای باقی با واقعیات مواجه می‌شویم و همین رویارویی با حقیقت، زندگی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

اگر یک معلم در طول سال موضوع برگزاری امتحانات پایان سال را برای دانش آموزی یادآوری می‌کند، به این دلیل نیست که در دل دانش آموز هراس ایجاد کند، بلکه این کار کمک می‌کند تا دانش‌آموز در پایان سال وضعیت بهتری داشته باشد. یادآوری مرگ نیز چنین وضعیتی دارد. اگر در دین ما سفارش شده که به مرگ و دنیای پس از آن بیندیشید، به این دلیل است که یاد مرگ با هراسی را که در دل انسان‌ها می‌افکند، کمک می‌کند تا هر فرد عاقلی توشه‌ای برای زندگی پس از مرگ خود ذخیره کند.

در فیلم‌هایی که به موضوع مرگ و محتوای کتاب سیاحت غرب پرداخته شده است، پختگی وجود ندارد. البته ممکن است که دست هایی هم در کار باشند تا زندگی پس از مرگ را ترسناک جلوه دهند، نکته مهم این است که فیلم‌های ساخته شده درباره کتاب را باید از اصل کتاب تفکیک کرد، چرا که دنیای پس از مرگ در این کتاب به اندازه‌ای که در این فیلم‌ها دیده می‌شود، هراس انگیز نیستند. از نقاط ضعف این‌گونه فیلم‌ها این است که با عالمان و متخصصان دینی مشورتی انجام نشده است.

جنینی که در رحم مادر زندگی می‌کند، دنیایی تعریف شده و محدود دارد. اگر برای این جنین دنیایی خارجی با اتفاقات دور از دسترس او تعریف شود، به یقین او نمی تواند این دنیای خارجی را درک کند. به همین دلیل ناچاریم همه این موارد را در قالب دنیایی کوچک و قابل فهم برای او به تصویر بکشیم تا منظور ما را بفهمد. به همین دلیل ائمه(ع) به عنوان معلمان ما مجبورند تمثیل هایی به کار ببرند که برای همه افراد قابل فهم باشد.

خلاصه کتاب

کتاب سیاحت غرب یک نوآوری بسیار زیبا در آموزش و پرورش نوشتاری به‌حساب می‌آید. این کتاب از زمان نگارش تاکنون، با استقبال بی‌نظیر و درخور ستایشی روبرو شده است. مرحوم آیت‌الله نجفی قوچانی با بهره‌گیری از قدرت انتقال پیام با داستان و استفاده از روایات اهل‌بیت سفری به عالم برزخ کرده و خواننده را در این سفر با تجاربی آشنا می‌کند که قبل از مرگ نمی‌توان تجربه کرد.

علت معروفیت آقای نجفی به امتیاز و مراحل عالی فقه و مقام اجتهاد نیست بلکه او انسانی کامل و دانشمندی واصل بوده است. نجفی قوچانی این کتاب را براساس احادیث رسیده از امامان شیعه درباره علم برزخ و از زبان اول‌ شخص نوشته است. این اثر سرشار از جلوه‌ هایی زیبا، جذاب و پویاست. یکی از این جلوه‌ها، صحنه‌ها و تصویرهای هنری شگرف و نفیس آن است که هر یک به روشنی، صحنه‌ای از عالم برزخ و سرنوشت افراد در آن عالم را بازگو می‌کند.

اگرچه بیشتر از نیم قرن از نگارش کتاب سیاحت غرب گذشته است؛ اما هنوز هم خواندن این کتاب، آدم را پر از هیجان و نشاط می‌کند. آنچه بیشتر از همه‌ چیز اهمیت دارد، تفاوت میان کلمات دو روزگار و ناآشنایی کلمات برای خوانندگان امروزی است. از سوی دیگر برای آنکه خوانندگان این اثر را بیشتر کنیم، لازم بود تا این متن ارزشمند بازنویسی و آسان‌ نویسی شود. هر اثر، یک روح معنوی دارد، در این اثر نیز تلاش شده که بازنگاری متن، از هدف نویسنده دور نشود و حق سخن به‌خوبی ادا شود.

قوچانی کتاب سیاحت غرب را به‌ عنوان گزارش‌ های برزخی خودش معرفی کرده است. نثر این کتاب به اوایل سده چهاردهم هجری شمسی تعلق دارد و در آن از عبارات عربی و دینی فراوانی استفاده شده ‌است. روایت کتاب با جمله «و من مُردم» آغاز می شود و به همین سادگی مخاطب را در نقطه ای متفاوت قرار می‌دهد.

نقد کتاب سیاحت غرب pdf

با وجود اینکه برخی از تمثیل های به کار برده شده در کتاب سیاحت غرب ترسناک هستند، اما به زبان تمثیل سخن گفتن کمک می‌کند تا دنیایی ملموس برای افراد ترسیم شود. ضمن اینکه تمامی این ابعاد گاهی حتی با بزرگنمایی هم گفته می‌شوند اما به افراد گفته می‌شود که می‌توانند با انجام دادن اعمال نیک و استناد به سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) از این اتفاقات به دور باشند.

به همین دلیل، در کنار تعریف های همراه با ترس، تعریف های مثبتی از نعمت های بهشت و دنیای پس از مرگ هم ارایه شده است تا این تعاریف تشویقی برای زندگی همراه با اعمال صالح باشد. به یقین شرایط زمان حیات آقانجفی قوچانی منجر شد تا این عالم دینی در کتابش بیشتر به سختی های زندگی پس از مرگ بپردازد و دنیای همراه با هراس را به تصویر بکشد.

انسان به این دنیا نیامده است تا همه چیز مطابق میل او باشد، اگر عالمان دین با بیانی هشدار دهنده زندگی پس از مرگ را به تصویر نکشند، افراد در غفلت زندگی می‌کنند. کسانی باید به آثاری مانند کتاب سیاحت غرب و موضوع دنیای پس از مرگ بپردازند که مساله توحید را برای خود حل کرده و اعتقاد کاملی به توحید داشته باشند تا بتوانند معاد را بپذیرند.

خواندن کتاب سیاحت غرب pdf به کسانی که به زندگی و تجربه های بعد از مرگ علاقه دارند پیشنهاد می‌شود.

آنچه خواندید...

کد محصول: 1431 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سیاحت غرب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *