همرزمان حسین

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 26.000 تومان است.

ده گفتار از آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای (مدظله العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهم السلام)

نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای

تعداد صفحات کتاب: 334 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب همرزمان حسین pdf

دانلود کتاب همرزمان حسین (ع) pdf

کتاب همرزمان حسین pdf از زاویه‌ای جدید به سوالات نگاه کرده و با یک سیر آسان و منطقی شما را به پاسخ کامل و دقیقی می‌رساند.

از میان همه نقش های دشمن، «شمر» ایفاگر نقشی خاص است. شمری که فرستاده و نماینده «عبیدالله بن زیاد» است. اما وقتی نام فرستاده و نماینده ابن زیاد آورده می شود ذهن ها به طور ناخودآگاه به یک شخصیت دیگر متمایل می شود: «حر بن یزید ریاحی»

چه شد که یکی شمر شد و دیگری حر؟! این دو که در بخشی از داستان از یک نفر یعنی ابن زیاد خط می گرفتند؟ اما چه شد که یکی ذلیل عالم شد و دیگری عزیز؟ چه شد که یکی مشمول لعن هر روزه عاشوراخوانان تاریخ است و دیگری لایق سلام؟!

«شمریت» و «حرّیت» اتفاق هایی هستند که می توانند تکرار شوند و کتاب همرزمان حسین تلاشی است برای واکاوی شاخص ها و عناصر این دو اتفاق تا دو راه و روش و دو سلوک و منش را مقابل چشم خواننده گشوده باشد.

خلاصه کتاب

کتاب همرزمان حسین pdf مجموعه‌ سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۱ در هیئت انصارالحسین(علیه‌السّلام) تهران است که به تحلیل رسالت و مبارزات سیاسی ائمّه(علیهم‌السّلام) می‌پردازد. این کتاب مشتمل بر ۱۰ سخنرانی رهبر انقلاب در ماه محرّم سال ۵۱ است. ایشان بین سالهای ۴۶ تا ۵۵ به طور متناوب در مناسبت های مذهبی به تهران مسافرت می‌کردند و در جلسات مختلف به ایراد سخن می‌پرداخته‌اند.

عالمان و اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان، تحقیقات گسترده‌ای را به منظور تحلیل دوران ۲۵۰ ساله‌ی امامت ائمّه‌ی معصوم (علیهم‌السّلام) به انجام رسانیده‌اند. برخی به کلّی راهی غلط را پیموده‌اند و این بزرگواران را به مرتبه‌ی عالمان و عابدان زمان خود تقلیل داده‌اند و هرگونه تأثیر اجتماعی و سیاسی را از ایشان سلب کرده‌اند.

در مقابل این گروه، اکثر اندیشمندان شیعه بر این باورند که امامان معصوم (علیهم‌السّلام) خلیفه‌ی حقیقی و جانشین پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) در همه‌ی شئون و مقامات ایشان -به جز نبوّت و دریافت وحی- هستند. شئونی همچون: تشکیل حکومت اسلامی، قضاوت، تبیین قرآن، تعلیم احکام، دفاع از عقاید اسلامی و … محوریت اصلی کتاب همرزمان حسین pdf بر سیره‌ی چهار امام، از امام سجاد علیه‌السلام تا امام کاظم علیه‌السلام.

  • در جلسه‌ی اول نگاهی کلی به موضوع امامت و روش تحقیق درست و قابل اعتماد، پرداخته شد و فهرستی هم از موضوعات روزهای دیگه به مخاطبان داده شد.
  • در روز دوم ایشان به اهمیت شناخت و تلاش دشمنان برای تحریف چهره‌ی آن‌ها و اقدامات مبارزه طلبانه‌ی آنان علیه ظلم پرداختند.
  • موضوع روز سوم، وظایف امام بود که در قبال امت اسلامی دارد. وظایفی که نایب بر حق رسول خدا باید انجام دهد تا جامعه از جهل و کفر خارج شود.
  • روز چهارم به طرح و توضیح انسان ۲۵۰ ساله گذشت. ایشان درد این شب به معنای واقعی جهاد و مجاهدت‌های امامان پرداختند.
  • در روز پنجم، آقای خامنه‌ای امامت را به چهار دوره تقسیم کردند و هر دوره را به اختصار توضیح دادند.
  • ششمین روز اما به صورت اختصاصی به دوره‌ی چهارم و زمان امامت امام سجاد علیه‌السلام تا امام عسکری علیه‌السلام پرداختند.
  • موضوع جلسه‌ی هفتم، سیره‌ی سیاسی امام صادق (ع) است که با روز نهم عاشورا همزمان می‌شود.
  • روز هشتم که با عاشورای حسینی هم‌زمان بود، آیت‌الله خامنه‌ای به برخوردهای تند ائمه‌ی دوره‌ی چهارم با خلفا و علمای درباری و همچنین بحث بهره‌گیری ایشان از شعرای مجاهد پرداخته‌اند.
  • روز نهم به امام‌زادگان انقلابی و به صورت اختصاصی به قیام زید اختصاص یافت.
  • در جلسه‌ی دهم نیز ایشان به تقیه و نکاتی در این باره پرداختند.

کتاب همرزمان حسین pdf از نقش ائمه (ع) برای  حفظ معارف اسلام در سالهای سراسر التهابی می گوید که اوج آن کربلای مولایمان حسین(ع) بود.

بخشی از متن کتاب

شاید حدود پنج شش روایت هست – که مجموع این روایات این است که منصور عباسی امام صادق را خواست. یا خود امام به دربار منصور رفت؛ آنجا منصور بنا کرد تندی کردن و امام (علیه السلام) در جواب گفت که: «ای امیرالموّمنین! ایوب مبتلا شد و صبر کرد. یوسف نعمت یافت و شکر کرد و تو بازمانده‌ی آن دودمانی؛ صبر کن!» یعنی بدی‌هایی را که از ما می بینی، تحمّل کن، صبر کن. در برخی از این روایت‌ها آمده که منصور عصبانی شد.

مثلا گفت برو؛ در بعضی جاها هم محبتی پیدا کرد و حضرت را در آغوش گرفت و بوسید. چند روایت این جوری هست. ما باید وارد شویم و اصلا ببینیم این روایات چیست. اول نکته‌ای که درباره‌ی این روایات عرض می‌کنم این است که همه‌ی این پنج شش روایتی که هست، راوی‌اش ربیع حاجب است. ربیع حاجب کیست؟ ربیع حاجب آن کسی است که منصور عباسی گشته در میان تمام نزدیکان خود، او را انتخاب کرده برای دربانی و ملازمت دائمی.

منصور, مکه هم که رفت.، او را با خودش برد؛ این در روایات هست. او در بغداد هم با منصور بوده در حیره هم با منصور بود. راوی؛ جناب ربیع است! این مثل چه کسی می‌ماند؟ مثال از جاهای کوچک کوچک بزنیم. جاهای بزرگ و بالا نرویم. فرض کنید شما یک دشمن خونی‌ای دارید که دائم با او در حال ستیزه و جنگ و مبارزه‌اید و او هم با شما همین‌طور است. دوستان شما هم به اتکاء دشمنی شما با او با او می‌جنگند و مبارزه می‌کنند.

بعد شما در زندان یا در شهر دیگری هستید. یا یک گرفتاری‌ای دارید، یا در این دنیا نیستید. حال این دشمن بیاید این دوستان شما را دانه دانه ببرد. بگوید شماها چرا مبارزه می‌کنید؟ اربابتان، رئیستان آن روز آمد، افتاد به پای من پای من را بوسید. گفت غلط کردم و من جزو مخلصین و دوستان تو هستم. این حرف برای سرکار چقدر حجیّت دارد؟ ربیع حاجب.

یار نزدیک وفادار منصور- که مورد اطمینان کاملش هم هست – نقل می‌کند که بله، امام صادق (علیه‌السلام) آمد. بعد که چنین گفت، منصور چنین گفت. منتها برای اينکه شیعه باورش بیاید. برای اینکه نسل‌های بعد دست به دست این حرف را برای هميشه در میان خود حفظ کنند، اين ماجرا را که نقل می‌کند، دو سه تا فضیلت هم برای امام صادق (علیه السلام) می‌شمرد؛ منتها فضیلت‌هایی که به حال منصور ضرری ندارد.

نقد کتاب همرزمان حسین (ع) pdf

ده گفتار از آیت الله‌العظمی سید علی خامنه ای (مدّظلّه‌العالی) در کتاب همرزمان حسین pdf آورده شده است. این کتاب که تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهم‌السّلام) می‌باشد در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1522 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “همرزمان حسین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *