مردان کوچک

18.000 تومان19.000 تومان

دنباله داستان دختران خانواده مارچ و فرزندان آنها

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب مردان کوچک pdf

دانلود کتاب مردان کوچک pdf

کتاب مردان کوچک در ادامه رمان همسران خوب (که آن هم دنباله داستان زنان کوچک است)، به قلم لوییزا می الکوت نوشته شده.

هنگامی که خانم الکوت هنوز دختر خردسالی بیش نبود برای ثروت اندوختن نقشه‌ها می‌کشید، پدرش، معلم مدرسه بود و بسیار انسان‌دوست، و دخترانش را با وجود فقر، با سختگیری بسیار تربیت کرد. ولی متأسفانه همواره نقشه‌های رؤیایی‌اش برای مال‌اندوزی نقش بر آب می‌شد و ناچار همسر و چهار دخترش در تنگدستی به سر می‌بردند. از این ‌رو، شور مال‌اندوزی در دلش پدید آمد تا مایۀ آسایش کسانش را فراهم آورد، و شاید به همین علت بود که بعدها در تعریف از یک فیلسوف گفت: «مردی است که سوار بر بالونی بر فراز ابرها در پرواز است و کسان و دوستانش ریسمان‌های بالون او را می‌کشند و می‌کوشند تا به زمینش آورند».

«جو»، قهرمانِ رمانِ زنانِ کوچک، در این کتاب سرپرست مردانِ کوچک می‌شود! داستان کتاب مردان کوچک ارتباطی با داستان زنان کوچک ندارد، اما همان شخصیت‌‌ها در این کتاب نیز حضور دارند. در واقع به‌‌ ارث‌‌ رسیدنِ یک عمارت به جو، پس از مرگ عمه «مارچ» در پایان کتاب زنان کوچک، ایده‌‌ی مدرسه‌‌ی شبانه‌‌روزی برای این کتاب را شکل می‌دهد. از دیگر نکات برجسته در این کتاب، تبدیل‌‌شدنِ شخصیتِ جسور و گستاخِ جو به یک زن خانه‌‌‌دار و مهربان است که البته به مذاق بعضی از طرف‌‌داران زنان کوچک خوش نیامد!

داستان با ورود پسربچه‌‌ای یتیم و خجالتی به نام «نَت» به مدرسه‌‌ی شبانه‌‌روزی «پام فیلد» شروع می‌‌شود که از راه ویولون‌‌زدن زندگی خود را می‌‌گذارند. بسیاری از شخصیت‌‌های کتاب مردان کوچک از چشمان همین پسر به ما معرفی می‌‌شوند. سرپرستی پسربچه‌هایی بانمک و بازیگوش از زبانِ قهرمان داستان زنان کوچک در مدرسه‌‌ی شبانه‌‌روزی «پام فیلد»، مطمئناً بسیار خواندنی و جذاب است!

محتوای بسیار شیرین و جذاب داستان خانم آلکوت، ضمن آنکه از شیوۀ نگارش خاص و بی‌نظیری برخوردار است، تلویحاً دارای نکات اخلاقی و مذهبی نیز هست که بی‌شک تأثیر فراوانی بر احساسات خوانندۀ آن به جای می‌گذارد. در بخشی از کتاب می خوانیم: عشق و محبت گلی است که در هر خاکی می روید و بدون توجه به یخ بندان پاییز و برف زمستان معجزات شیرینی می کند و در تمام طول سال جوانه می زند و تمام کسانی را که آن را هدیه می گیرند یا هدیه می دهند غرق در خیر و برکت می کند…

نقد کتاب مردان کوچک pdf

لوئیزا می آلکوت نویسنده رمان جاودانه زنان کوچک و کتاب مردان کوچک در سال ۱۸۴۳ در ژرمن تاون که اکنون بخشی از فلادلفیای آمریکاست به دنیا آمد. در اوان کودکی، خانواده او به بستن نقل مکان کردند و او بقیه عمر خود را در آنجا گذراند. پدرش فیلسوف و نویسنده بود و او تقریبا تمام معلومات خود را از پدر آموخت. اولین کتاب او مجموعه ای از داستان های پریان بود و مدتی هم برای اتلانتیک مانتلی، شعر و داستان کوتاه می نوشت.

در زمان جنگ داخلی آمریکا در بیمارستانی پرستار بود و نامه هایی که در آن دوران به خانواده خود می نوشت بعد ها به صورت یک مجموعه منتشر شد. مدتی هم سردبیر یک مجله کودکان بود. چاپ اول زنان کوچک در سال ۱۸۶۸ او را به شهرت فوق العاده ای رساند. این کتاب که از کودکی و زندگی خانوادگی سخن می گوید یکی از محبوب ترین کتاب های دختران باقی مانده است.

در سال ۱۸۷۱ کتاب مردان کوچک را نوشت که دنباله داستان دختران خانواده مارچ و فرزندان آنهاست.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1273 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مردان کوچک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *