شجاع باش دختر

12.000 تومان35.000 تومان

(شجاع باش نه همه چی تموم)

شجاع باش دختر ولی ایده آل نباش

شهامت ترک کمال گرایی برای دختران

نویسنده: ریشما سوجانی

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب شجاع باش دختر pdf

دانلود کتاب شجاع باش دختر pdf

اگر کتاب شجاع باش دختر را با دقت بخوانید، مشکلات مربوط به مهرطلبی و کنترل گر بودن و کمال پرستی را تا حد زیادی برطرف می‌کنید و به ریشه وجود چنین مشکلاتی پی می‌برید.

این کتاب، برای کسایی که جسارت و شجاعت کمی دارند و همیشه عقب نشینی می‌کنند یا همیشه نگران سر و وضع ظاهری شان‌ هستند واقعا کتاب مناسبی است. ریشما سوجانی باور دارد که همه شما می توانید شجاع باشید! او این کتاب را نوشته تا به شما یاد دهد چگونه به رویاهایتان برسید…

نویسنده معتقد است که شجاعت فطری نیست. مردان از لحاظ زیست شناسی ، جنس شجاع تر نیستند و هورمون تستسترون مهر تاییدی بر داشتن فاکتور شجاعت نیست. بحث، تکامل منحصر به موفقیت در تولید مثل یا بقا یافتن قوی تر هاست اما این تئوری که شجاعت ویژگی مردان است و این باعث بقای گونه انسان می گردد باید اصلاح شود.

امروزه این ذهنیت «من تارزان، تو جین» به طور کامل منسوخ شده است، ذهنیتی که مرد قوی هیکل غار نشین با بی پروایی به شکار ماستودون می پردازد، در حالی که زن باردار و پابرهنه ی او در محیط امن غار باقی می ماند و از خانه مراقبت می کند. ممکن است میلیون ها سال طول کشیده باشد اما نقش ما امروزه بسیار فراتر از چیدن توت، پختن پای، درست کردن شربت و جنبه ی صرفا نمایسی بودن است و بسیار تکامل یافته است.

در بخشی از کتاب شجاع باش دختر pdf می خوانیم: برای جریحه‌دار نکردن احساسات لطیف دختران معمولاً هر چیزی را که حیاتی به نظر برسد کم‌رنگ و بی‌اهمیت جلوه می‌دهیم. از آنها بیشتر حفاظت می‌کنیم، بیشتر کنار می‌آییم، آنها را بیشتر به جهت «امن» هدایت می‌کنیم و به این پیشگویی خود محقق ‌کننده که دختران آسیب‌ پذیر هستند بیشتر دامن می‌زنیم.

اما اگر مدام آنها را از لبه‌ های تیز و برنده دور کنیم، چطور می‌توان از آنها انتظار داشت که قوی باشند و بعداً وقتی در زندگی با انتقاد و شکست واقعی رو به‌ رو می‌شوند، از درون فرو نریزند؟

خلاصه کتاب

کتاب شجاع باش دختر: شهامت ترک کمال گرایی برای دختران به قلم ریشما سوجانی، که از پرفروشترین عناوین نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال محسوب می‌شود، بینش‌ها و روش‌ های قدرتمندی را با شما در میان می‌گذارد تا از «نیاز به کمال» رهایی یابید و در تمام زندگی راه شجاعت را در پیش بگیرید.

تصور کنید در زندگیتان ترسی ندارید از اینکه به اندازه‌ی کافی خوب نباشید؛ برایتان مهم نیست زندگیتان در اینستاگرام چه شکلی به نظر می‌رسد، یا از اینکه غریبه‌ها چه فکری درباره‌ی شما می‌کنند، احساس نگرانی نمی‌کنید. تصور کنید می‌توانید از احساس گناه رها شوید و خود را به خاطر اشتباهات کوچک سرزنش نکنید. چه می‌شد اگر در هر تصمیمی که باید می‌گرفتید مسیر جسورانه‌تری انتخاب می‌کردید؟

بسیاری از شما احساس می‌کنید زیر فشار انتظارات خودتان خرد شده‌اید. برای راضی نگه ‌داشتن دائمِ همه، خود را از پا انداخته‌اید. فکر و خیال اینکه نکند کسی را رنجانده باشید خواب ‌و خوراک را از شما گرفته است. از فرصت‌ هایی که شما را از محدوده‌ی امن‌تان بیرون می‌کشند چشم‌ پوشی می‌کنید و به هر قیمتی از مقبول نبودن می‌پرهیزید. نویسنده کتاب شجاع باش دختر می‌گوید این رفتار و طرز فکر علتی دارد:

وقتی دختر بودیم به ما یاد می‌دادند بازی‌ های بی‌خطر را انتخاب‌ کنیم. والدین و معلمانِ خیرخواه به‌ خاطر ساکت و مؤدب‌ بودن تحسین‌مان می‌کردند. آنها از ما می‌خواستند مراقب باشیم آسیبی نبینیم و ما را به سمت فعالیت‌ هایی سوق می‌دادند که می‌توانستیم در آنها «بدرخشیم». در نتیجه، حالا زنانی شده‌ایم که از شکست می‌ترسند. دیگر زمان آن رسیده که نگذارید ترس هایتان رؤیاهای‌ شما را در خود غرق کنند، دنیایتان را محدود کنند و خوشبختی را از شما بگیرند.

با انتخاب شجاع ‌بودن به‌ جای بی‌نقص‌ بودن، می‌توانید اعتماد به ‌نفس خود را بیابید و هر چیزی را که ناراضی‌تان می‌کند پشت‌ سر بگذارید و به ‌دنبال چیزهایی باشید که واقعاً با شور و شوق می‌خواهید. کمال گرایی ممکن است شما را در مسیری قرار دهد که احساس امنیت کنید، اما شجاعت شما را به راهی می‌برد که واقعاً خواهانش هستید. کتاب شجاع باش دختر نگاهی می‌اندازد به تربیت گذشته‌ی ما برای بی‌نقص‌بودن و اجتناب از شکست‌خوردن به هر قیمت ممکن.

نقد کتاب شجاع باش دختر pdf

بسیاری از زنان در سراسر جهان در حال تلاشی پوچ برای همواره بهترین بودن هستند. زنان از شکست می‌ترسند و هرگز دست به کارهایی که احتمال شکست خوردن در آن‌ها زیاد است نمی‌زنند. زنان آموخته‌اند که سازگار، دلپذیر، مطیع و محتاط باشند. ریشما سوجانی، در این کتاب در پی آن است که خطرات این کمال‌ گرایی افراطی و پوچ را به زنان یادآور شود و آنان را از این چرخه معیوب برهاند.

کتاب شجاع باش دختر می‌خواهد به زنان کمک کند، به جای تلاش دائمی برای رسیدن به کمال و ترس از شکست، از خود شجاعت نشان دهند. شجاعت در نه گفتن، در مقابله با تعصبات جنسیتی یا بی‌عدالتی‌ های محل کار، شجاعت برای حمایت از زنان دیگر و شجاعت شکست خوردن.

این کتاب هنجار شکن است، ضمناً چون سرگذشت یک انسان آورده شده و تمام اتفاقات و ایده‌ها واقعیست پس می‌تواند بر ذهن و شیوه‌ی زندگی تأثیر شگرفی بگذارد. مثال هایی هم که خانم سوجانی در این کتاب بیان کرده همگی واقعی و هوشمندانه هستند. در نهایت می شود گفت خواندن این کتاب تلنگری به نگاه ما به دنیاست.

هدف کتاب شجاع باش دختر pdf کمک کردن به دختران برای یاد گرفتن شجاعت است تا از این مسیر بتوانند به رویاهایشان برسند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1432 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شجاع باش دختر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *