هزینه نهایی صفر

قیمت اصلی 140.000 تومان بود.قیمت فعلی 109.000 تومان است.

طلوع اینترنت اشیا و همدارهای مشارکتی، افول سرمایه داری

نویسنده: جرمی ریف کین

مترجم: سعید زرگریان

تعداد صفحات کتاب: 640 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب هزینه نهایی صفر pdf

دانلود کتاب هزینه نهایی صفر pdf

نویسنده کتاب هزینه نهایی صفر pdf اصلا نیازی به دفاع ندارد و خیلی خوب توانسته آینده و البته گذشته و حال اقتصاد را برای خواننده، روشن کند.

می‌دانیم که اینترنت دنیا را تغییر داده اما این به چه معناست؟ اینترنت چه تغییرات بنیادی‌ ایجاد کرده و ما را به کدام سمت می‌برد؟ دنیای امروز و فردای ما از تحولات تکنولوژی اثر می‌گیرد. شدت این اثرگذاری به اندازه‌ای است که دنیا با این تحولات تغییر می‌‌کند. اما تحولات تکنولوژیِ جدید چقدر دنیای آینده‌ی ما را تغییر می‌دهد و از آن مهمتر «چطور» تغییر می‌دهد؟

هم به معنای اینکه با چه فرآیندی تغییر می‌دهد و مکانیزمش چه خواهد بود، هم به معنای اینکه در چه جهتی تغییر می‌دهد و نتیجه‌اش چه می‌شود؟ ما درباره‌ی این موضوع کنجکاو هستیم و سراغ ایده‌های مختلفی می‌رویم. آقای جرمی ریف کین نویسنده کتاب هزینه نهایی صفر pdf تصویری از تاثیر تکنولوژی بر آینده‌ی دنیای ما ارائه می‌دهد که تصویر منسجم و مدونی است.

خلاصه کتاب هزینه نهایی صفر pdf

به این سوال ساده فکر کنید: تا به حال پیش آمده که آهنگ‌های خوانندگان محبوب خود را در اینترنت به صورت کاملا رایگان دانلود کرده‌ باشید؟ از قوانین کپی رایت و حقوق معنوی هنرمند که بگذریم، به یک جواب ساده می‌رسیم: برخی از هنرمندان آگاهانه اجازه می‌دهند آهنگ هایشان از طریق اینترنت و به صورت رایگان، در اختیار میلیون‌ها کاربر قرار بگیرد.

با این امید که بتوانند خود را به مردم معرفی کنند، به محبوبیت بیشتری برسند و در نهایت هواداران وفاداری به دست آورند که حاضر باشند در آینده برای رفتن به کنسرت‌های زنده، پول بیشتری پرداخت کنند. به همین سادگی! پارادایم جدید اقتصادی همدار در ساده‌ترین و ملموس‌ترین حالت، چیزی شبیه به همین پدیده است. ریفکین در کتاب هزینه نهایی صفر pdf یادآوری می‌کند که سرمایه‌داری به شکلی که می‌شناسیم، نفس‌های آخرش را می‌کشد و دیر یا زود عمرش به سر می‌رسد.

اینجاست که یک پارادیم اقتصادی نوظهور به نام «همدارهای مشارکتی» کار خود را شروع می‌کند و سبک زندگی تمام مردم دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر، شاهد ظهور یک اقتصاد دورگه‌ی سرمایه‌داری – همداری مشارکتی هستیم که شاید در آینده‌ای نه چندان دور، جای خود را به همداری مشارکتی بدهد. باور این واقعیت برای بیشتر افراد دشوار است؛ در فضای زندگی و فعالیت‌های اقتصادی و روزمره‌ی ما، نظام سرمایه‌داری مثل اکسیژن در هوا همه جا وجود دارد.

و حتی تا جایی پیش می‌رود که انگار زندگی و بقا بدون این اکسیژن غیرممکن است. اما باید بپذیریم که پارادایم‌های اقتصادی در واقع ساخته‌ی دست بشر و زاییده‌ی ذهن انسان هستند، نه پدیده‌هایی طبیعی. با وجود تمام نقدها و ایراداتی که به نظام سرمایه‌داری وارد است، این نظام در مقایسه با سایر پارادایم‌های اقتصادی نسبتا موفق‌تر بوده است، و این در حالی‌ست که عمر کوتاه‌‌تری هم داشته است.

مروری بر مطالب کتاب

جالب اینجاست که طبق مطالب کتاب هزینه نهایی صفر pdf برای نابودی سرمایه‌داری، هیچ دشمنی پشت دروازه نیست؛ ضعف سرمایه‌داری در انگاره‌های خودِ این نظام ریشه دارد. اما جریان پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. خیلی از پیشتازان انقلاب هزینه‌ی نهایی نزدیک به صفر معتقدند در حالی که کالاها و خدمات کمابیش رایگان رواج بیشتری می‌گیرند، همین کالاها و خدمات فرصت‌های تازه‌ای را برای تولید کالاها و خدمات دیگری به وجود می‌آورند.

خدمات و کالاهای جدید، حاشیه‌ی سود کافی برای رشد و بقا دارند، و حتی به واسطه‌ی همین‌ها، نظام سرمایه‌داری باز هم شکوفا می‌شود. ریفکین نشان می‌دهد که چطور سرمایه‌داری تمام جنبه‌های زندگی انسان را وارد عرصه‌ی اقتصادی کرده است، جنبه‌هایی که حالا بیشتر شبیه به کالا شده‌اند و می‌توان آن‌ها را به عنوان دارایی در بازار مبادله کرد. بحث فقط اشیاء و دارایی‌های ملموس نیست؛ ارزش‌ها، افکار و اعتقادات هم می‌توانند بخشی از این بازار باشند.

غذایی که می‌خوریم، آبی که می‌نوشیم، چیزهایی که می‌سازیم، روابط اجتماعی که درگیرشان می‌شویم، ایده‌هایی که مطرح می‌کنیم، زمانی که سپری می‌کنیم، همه در نظام سرمایه‌داری قیمت گذاری و به بازار وارد می‌شوند. بحث اصلی دیگر کتاب هزینه نهایی صفر pdf، اینترنت اشیا است. اینترنت اشیا همه‌ی پدیده‌های جان‌دار و بی‌جان را در شبکه‌ی جهانی یکپارچه به هم متصل می‌کند.

انسان‌ها، دستگاه‌ها، منابع طبیعی، خطوط تولید، شبکه‌های لجستیکی، عادات مصرف، جریان‌های بازیافت و سایر جنبه‌های زندگی اقتصادی و اجتماعی از طریق حس‌گرها و نرم‌افزارها به بستر اینترنت اشیا متصل می‌شوند و مدام داده‌ها را به‌صورت آنی به تمام گره‌ها ارسال می‌کنند. در مقابل، داده‌های کلان از طریق فرایندهای تحلیلی پیشرفته، پردازش و پس از تبدیل به الگوریتم‌های پیش‌بینی‌کننده، وارد سامانه‌های خودکار می‌شوند.

به این ترتیب، بهره‌وری به شدت بالا می‌رود و هزینه‌ی نهایی تولید انواع کالا و خدمات در کل اقتصاد به صفر می‌رسد. اینترنت اشیا در حال حاضر در بخش های صنعتی و تجاری، پزشکی، کشاورزی، شهرسازی، محیط زیست و بیش از همه در سامانه‌های امنیتی کاربرد دارد.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

نویسنده در کتاب هزینه نهایی صفر pdf ما را با خود به آینده می‌برد؛ به جایی فراتر از مصرف گرایی و به سمت کسانی که خود تولیدکنندهٔ آنچه مصرف می‌کنند هستند و داشته هایشان را در همداری مشارکتی با دیگران شریک می‌شوند. این جلوهٔ معاصر «سوادشی گاندی» است. چشم انداز ملموس او دربارهٔ مردمی کردن نوآوری و خلاقیت در مقیاسی جهانی برای رفاه همگان هم الهام بخش است و هم شدنی.

ریفکین به زیبایی توضیح می‌دهد که چگونه کاهش شدید هزینه‌های مبادله، ارتباطات و هماهنگی سبب توسعهٔ مناسبات گروه‌های کوچک در سطح جهانی می‌شود و بدین ترتیب تصمیماتی را که انسان می‌تواند برای سازماندهی اجتماعی خود بگیرد از اساس دستخوش تغییر می‌کند. این کتاب را بخوانید، لذتش را ببرید و دست‌ به‌ کار ساختن دنیای جدیدی شوید که در آن بازار و دولت نه‌تنها همدار را نابود نمی‌کنند، بلکه با آن هم‌راستا هستند.

Financial Times در مورد این کتاب نوشته:

مطالعه‌ای قابل تأمل که برخی از مهمترین فن آوری های جدید را به نتیجه گیری منطقی و گاه ترسناک خود می کشاند… ارزش کتاب هزینه نهایی صفر pdf در دقت پیش بینی های خاص آن نیست، بلکه بیشتر به برون یابی روندهای فعلی بستگی دارد. که ریف کین را قادر می سازد به آنها برسد. اگر پیش بینی های ریفکین ارزشی داشته باشد… این در بازگرداندن گستردگی ناشی از فن آوری است که ممکن است در پیش باشد. نحوه مقابله با عواقب به خود ما بستگی دارد.

معرفی نویسنده

جرمی ریف کین نویسنده کتاب هزینه نهایی صفر pdf اقتصاددان است و کتاب‌های متعددی نوشته که ظاهراً در بعضی جاها مثل آلمان یا چین منشاء اثر و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی هم بوده‌اند. این کتاب در کنار کتاب دیگرش «انقلاب صنعتی سوم» جزو مهمترین آثار او هستند.

آقای ریفکین در بخش‌های مختلف سیاسی مثل اتحادیه‌ی اروپا یا در بعضی کشورها به عنوان مشاور اقتصادی فعالیت داشته و حرف هایی که می‌زند جنبه‌ی عملگرایانه‌ای دارد.

نقد کتاب هزینه نهایی صفر pdf

کتاب هزینه نهایی صفر pdf کتابی‌ست دربارهٔ اینترنت، اقتصاد و آینده‌ای برپایهٔ اطلاعات. عنوان فرعی این کتاب، «طلوع اینترنت اشیا و همداری مشارکتی، افول سرمایه‌داری»، تاحدودی مباحث اصلی این کتاب را برای ما روشن می‌کند. جرمی ریف کین اقتصاددان و جامعه‌شناس آمریکایی‌ست که اکثر آثارش را حول محور تاثیراتی نوشته که رشد فناوری و تغییرات اجتماعی، بر بازار کار و اقتصاد می‌گذارد.

مفهوم اصلی که در این کتاب استفاده شده «اینترنت اشیا» است؛ مفهومی که بازه‌ای گسترده از دستگاه‌های دیجیتالی، الکترونیکی و مکانیکی را که تحت یک شبکهٔ هوشمند قرار دارند، دربر می‌گیرد. در تعریف اینترنت اشیا از مفهوم «همدارهای مشارکتی» استفاده می‌شود. نویسنده ادعا می‌کند در آینده‌‎ای نزدیک و با گسترش بیش از پیشِ اینترنت، انرژی و لجستیک نیز مانند اطلاعات در دسترسی کامل مردم قرار خواهند گرفت.

به این ترتیب سیستم اقتصادی سرمایه داری کارکرد سابق خود را از دست می‌دهد و مصرف گرایی دیگر ضروری نخواهد بود. کتاب هزینه نهایی صفر pdf اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و با کسب نمرهٔ ۴٫۴ از ۵ در وبسایت آمازون، نشان داد که برای خوانندگان هم بسیار جذاب و کاربردی بوده است.

کتاب هزینه نهایی صفر pdf شرحی فوق العاده خواندنی از پیشرفت بزرگ بعدی است و به تمام صاحبان کسب‌ وکار پیشهاد می‌شود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1457 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هزینه نهایی صفر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *