جز از کل

قیمت اصلی 54.000 تومان بود.قیمت فعلی 42.000 تومان است.

از رمان های پرفروش نیویورک تایمز

نویسنده: استیو تولتز

مترجم: پیمان خاکسار

تعداد صفحات کتاب: 666 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب جز از کل pdf

دانلود کتاب جز از کل pdf

کتاب جز از کل تماما و به شکل وحشیانه‌ای راجع به انسان امروزی است و توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

جذاب ترین موضوع داستان و کتاب در این است که این رمان را یک جوان که تا الان کتابی ننوشته بوده است، تالیف کرده است و وقتی شما با متن کتاب ارتباط برقرار می کنید متوجه می شود که جنس این کتاب با کتاب های دیگر تفاوت دارد و متن ارتباط عمیقی با شما برقرار می کند که رهایی از رمان را برای شما سخت و سخت تر می کند. این رمان بلند صرفاً یک اثر طنز با داستانی پر فراز و نشیب نیست بلکه اثری فلسفی نیز محسوب می‌شود.

قصه در قصه بودنِ کتاب جز از کل چیزی جز تسلط و هنر استیو تولتز در نویسندگی نیست و مخاطب به خاطر زیبایی داستان، تا انتهای کتاب را با اشتیاق مطالعه می‌کند، اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که اگر زبان طنز و روایت ساده‌ی او باعث به وجود آمدن کشش در داستان نمی‌شد، مخاطب همان ابتدا، به خاطر توضیحات مفصل نویسنده از خاطرات و اتفاقاتی که برای هر کدام از شخصیت‌ها رخ می‌دهد از مطالعه‌ی آن صرف نظر می‌کرد.

خلاصه کتاب جز از کل pdf

شاید پرتکرارترین سوال حین مطالعه کتاب جز از کل این باشد که: آیا واقعاً مُشتی کلمه، این عواطف را در درون خواننده زنده می‌کند؟ آیا کلمات این‌ همه قدرت دارند؟ قهرمان رمان، جسپر که راوی اصلی است، نوجوان پسری است که حوادث زندگی خودش در ارتباط با اطرافیان مهمش را تعریف می‌کند. یکی از پرسش‌ های اساسی قهرمان این است که مسیر زندگی پدرش بدبختانه‌تر است یا عمویش؟

و دغدغه‌اش این است از دست هر دو فرار کند، چراکه بزرگ‌ترین ترسش این است که یکی شود مثل پدرش! پدرش به قول راوی: «حل کردن معماهای مختلف هستی» را برگزیده و عمویش به شکلی جفنگ و وحشیانه تن به عیاشی پوچ هستی سپرده و روی افکار جامعه موج‌سواری می‌کند، مثلاً آن‌قدر در خیابان ولگردی می‌کند تا جیبش را بزند، از کنش جیب زده شدن خوشش می‌آید.

البته این سوال مستقیم طرح نمی‌شود که کدام زندگی بهتر است؛ ولی آنچه که عیان است دو سر طیف بودن سبک زندگی پدر و عموی قهرمان است. در کتاب جز از کل، اینکه قهرمان به کدام مسیر برود به روشنی می‌گراید و شقاوت به دور است، پرسشی وجودی و سنگینی است که در نظر وجودگرائیان اضطراب زاست؛ اینکه باید با آزادی خویش در زندگی چه کنیم؟

خلاصه که هرچقدر قهرمان یا همان راوی داستان سعی بر چشم پوشی کردن بر تاریکی اندیشه دارد و قصد دارد قسمت دیگر وجودش را بپروراند که مانند عمویش تری دین، زندگی خواه است و تجربه‌گرا ولی هر چه قصه بیشتر جلو می‌رود بیشتر مغلوب آن بخش از وجودش می‌شود که مانند پدرش مرگ‌اندیش بود و منقبض.

بخشی از متن کتاب

پدرم که بود؟ او مردی بود که برای اولین بار به من گفت اگر اسم بیمه عمر بیمه مرگ بود، هیچ‌کس آن را نمی‌خرید. او فکر می‌کرد آدم‌هایی که کتاب نمی‌خوانند نمی‌دانند تعداد زیادی از نوابغ مرحوم منتظرشان نشسته‌اند. او فکر می‌کرد شور مردم برای زندگی نیست، برای شیوه زندگی است. به‌هرحال او مغزی داخل یک ظرف نبود که صرفاً نظریه صادر می‌کرد، انسانی بود که احساسات داشت و همین احساسات بیمارش کرد…

هر بار که می‌شنید مادری در پارک با نگرانی بچه‌اش را صدا می‌کند، او هم اسم بچه را فریاد می‌زد، همیشه این احساس شوم را داشت که برای هوگو کوچولو (یا هر اسم دیگری که داشت) اتفاق بدی افتاده است… می‌توانست با همه همدردی کند و اگر می‌فهمید کسی در دنیا رنج می‌برد باید به خانه می‌رفت و دراز می‌کشید…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب جز از کل pdf را بخوانید بدون اینکه از حجم زیادش بترسید. داستان کتاب شما را جذب خواهد کرد. این کتاب اکنون به‌عنوان یکی از بزرگترین رمان‌های تاریخ استرالیا مطرح است. در کنار اینکه نمی‌توان از توانایی نویسنده در خلق داستان‌ های بسیار در قالب روایتی که در پیش گرفته چشم پوشید، بهره بردن از طنز در خلال روایت داستان، کمک شایانی است که روایت کسل کننده و کشدار به نظر نرسد و خواننده با همان اشتیاق نخستین به خواندن ادامه دهد.

او در روال پیش بردن داستانش تلاش کرده تا به موضوع‌های مختلفی بپردازد و ازقضا مواردی را انتخاب کرده که از دغدغه‌های زندگی حقیقی بسیاری از ماست؛ گفتن از زندگی، مرگ، عشق، خانواده، تنهایی، جاودانگی، زشتی و پلشتی، معنا و مسائلی شبیه به اینها.

بااین‌همه قالب داستانی کتاب و تمرکز نویسنده بر شخصیت‌ها و ماجراهایشان، اندک تمرکزی را برای مطالعه می‌طلبد. طنز موجود در خلال نوشته‌ها و تسلط نویسنده بر شخصیت‌ها و پردازش مناسب آنها کمک خوبی در حفظ این تمرکز هستند و تغییر نحوه روایت مخاطب را همگام با راوی نگه می‌دارد. کتاب جز از کل شروع و پایان بسیار جذابی دارد!

داستان کتاب روایتی شبه فلسفی از یک پدر و پسر است که فکر می کنم حداقل ۸۰٪ افراد را وادار به تفکر می‌کند. سیر داستان جالب است ولی اگر در شرایط روحی و روانی خوبی نیستید خواندنش را توصیه نمی‌کنم.

سخن نویسنده در مصاحبه

آرزوی من نویسنده شدن نبود، ولی همیشه می‌نوشتم. زمان بچگی و نوجوانی شعر و داستان کوتاه می‌ نوشتم و رمان‌ هایی را آغاز می‌ کردم که بعد از دو و نیم فصل، علاقه‌ ام را برای به پایان رساندن‌ شان از دست می‌ دادم. بعد از دانشگاه دوباره به نوشتن رو آوردم. درآمدم خیلی کم بود و فقط می‌ خواستم با شرکت در مسابقات داستان‌ نویسی و فیلمنامه‌ نویسی پولی دست و پا کنم تا بتوانم زندگی‌ ام را بگذرانم که البته هیچ فایده‌ای نداشت.

زمانی که دائم شغل عوض می‌کردم یا بهتر بگویم، از نردبان ترقی هر کدام از مشاغل پایین‌تر می‌ رفتم، برایم روشن شد هیچ کاری جز نویسندگی بلد نیستم. نوشتن یک رمان تنها قدم منطقی‌ ای بود که می‌ توانستم بردارم. فکر می‌کردم یک سال طول می‌کشد ولی پنج سال طول کشید. زمان نوشتن تحت تاثیر “کنوت هامسون”، “لویی فردینان سلین”، “جان فانته”، “وودی آلن”، “توماس برنارد” و “ریموند چندلر” بودم.

نقد کتاب جز از کل pdf

وقتی کتابی را شروع به خواندن میکنی، تاحدودی میدانی چه چیزی انتظارت را می کشد، ولی کتاب جز از کل از همان ابتدا دستت را میگیرد و به ناکجایی که نمی دانی چه در انتظارت هست، میکشد‌.

رمانی که استعاره و کنایه هایش روح را می بلعد و فلسفه و جنون باهم مانند ریسمان بافته شده درهم تنیده شده‌اند. همه قسمت های کتاب روح گزنده‌ای دارد ولی گزندگی‌اش به گونه‌ای نیست که حال آدم را خراب کند؛ بیشتر شبیه نیشگونی است که تو را به زندگی برمی گرداند!

پاراگراف نخست کتاب جز از کل شاهکاری بی‌نظیر برای بیان یک حس و البته جذب مخاطب است: «هیچ وقت نمی‌شنوید ورزشکاری در حادثه‌ای فجیع حس بویایی‌اش را از دست بدهد. اگر کائنات تصمیم بگیرد درسی دردناک به ما بدهد که البته این درس هم به هیچ درد زندگی آینده‌مان نخورد، مثل روز روشن است که ورزشکار باید پایش را از دست بدهد، فیلسوف عقلش، نقاش چشمش، آهنگساز گوشش و آشپز زبانش. درسِ من؟ من آزادی‌ام را از دست دادم…»

هنگام مطالعه این کتاب؛ به خاطر وحشت آشفته‌ای که از خواندنش حس می کنید و به خاطر چراهایی که جواب منطقی برایشان پیدا نمی کنید، ممکن است بارها و بارها تصمیم بگیرید که ادامه ندهید و رها کنید! اما باز هم ناخودآگاه به سراغش خواهید آمد. تا صفحه‌ی آخر کتاب هم همین قدر در جدال و کشمکش خواهید بود.

کتاب جز از کل pdf، از آن کتاب هاست که تا مدت‌ها به شخصیت هایش فکر میکنید و قطعا مدت‌ها همراهتان خواهند بود، به خصوص تفکرات فلسفی شان!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1445 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جز از کل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *