ذهن بی انتها جسم پردوام

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ذهن بی انتها جسم پر دوام (nbookcity.com)

دانلود کتاب ذهن بی انتها جسم پردوام

پیری، موضوعی که قرن هاست ذهن انسان های بی‌ شماری را به خود مشغول کرده است، اکنون در کتاب ارزشمند ذهن بی انتها جسم پردوام بدان پرداخته می شود تا شما به آن از زاویه‌ای بنگرید که دیپاک چوپرا  می خواهد.

تاکنون نظریه های بسیاری مطرح شده اند که سعی دارند به شما نشان دهند چطور طول عمر بالایی داشته باشید. اما حقیقت این است که تمام موجودات هستی، از یک فرمول پیروی می کنند. همه‌ی مخلوقات خداوند نخست پا به این جهان هستی می گذارند و پس از طول عمر تا حدودی معین نابود می شوند. حال به نظر شما راهی وجود دارد که بشر به آرزو‌ی دیرینه‌ی خودش دست یابد؟ آیا ممکن است پیر نشویم و یا آن را به تعویق بیاندازیم؟ بله، این دقیقا مسئله‌ای است که دکتر چوپرا در کتاب حاضر آن را از جنبه های مختلف بررسی می کند.

خلاصه کتاب

شما می توانید صد سال زندگی کنید و از هریک از آن سالها به عنوان یک فرد کاملا کارآمد لذت ببرید. این چیزی است که چوپرا در این کتاب چالش بر انگیز به آن اشاره می کند. مجموعه ای جالب از آمار سرشماری که در این کتاب به آن اشاره شده ، نشان می دهد که تعداد سالگرد ها دو برابر آن چیزی است که ده سال پیش بود – و انتظار می رود که در هزاره باز هم دو برابر شود. چوپرا ادعا می کند طولانی کردن یک زندگی ثمربخش فقط مربوط به ذهن نیست ، بلکه مسئله بدن و ذهن در کنار هم و نیز کل جهان است.

غالبا برای غربیان عملگرا دشوار است که با این نوع صحبت های ذهن / روح / بدن برخورد کنند ، اما چوپرا استعدادی خاص برای سریع رها کردن چیزهایی که معمولا به عنوان حقیقت شناخته می شود دارد و نیز برای برای رهبری افراد تازه کار در زمینه ی مسائل روحی از طریق مفاهیمی چون آگاهی ، جدا شدن ، خود و … در بحث در مورد چگونگی تأثیر آگاهی یا عدم وجود آن بر علائم جسمی پیری ، به عنوان مثال ، چوپرا با استفاده از تحقیقات هاروارد ، دوک و استنفورد زیربنای معتبری برای مطالعات خود ایجاد می کند که نشان می دهد فعالیت ذهنی ، اجتماعی و فکری می تواند افراد را در حین پیر شدن مفید و هشیار نگه دارد.

اما از آنجا که بسیاری از ما برای پیری مدلهای ضعیفی داریم ، این عقیده را می پذیریم که پیر شدن به معنای درد ، پوسیدگی فکری و عدم تحرک است. چوپرا معتقد است ، توجه و آگاهی دادن اولین قدم برای تغییر مشکلات است که چوپرا برای آن روشی گام به گام از تغییرات ارائه می دهد. علاوه بر تأمل و پرداختن به مفاهیمی تحریک آمیز مانند حافظه سلولی و زمان سوخت و ساز ، چوپرا در کتاب ذهن بی انتها جسم پردوام به جنبه های مثبت پیری – خلاقیت و خرد – و ارزش رژیم و ورزش پرداخته است. کتاب حاضر راهنمایی است برای طول عمری که بازتابی اندیشه برانگیز و گاه الهام بخش از جایگاه قابل توجه ما در طرح کیهانی چیزهاست است.

بخشی از متن کتاب

گرچه آگاهى به هزاران روش مختلف در انسان برنامه‌ریزى مى‌شود، متقاعد کننده‌ترین آن‌ها چیزى است که ما آن را باور مى‌ نامیم. باور چیزى است که شما به این دلیل که آن را درست مى‌پندارید به آن متوسل مى‌شوید. اما برخلاف اندیشه، باور معمولاً حالتى گنگ و نهفته دارد. کسى که از مکان‌هاى بسته مى‌ترسد، در ذهن خود مى‌گوید:

«این اتاق بیش از اندازه کوچک است.» یا «جمعیت بیش از اندازه‌اى در اینجا اجتماع کرده‌اند.» وقتى شخصى با این مشخصات را در یک اتاق کوچک پرجمعیت قرار مى‌دهید، بدن او خود به‌ خود واکنش نشان مى‌دهد. جایى در آگاهى او باورى نهفته است که بدون اینکه او مجبور باشد فکر کند، نشانه‌هاى فیزیکى ترس را به نمایش مى‌گذارد.

جارى شدن آدرنالین که قلب او را به تپش مى‌اندازد، عرق کردن دست‌ها، به شماره افتادن نفس و سرگیجه از محلى عمیق‌تر از ذهن اندیشمند فرمان مى‌گیرند و صورت خارجى پیدا مى‌کنند. اشخاصى که با مشکل فوبیا رو به‌ رو هستند، مأیوسانه تلاش مى‌کنند که به کمک اندیشه هراس خود را برطرف کنند اما این کار بى‌فایده است. افکار کسى که از محیط‌هاى بسته مى‌ترسد «دلیلى براى ترسیدن وجود ندارد»، «اتاق‌هاى کوچک خطرناک نیستند»، «دیگران رفتارى طبیعى دارند چرا من نمى‌توانم از این موقعیت رها شوم؟» اعتراف‌هاى منطقى هستند، اما بدن تحت فرمان چیزى فراتر از اندیشه است.

نقد کتاب ذهن بی انتها جسم پردوام

این کتاب برای کلیه افرادی است که می خواهند با آگاهی، تمام مراحل زندگی‌شان را پشت سر بگذارند و راهشان را با تمرین‌های مختلف آگاهی‌بخش به پایان برسانند. دیپاک چوپرا در کتاب ذهن بی انتها جسم پردوام شما را با تعریف جدیدی از تولد آشنا می‌ کند و مطالبی را در مقابل دیدگانتان قرار می دهد که تاکنون به آن‌ها فکر نکرده‌اید. به عقیده‌ی او خیلی از باورها و اعتقاداتی که شما درباره پیری سال‌هاست در سر پرورانده‌اید تفکراتی هستند که از سمت جامعه تحمیل شده‌اند.

باورهایی که می توان تمامی آن‌ها را تغییر داد و به یک زندگی بی‌انتها دست یافت. فقط کافی است باورهای گذشته را به دست فراموشی بسپارید و نظریات تازه را جایگزین آن‌ها کنید. پس، بیایید با هم هم‌سفر شویم و به دنیایی پا بگذاریم که دیپاک چوپرا به آن معتقد است.

دنیایی که در آن پیرى، سستى و مرگ بى مفهوم خواهد بود.

تعداد بازدید: 774 بار

Deepak%20Chopra%20 %D8%AF%DB%8C%D9%BE%D8%A7%DA%A9%20%DA%86%D9%88%D9%BE%D8%B1%D8%A7 4

عنوان کتاب: ذهن بی انتها، جسم پر دوام

کوانتوم و پیر نشدن

نویسنده: دیپاک چوپرا

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 439 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 29.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در داستان کتاب قدرت جهانی شش مرد سربازی قصد می‎ کند که در دنیا سفر کند و شگفتی ‎های آن را ببیند. در این مسیر، با پنج مرد دیگر مواجه می ‎شود که هرکدامشان قدرتی عجیب و منحصر به فرد دارند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 200
کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم به شما کمک می‌کند تا راز موفقیت برخی از افراد را دریابید؛ افرادی که به نظر‌ می‌رسد همه چیز دارند، با اعتماد به‌ نفس صحبت می‌کنند، در جلسه‌های کاری قدرت بیانی عالی...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 2560

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *