مخلوقات یک روز

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
مخلوقات یک روز (nbookcity.com)

دانلود کتاب مخلوقات یک روز

اروین د. یالوم در کتاب مخلوقات یک روز، از تجربیات و درگیری‌ های بیمارانش نوشته است. او دو چالش بزرگ خود را بیان می‌ کند: چگونه می‌ توان زندگی معنادار داشت و چگونه باید با پایان زندگی کنار بیاییم.

این کتاب شخصیت‌های مختلفی دارد. یک پرستار زن که در دردها، عصبانیت‌ها و … سرگردان است. تاجری که در کارش موفق است اما خودکشی می‌ کند و بعد از آن تمام روابطش آلوده می‌ شوند و نومیدی بر او غلبه می‌ کند، یک روانشناس تازه‌ کار که با مطالعات جدیدش، خاطرات خوبش از دوستانش را خراب کرده است و … در نهایت و با خواندن این داستان در می‌ یابیم که چگونه می‌ توان با مسائلی مانند مرگ، استرس، ناامیدی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس کنار آمد و در نهایت زندگی را سرشار از معنا ساخت.

خلاصه کتاب

کتاب مخلوقات یک روز در قالب داستان از تجربیات اروین د. یالوم در مواجه با بیمارانش می‌ گوید و از چالش‌های ذهنی او صحبت می‌ کند: زندگی معنادار و پایان زندگی. 10 داستان این کتاب وسایلی آموزشی هستند که درس‌هایی مصور ارائه می‌دهند؛ درس‌هایی که در هیچ دانشگاهی یافت نمی‌ شود. اکثر برنامه‌های آموزشی امروز (که اغلب تحت فشار هیئت‌های اعتبارگذاری و شرکت‌های بیمه هستند) درمان‌های مختصری با «اعتبار تجربی» هستند که شامل تکنیک‌های بسیار خاصی هستند که به مقولات تشخیصی مجزا مثل افسردگی، اختلال خوردن، ترس، بیماری دو قطبی، اعتیاد یا فوبیاهای خاص اشاره می‌ کنند.

اروین د. یالوم در کتاب مخلوقات یک روز می‌ کوشد نشان دهد که تمرکز بر «این جا» و «اکنون» چطور می‌تواند سودمند باشد. و بارها به ارتباط خود با بیمارش اشاره می‌کند که چگونه با بیمار حالت رو در روی قرار گرفته است و در همان جلسه بارها از بیمار پرس‌وجو کرده است که آیا سؤالی از او دارد یا نه؟ وی در رؤیاهای بیمارش به دنبال نشانه‌های رابطه او با خود می‌گردد و همیشه به صداقت، شفافیت و پیوند یاری‌دهنده‌ی میان خودش و بیمار، اولویت داده است.

سخن نویسنده

ما درمانگران باید بیاموزیم که وقتی بیمار را در سفر اکتشاف خودش همراهی می‌ کنیم، به راحتی با راز و رمز زندگی کنیم. من برای آن دسته از افرادی می‌ نویسم که علاقه‌ی زیادی به روان انسانی و رشد شخصی دارند، برای خوانندگان بسیاری که با بحران‌های نامحدود هویتی که در داستان‌های کتاب مخلوقات یک روز وجود دارند آشنا هستند و برای کسانی که به حضور در یک روان درمانی فکر می‌کنند و یا در میانه‌ی آن هستند. امیدوارم این حکایت‌ها آن‌ها را تشویق کند تا با دیو درونشان بجنگند.

بخشی از متن کتاب

گیج شده بودم. بعد از پنجاه سال فعالیت در این حوزه، فکر می‌کردم همه‌ی چیزها را دیده‌ام، اما تا آن زمان ندیده بودم که بیماری وارد مطبم شود و عکسی از خودش را که در اوج جوانی‌اش گرفته شده بود به من نشان دهد. وقتی من به عکس بالرین زیبایی نگاه می‌کردم که در حالت آرابسک، با مهارت، تعادلش را روی انگشت شصت پایش حفظ کرده بود و دستانش را موقرانه بالا داده بود، این بیمار، ناتاشا، که زن روس تنومد و هفتاد ساله‌ای بود با اشتیاق به من نگاه می‌کرد و همین مسئله مرا دلسردتر کرد. نگاهم را به ‌سمت ناتاشا برگرداندم که هرچند دیگر آن‌قدرها قلمی‌ نبود، ولی باز هم با لطافت یک رقاص روی صندلی‌اش نشسته بود.

احتمالاً احساس کرده بود که من در حال جست‌وجوی آن رقاص جوان در چهره‌اش هستم؛ زیرا سرش را بلند کرد و کمی به‌ سمت من چرخاند تا من تصویری واضح از چهره‌اش داشته باشم. چهره‌ی ناتاشا خشن شده بود، شاید بر اثر زمستان‌های طولانی روسیه و نوشیدن زیاد الکل. وقتی یک ‌بار دیگر به عکس ناتاشای جوان که ظرافتی حیرت‌آور داشت نگاه کردم، با خود گفتم: هرچند مثل گذشته زیبا نیست، هنوز هم زن جذابیه. ناتاشا محجوبانه پرسید: «دوست‌داشتنی نبودم؟» وقتی با حرکت سر، حرفش را تأیید کردم، ادامه داد: «من بهترین بالرین لا اسکالا بودم.

نقد کتاب مخلوقات یک روز

چه چیزی به زندگی ارزش زیستن می بخشد؟ برای داشتن یک زندگی معنادار چه کاری می توانیم انجام دهیم و باید چگونه با پایان اجتناب ناپذیر خود روبه رو گردیم؟ اروین یالوم روانشناس و نویسندة برجسته، در طول دوران طولانی فعالیت حرفه ای خود، بیماران و خوانندگانش را به مواجهه با دو چالش اصلی زندگی فرا می خواند. کتاب مخلوقات یک روز به سختی های مواجهه با این چالش ها پرداخته و مانند سایر آثار یالوم با نگاهی هوشمندانه، دلسوزانه و در عین حال بی پرده، به روح آدمی و تمام رنج ها، سردرگمی ها و امیدهایش می پردازد.

تعداد بازدید: 766 بار

Irvin%20D.%20Yalom%20 %D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%AF.%20%DB%8C%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%85 9

عنوان کتاب: مخلوقات یک روز

Creatures of a Day: And Other Tales of Psychotherapy

از پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

این کتاب با عناوین: خلق شدگان یک روز ، انسان موجودی یکروزه ، مخلوقات فانی  ، آفریده های یک روز ، وابسته ی یک دم  و … نیز به چاپ رسیده است.

نویسنده: اروین د یالوم

مترجم: حسین کاظمی یزدی

تعداد صفحات کتاب: 224 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب دل و دلبری اثری ست بسیار روان و دلنشین که همه علاقه‌مندان به داستان های ایرانی را مجذوب خود خواهد کرد. اگر می خواهید اوقات خود را با داستان های جذاب و معاصر سپری کنید، این کتاب انتخاب...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 84
این بچه میمون‌ها همیشه مادرشان را ناراحت و عصبانی می‌کنند. آنها حتی یک دقیقه هم آرام نمی نشینند. تاب بازی می‌کنند. به این طرف و آن طرف می‌پرند و هرچه که از زمین پیدا کنند می‌خورند...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *