مارتین در باغ وحش

مارتین در باغ وحش (nbookcity.com)

دانلود کتاب مارتین در باغ وحش

کتاب مارتین در باغ وحش اثری در جهت آشنایی کودکان با حیوانات از گیلبرت دلاهای می‌باشد.

گیلبرت دلاهای نویسنده کودکان اهل فرانسه بود. او بیشتر برای «سری کتاب‌های مارتین» به تصویرگری مارسل مارلیه شناخته شده‌ است. در سال ۱۹۸۵ موفق به دریافت جایزهٔ Prévert شد.

از این نویسنده قبلا کتاب مری آشپزی می آموزد هم در شهر کتاب آپلود شده است که همه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می توانند، می‌توانند مطالعه کنند.

خلاصه کتاب

در کتاب مارتین در باغ وحش مارتین، ژان و سگ کوچولو یک روز بعد از ظهر تصمیم می‌گیرند به باغ‌وحش بروند. درِ باغ‌وحش هنوز باز نشده است. هرروز سر ساعت چهار بعد از ظهر زنگ به صدا درمی‌آید و در باز می‌شود. توی باغ‌وحش حیواناتی را که در آب، در هوا و در خشکی زندگی می‌کنند، جمع کرده‌اند. این حیوانات را از آفریقا، آمریکا، آسیا و اقیانوسیه آورده‌اند.

سرِ ساعت چهار در باز می‌شود و همه بعد از خریدن بلیت وارد باغ‌وحش می‌شوند. اول باید از شیرها دیدن کرد. در اینجا یک شیر نر، یک شیر ماده با دو بچه‌شان زندگی می‌کنند. می‌گویند شیر پادشاه جنگل است؛ چون بسیار قوی و نیرومند است. بچه شیرها از صبح تا شب با پدر و مادرشان مشغول بازی هستند. این حیوانات تربیت‌ شده هستند و به کسی حمله نمی‌کنند.

در همین موقع ناگهان صدای زنگ به گوش می‌رسد. این صدای زنگ، علامت این است که وقت تمام شده و همه باید از باغ‌وحش بیرون بروند. مارتین و ژان امروز خیلی چیزها دیدند و خیلی چیزها یاد گرفتند؛ اما آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند از ببرها، پلنگ‌ها، شترمرغ‌ها، مارها و سوسمارها دیدن کنند. بنابراین یک روز دیگر هم باید به باغ‌وحش آمد و از بقیه‌ی حیوانات دیدن کرد… کتاب مارتین در باغ وحش کتابی مصور برای کودکان است.

بخشی از متن کتاب

در کتاب مارتین در باغ وحش می‌خوانیم: …این بچه میمون‌ها همیشه مادرشان را ناراحت و عصبانی می‌کنند. آنها حتی یک دقیقه هم آرام نمی نشینند. تاب بازی می‌کنند. به این طرف و آن طرف می‌پرند و هرچه که از زمین پیدا کنند می‌خورند. مادر میمون‌ها با عصبانیت به یکی از بچه هایش می‌گوید: «صد بار گفتم هرچه را که به دستت دادند یا از روی زمین پیدا کردی نخور! تو آخر مریض می شوی».

این زرافه‌ها با آن گردن‌های درازشان برای بچه‌ها خیلی جالب هستند؛ اما خوراکی دادن به آنها برای بچه‌ها مشکل است. مارتین کمی خوراکی مخصوص برای آنها خریده؛ اما نمی داند چطور آن را به زرافه‌های گردن دراز بدهد. «بچه ها یک چیز خیلی جالب به سگ کوچولو نگاه کنید قد او حتی به مچ پای زرافه هم نمی رسد.» در این باغ وحش سه فیل هم هست که هر سه‌ی آنها را از آفریقا آورده‌اند.

این سه فیل همیشه در کنار هم هستند. یکی پدر است، یکی مادر است و آن وسطی هم بچه‌ی آنها است. بچه‌ها به دهان بچه فیل نگاه کنید. اگر گفتید او با این دهان چطور می تواند از روی زمین غذا بخورد؟ بله او با دهانش از روی زمین غذا نمی خورد. بلکه با خرطومش غذا را برمی‌دارد و به دهانش می‌گذارد. آب را هم با خرطومش بالا می‌کشد. (ص10 کتاب مارتین در باغ وحش)

بچه‌ها باید سعی کنند فیل‌ها را عصبانی نکنند وگرنه آنها حیوانات خطرناکی می‌شوند. ژان به مارتین می‌گوید: «مارتین این حیوان باید یک اسب کوچک باشد.» مارتین می‌گوید: نه این حیوان خط خطی گورخر است. مگر عکس او را توی کتاب ندیده‌ای؟ او شکل خر است؛ اما مثل اسب می‌تواند تند بدود و در ضمن گورخر حیوان باهوشی هم هست.»

اسم این حیوانات پنگوئن است. آنها را جزو پرندگان آبی حساب می‌کنند. آنها هم مثل انسان‌ها باهم زندگی می‌کنند و حتی مثل انسان‌ها راه می‌روند. پنگوئن‌ها شناگران خوبی هستند، از بال هایشان به جای پارو استفاده می‌کنند و اصلاً نمی توانند پرواز کنند…

نقد کتاب مارتین در باغ وحش

اگر تمایل دارید فرزند خود را به تحصیل و دانش علاقه‌مند کنید، باید این کار را از خردسالی شروع نمایید. برای تشویق آن‌ها به علم‌ورزی می‌توانید کتاب‌های علمی و آموزشی کودکان را در برنامه خود قرار دهید؛ کتاب مارتین در باغ وحش یکی از این آثار است که توسط فردی متخصص نوشته شده‌.

یافتن بهترین کتاب کودک یکی از مشغله‌های ذهنی والدین محسوب می‌شود؛ چرا که کودکان با کمک کتاب‌های کودکانه می‌توانند به درک و رشد بهتری برسند. زمانی که صبحت از مطالعه کتاب کودک می‌شود منظور فقط کتاب داستان کودک یا کتاب قصه‌های کودکانه نیست، بلکه این مجموعه کتاب شعر کودک، کتاب علمی کودک و… را هم در برمی‌گیرد که بسیار مهم هستند.

کتاب مارتین در باغ وحش یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک است که جزو کتاب های علمی کودک حساب می‌شود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 87 بار

%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%D8%BA%20%D9%88%D8%AD%D8%B4%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: مارتین در باغ وحش

نویسنده: گیلبرت دلاهای (گیلبرت دلاهیه)

مترجم: موسی نباتی – نعمتی

تعداد صفحات کتاب: 24 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.75 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

به هیچ وجه کتابی پیچیده، تخصصی یا بر اساس اصولی خاص نیست. این کتاب برای همه در هر سن و سالی نوشته شده است. هوکس چنان درباره عشق حرف می‌زند که پیر و جوان و زن و مرد از آن لذت خوهند برد. زبانی ساده...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 577
گرچه در بررسي هاي روان كاوي از اطّلاعات موجود در زندگي نامه فرد به عنوان « داده ها » استفاده می كردند، ولي در بررسي هاي بعدي بر فنون جديد علوم اجتماعي، مانند پرسشنامه، مصاحبه، آزمايش، و شبيه سازي تكيه كردند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4419

یک پاسخ

  1. یادش بخیر یه زمانی چقد با این داستانا سرمونو گرم میکردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *