اتریشی های نوآور

قیمت اصلی 76.000 تومان بود.قیمت فعلی 48.000 تومان است.

مبتکرانی برای جامعه‌ی آینده

نویسنده: هانس یورگن اشملزر

مترجم: رضا جوادی

تعداد صفحات کتاب: 278 صفحه

حجم فایل: متغیر

کتاب اتریشی های نوآور pdf

دانلود کتاب اتریشی های نوآور pdf

نویسنده در کتاب اتریشی های نوآور به موضوعاتی پرداخته که به رابطه بین خلاقیت و طرز تفکر و جامعه و پاسخگویی و اقتصاد مرتبط می‌شود.

بسیاری از چهره‌های مشهور اتریشی که صاحب ایده‌ها و دستاوردهای الهام بخش بزرگ و کوچک و روشن کننده‌ی کورسوی امیدی به سمت آینده ای بهتر بوده‌اند، در این کتاب معرفی شده‌اند. دامنه ی مطالب مطرح شده بسیار گسترده است:

از ایده های بدیع برای بهبود روند تغذیه‌ی جهانی گرفته تا لوح های رایانه‌ای برای افراد دارای اختلالات بینایی یا طرحی مفهومی برای تکامل دوباره‌ی اختلالات اجتماعی فرهنگی و عملکرد خواب در زندگی روزمره. علاقه‌مندان به مطالعات فرهنگی و اجتماعی مخاطبان کتاب اتریشی های نوآور هستند.

اتریشی‌ها در تلاشند تا با تشویق پیش نیازها و چارچوب امکانات موردنیاز برای جامعه، خلاقیت های موجود را آشکار کرده و تأثیر دستاوردهای چند منظوره‌ی خلاقیت را به بهترین شکل ممکن بر مبنای پایه های اخلاقی بنا کنند.

خلاصه کتاب

اتریش نه تنها در حوزه‌ی هنر و علم بلکه در دنیای اقتصاد نیز کشوری خلاق و نوآور به شمار می‌آید. از این رو کتاب اتریشی های نوآور نشئت گرفته از ارتباط این حوزه هاست و رویکردی دارد که از نظرگاه سیاست های فرهنگی بین المللی، کاملا نوین به شمار می‌رود. اتریش از نظر جغرافیایی و جمعیت کشور کوچکی است، همین طور از نظر منابع خام و تولید نیز بسیار محدود است، اما از نظر قوه‌ی خلاقیت هیچ محدودیتی را به رسمیت نمی‌شناسد.

اتریش، علی رغم وسعت کمی که دارد، به عنوان رهبر فرهنگ و خلاقیت و نوآوری شناخته می‌شود و این مهم را با گذر زمان به همگان نشان داده است. به هر روی، برنامه‌ی کتاب اتریشی های نوآور صرفا برای هدفی فراتر از مزایای اقتصادی خلاقیت طراحی شده است. تمرکز اولیه‌ی این برنامه بر حوزه های بحث برانگیزی است که صرف نظر از ملاحظات اقتصادی در میان چالش های حاضر قرار گرفته و بدون وجود مفاهیم و طرح ایده ای خلاقانه، فاقد راه‌حل عملی است.

بسیاری از این چالش‌ها در فهرست مشکلات و اهداف پایدار توسعه‌ای تعریف شده در سازمان ملل بازتاب یافته است. پیچیدگی این مطالب این مهم را ایجاب می‌کند که مشکلات این چنینی را با ابزار گوناگون خلاق و در ابعاد خرد و کلان در حوزه های اجتماعی و زیست محیطی و سیاسی و اقتصادی دنبال کنیم.

ما از طیف گسترده‌ای از نویسندگان درحوزه های مختلف علمی و فرهنگی و تجاری دعوت به عمل آوردیم تا باهمکاری و مشارکت آنها دیدگاه های اصلی را به صورت همزمان مطرح و راه رسیدن به اهداف این برنامه را تسهیل کنیم. اگر شما هم در ابتدای مسیر هستید حتما باید کتاب اتریشی های نوآور را مطالعه کنید تا بتوانید مهارت‌های ابتدایی این مسیر را به خوبی فراگیرید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب اتریشی های نوآور می‌خوانیم: رشد اقتصادی مداوم موجب افزایش چشمگیر مصرف منابع و مواد خام محدود می‌شود، یعنی استفاده از سیستمی با تاریخ انقضا. چگونه می‌توان مدل‌های اقتصادی را به نحوی توسعه داد که به طور سیستماتیک از طریق مفهوم اقتصاد دایره‌ای یا چرخه‌ای پشتیبانی شود؟ چگونه می‌توان تولید و مصرف را از هم جدا کرد؟ مفهوم چرخه‌ای، رویکردی در سطح اقتصاد خرد است.

در مقابل، پس زمینه‌ی افزایش آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به سلامت انسان و همچنین کمبود روزافزون منابع و مفهوم طراحی چرخه‌ای رویکردی جدید به تولید و مصرف را معرفی می‌کند. برخلاف رویکرد بهبود بهره‌وری، تلاش برای کاهش تأثیرات مضر و مشکوک که در حال حاضر بر سیستم ما غلبه دارد، هدف از طراحی چرخه‌ای، ایجاد محصولات و فرایندهایی برای از بین بردن عوامل دارای تأثیر منفی در هنگام استفاده از محصولات و ایجاد اثرات مثبت است.

عامل اصلی در مفهوم اقتصاد مدور یا دایره‌ای، فناوری‌های نوآورانه است. با توجه به این مدل روش‌های تولید و استفاده؛ و استفاده مجدد از محصولات به گونه‌ای طراحی می‌شود که کیفیت مواد خام بیش از چندین دوره پابرجا بماند. این بدان معناست که در این سیستم دیگر هیچ زباله‌ای وجود ندارد. همه چیز تغذیه می‌شود، مواد مناسب در چرخه تعریف می‌شود و در نقطه‌ای مناسب از نظر زمان و در جایگاهی ایدئال استفاده می‌شود. (ص149 کتاب اتریشی های نوآور)

در این راستا طراحی چرخه‌ای اساساً از بازیافت استاندارد متمایز می‌شود و مواد انتخاب شده و محصولات دقیقاً از همان ابتدا، به منظور ایجاد بهترین چرخه‌ی مدیریتی ممکن، طراحی می‌شود. میشائیل براونگارت، بنیان گذار این شیوه در این زمینه به انقلاب صنعتی بعدی اشاره می‌کند. اینجا فرصتی برای ایجاد محصولات هوشمند و دستیابی به اثرات مثبت اقتصادی از طریق استفاده مجدد مواد خام در زمانی که قیمت‌ها در حال افزایش است، ایجاد می‌شود.

در اینجا طبیعت به عنوان مدلی دخیل در توسعه ی یک محصول چرخه‌ای منعکس می‌شود. شکوفه‌ی درختان در فصل بهار فقط زباله‌ای روی سطح زمین است. فقط چند شکوفه درختان جدید تولید می‌کند و همه‌ی شکوفه‌ها در روند تولیدمثل استفاده نمی‌شود، بلکه به زمین می‌افتد و به یک ماده‌ی تغذیه‌ای برای سایر موجودات تبدیل می‌شود. با طراحی چرخه‌ای، محصولات در دو چرخه‌ی متفاوت مدیریت می‌شود. (ص150 کتاب اتریشی های نوآور)

کالاهای مصرفی (یعنی الیاف طبیعی، محصولات آرایشی، مواد شوینده و غیره) به گونه‌ای طراحی می‌شود که می‌تواند در «چرخه‌ی زیستی» بارها و بارها استفاده شود. برای این منظور به مواد مغذی زیستی تجزیه شده و موجب رشد سامانه‌های زیستی مانند گیاهان می‌شود. سپس مواد و مواد اولیه‌ی تجدیدپذیر به نوبه‌ی خود پایه و اساس محصولات جدید را شکل می‌دهد. 

در «چرخه‌ی فنی» کالاهای مصرفی (مانند تلویزیون‌ها، خودروها، الیاف مصنوعی و غیره) پس از اتمام دوره‌ی مصرف به اصطلاح به مواد مغذی فنی دسته بندی می‌شود و کالاهای مصرفی جدید خلق می‌کند. پرسش‌هایی در مورد مصرف مجدد مطرح می‌شود: آیا کاربران و مصرف کنندگان فقط خدمات مربوط را خریداری می‌کنند؟ آیا مواد در چرخه‌ی فنی از طریق سامانه های بازخرید و چرخه‌ای حفظ می‌شود؟ (ص151 کتاب اتریشی های نوآور)

در این زمینه، صنایع خلاق و طراحی اهمیت جدیدی پیدا می‌کند و طراحی نقش اصلی را به عنوان موتور محرک برای ایجاد تغییر در جهت مثبت از طریق مسائل مربوط به زیبایی شناسی و عملکردی بر عهده می‌گیرد. محصولات باید طوری طراحی شود که بتواند در بهترین حالت ممکن در یکی از دو دوره ی شناخته شده مدیریت شود و مواد باید مطابق شرایط ایدئالی که دارد برای استفاده مجدد انتخاب شود. 

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

این اثر، دستور کار جدید و بین المللی فرهنگی اتریش است که توسط وزارت خارجه این کشور به چاپ رسیده. کتاب اتریشی های نوآور سؤال‌ها و ایده های خلاقانه را با هدف ایجاد تغییر و برقراری گفتمان میان اتریش و دیگر کشورهای جهان مطرح می‌کند:

  • چرا اتریش بازتابی از چالش های عمده‌ی زمان ماست؟
  • هنر چگونه از فرهنگ نوآوری حمایت می‌کند؟
  • آیا آینده متعلق به صاحبان داده است؟
  • استفاده‌ی بیش از حد از تکنولوژی چه تأثیری بر زندگی انسان‌ها دارد؟
  • چشم اندازهای آینده‌ی کار چیست؟
  • الگوریتم ها چگونه بر روش شکل گیری عقاید ما تأثیر می‌گذارد؟
  • دموکراسی در آینده چگونه خواهد بود؟
  • «انقلاب دیجیتال» کدام مهارت های نوآورانه را مطالبه می‌کند؟
  • مسئولیت پذیری را چگونه تلقی می‌کنیم؟
  • اتریش چگونه می‌تواند نقش خود را در برآورده کردن اهداف توسعه‌ی پایدار اجرا کند؟

نقد کتاب اتریشی های نوآور pdf

کتاب اتریشی های نوآور به دنبال تغییر آینده کاری و نگرش شما می باشد. امروزه واژه نوآوری شاید برای خیلی از انسان‌ها آشنا باشد ولی هیچکدام به درستی نمی توانیم از آن استفاده کنیم، چه بخواهیم چه نخواهیم دنیا به سمتی می‌رود که به راحتی می‌توان با نوآوری و ایده پردازی های جدید صاحب کسب و کارهای چند میلیونی یا حتی چند میلیاردی شد.

بازآفرینی یا تقلید از گذشته و افتخاراتش، باعث کم‌رنگ‌ شدن هرچه بیشتر نوآوری‌های ذهنی و سکون تفکر ما می‌شود. انسان با خِرَد زاده شده است و در هر لحظه از زندگی از این ویژگی بهره می‌برد. اما در این میان، خلاقیت و نوآوری چگونه شکل می‌گیرد؟ خلاقیت را می‌توان آن لحظه‌ای نامید که انسان به‌جای آنکه دنباله‌روی دیگری یا خیل کثیر اطرافیان باشد، راهی تازه و نوین ایجاد کند و به دنبال آن برود؛ راهی که ممکن است با پیروزی یا گاه با شکست مواجه شود.

اما نکته‌ اصلی در این راه آن است که دنباله‌روی دیگری نبوده و حتی برای مدتی کوتاه باعث پرورش ذهن خود شده است. نوآوری را نمی‌توان در محدوده‌ای خاص تعریف کرد. نوآوری با اتکا به همین خصوصیت باعث درهم‌ شکسته‌ شدن مرزهای انسانی و منطقه‌ای می‌شود تا بتواند خدمتگزاری برای انسان و محیط‌ زیست او باشد. در دنیای امروز، نوآوری را نمی‌توان صرفاً در گاراژهایی که از آن‌ها اپل‌ها و مایکروسافت‌ها به وجود آمدند، جست‌وجو کرد.

نوآوری شاید در گوشه‌ ذهن جوان پناه‌جویی باشد که از ترس جان و به‌سبب جنگ و ناآرامی‌های موجود مجبور به ترک خانه‌اش شده است. برای دستیابی به نوآوری نیازی نیست به دره‌ سیلیکون سفر کنیم، نوآوری در همان گذر زمانی نهفته است که به آن بی‌توجهیم. راه حل‌های موجود در کتاب اتریشی های نوآور می‌تواند کاربردی جهانی یا محلی یا در سطح جامعه داشته باشد. دامنه موضوعات شامل تئوری‌های فرهنگی و جایگاه‌های فلسفی است.

کتاب اتریشی های نوآور سوال‌ها و ایده‌های خلاقانه را با هدف ایجاد تغییر و برقراری گفتمان میان اتریش و دیگر کشورهای جهان مطرح می‌کند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1554 نویسنده:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اتریشی های نوآور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *