هر روز یک قدم نزدیکتر

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر (nbookcity.com)

دانلود کتاب هر روز یک قدم نزدیکتر

بخش اصلی کتاب هر روز یک قدم نزدیکتر شامل یادداشت‌ های بیمار و درمانگر پس از هر جلسه درمان است.

در واقع پس از هر جلسه درمانی، دکتر اروین یالوم و جینی الکین خلاصه‌ای صادقانه از آنچه که در جلسه گذشته، یادداشت می‌ کنند. آن‌ها در این یادداشت‌ها به شکلی آزادانه از احساساتی که در طول جلسه داشتند صحبت می‌ کنند. جینی، نویسنده‌ای جوان و با استعداد است که قبل از آشنا با دکتر یالوم، به مدت یک سال و نیم در یک گروه‌ درمانی شرکت کرده بود اما هیچ پیشرفتی نداشت.

مشکل اصلی جینی که خود آن را «انسداد در نوشتن» می‌ داند برطرف نشده بود، بنابراین دکتر یالوم تصمیم می‌ گیرد از روش متفاوتی برای درمان استفاده کند. دکتر یالوم و جینی پس از هر جلسه یادداشت‌هایی برای خود می‌ نویسند و هر چند وقت یک‌بار این یادداشت‌ها را در اختیار همدیگر قرار می‌ دهند.

یادداشت‌هایی که هیچ‌ کدام فکرش را نمی‌ کردند روزی منتشر شود و به کتاب تبدیل شود. اما پس از موفقیت‌ آمیز بودن درمان، دکتر یالوم با جینی صحبت می‌ کند و تصمیم می‌ گیرند یادداشت‌ها را منتشر کند. البته در کتاب هر روز یک قدم نزدیکتر، هم بیمار و هم درمانگر پیش‌گفتار و پس‌گفتاری برای آن نوشته‌اند که انسجام خوبی به موضوعات داده است.

خلاصه کتاب

در دنیای روانکاوی از دیرباز و از اولین تلاش‌ها برای کمک به روانِ رنجور و صدمه‌دیده‌ی انسان، مکاتب و نگرش‌های متنوعی خود را مطرح کرده‌اند و هر یک به سهم خود نوری بر پیکر ذهن انسان و شگفتی‌های نهفته در آن افکنده‌اند، شیوه‌های گوناگون تحلیل روان و سبک‌های مختلف آن هر یک به‌ نوعی راهگشا بوده‌اند. در سیر این دگرگونی، شخصیت‌های تأثیرگذار بسیاری در دنیای روانکاوی خود را مطرح کرده‌اند. در میان همه‌ی آن‌ها، اروین یالوم نامی آشنا در بین علاقه‌مندان این حوزه است.

کتاب هر روز یک قدم نزدیکتر، اثری نوشته ی اروین دی. یالوم است که نخستین بار در سال 1974 به چاپ رسید. هواداران و مخاطبین بیشمار این نویسنده و درمانگر بزرگ، بدون تردید از این اثر استقبال خواهند کرد؛ کتابی که به همراه جینی الکین، یکی از بیماران درمان شده توسط یالوم، به رشته ی تحریر درآورده شده و اولین عنوانی است که تفکرات و برداشت های هم روانپزشک و هم بیمار را بدین شکل در خود جای داده است. الکین، نویسنده ای جوان و بااستعداد اما با مشکلاتی فراوان بود که جهان روانپزشکی، او را فردی اسکیزویید در نظر می گرفت.

جینی پس از آزمودن طیفی از درمان های مختلف، به درمان خصوصی توسط دکتر یالوم در دانشگاه استنفورد وارد شد. آن ها به عنوان بخشی از کار مشترکشان، پذیرفتند که هر کدام، یادداشتی جداگانه از هر جلسه بنویسند. کتاب هر روز یک قدم نزدیکتر، نتیجه ی این توافق میان آن هاست؛ اثری که یالوم و الکین، توصیفات و احساسات خود را نسبت به رابطه ی درمانی شان در آن ثبت و ضبط کرده اند. اگر با قلم دکتر یالوم آشنا باشید، می‌دانید او نویسنده‌ای است که همیشه مخاطب را راضی می‌کند. کتابهای یالوم علاوه بر اینکه بسیار جذاب و خواندنی هستند، سرشار از اطلاعات مفیدی در زمینه‌ روانشناسی و فلسفه اگزیستانسیال است که خوانندگان عادی نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

بخشی از متن کتاب

این وسوسه همیشه در من وجود دارد که دفترهای قرار ملاقات قدیمی مملو از اسامی نیمه‌فراموش‌شده‌ی بیماران را بیایم، کسانی که حساس‌ترین تجربیات را با آن‌ها داشته‌ام، افراد زیاد و لحظات خوب زیاد. چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است؟ قفسه‌ی کتاب‌های ردیف‌شده و انبوه نوارهای ضبط‌شده‌ام معمولا مرا به یاد گورستان‌های وسیع می‌اندازند: زندگی‌های تلنبار‌شده‌ی درون پوشه‌های بالینی، صداهای به دام‌افتاده در نوارهای الکترومغناطیسی در سکون و نمایش‌هایی که هرگز اجرا نشده‌اند. زندگی با این آثار تاریخی مرا سرشار از حس ناپایداری می‌کند.

حتی اگر خودم را غرق در زمان حال بیایم، شبح زوال را حس می‌کنم که نگاه می‌کند و منتظر است. در نهایت، زوال بر تجربیات زنده پیروز می‌شود و در عین حال سنگدلی‌اش تلخی و زیبایی را هدیه می‌کند. میل بازگو کردن تجربه‌ی من با جینی میل بسیار متقاعد‌کننده‌ای است؛ شیفته‌ی فرصت از پای درآوردن زوال برای طولانی کردن زندگی کوتاه‌مان با یکدیگر هستم. چه بهتر که بدانی آن‌ها در ذهن خواننده باقی خواهند ماند، تا آن‌که درون انبار متروکه‌ای از نوشته‌های بالینی ناخوانده و نوارهای الکترومغناطیسی ناشنیده دفن شوند.

نقد کتاب هر روز یک قدم نزدیکتر

بدون شک خواندن این کتاب تجربه متفاوتی خواهد بود و ممکن است شما از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید اما کتاب هر روز یک قدم نزدیکتر داستان متفاوتی دارد و شاید برای خواننده‌ عادی، جذابیت رمان‌های یالوم را نداشته باشد. در طول خواندن این کتاب از سختی‌های کار روان‌درمانی هم آگاه خواهید شد و چالش‌های مختلفی را که پیش روی بیمار و درمانگر است را مشاهده می‌کنید. درگیری‌های ذهنی بیمار و نحوه مطرح کردن آن‌ها با درمانگر در این کتاب به خوبی نشان داده شده است.

در مقابل درگیری‌های ذهنی درمانگر را نیز می‌بینیم که تلاش دارد بهترین تاثیر را روی بیمار داشته باشد. نکته جالب دیگری درباره این کتاب صداقت نویسنده در نوشته‌هایش است که توجه هر خواننده‌ای را جلب می‌ کند. کتاب هر روز یک قدم نزدیکتر که از نخستين آفرينش‌های دکتر اروین د. یالوم به شمار می‌ رود، روايتی است نادر و تأثيرگذار به زبان بيمار و درمانگر از يک فرايند درمانی؛ مجموعه‌ای از ساعت‌ها درمان واقعی که هر جلسه‌ درمان را از دو ديدگاه مختلف بيان و بررسی مي‌ کند.

تجربه‌ای جسورانه و اقدامی متهورانه در دنيای روان‌ درمانی که تاکنون پس از چند دهه نمونه‌ای وجود ندارد که بتواند به‌ خوبی با آن قياس شود.

تعداد بازدید: 1,107 بار

Irvin%20D.%20Yalom%20 %D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%AF.%20%DB%8C%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%85 10

عنوان کتاب: هر روز یک قدم نزدیک تر

Every Day Gets a Little Closer

از پرفروش ترین کتاب ها و رمان ها در ایران

نویسنده: اروین د یالوم

مترجمان: ایمان صحاف قانع و کاملیا نجفی 

تعداد صفحات کتاب: 343 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 58.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

قرن معاصر بیش از تمامی ادوار تاریخ دنیا در چنگال شبکه های نامرئی سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی گرفتار آمده است. دلیل این پدیده روشن است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 5252
جیک راوی نوجوان کتاب فارغ التحصیلی جیک مون تجربیات خودش را از زندگی روزمره و اتفاقات عجیب اطرافش با خواننده به اشتراک می‌گذارد. او از مادربزرگ و همکلاسی و خانواده‌اش خاطرات طنز تعریف می کند. اوج رفتار پدربزرگ هم...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 207

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *