شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی (nbookcity.com)

دانلود کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی

لوری گوتلیب در کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی، ماجرای رابطه خودش را با چند بیمار با اجازه از بیماران و باشرط نام نبردن از آنان تشریح کرده است.

هدف نویسنده از مطرح کردن ارتباط خود و بیمارانش این بوده که انسانیت را در انها مکشوف سازد تا بتوانیم خودمان را وضح‌تر ببینیم. به عبارت دیگر اگر خود را در لابه‌لای صفحات این کتاب دیدید تعجب نکنید زیرا در وجود هر کدام از ما رازها و ناگفته‌هایی است که شاید میان همه‌ آدمها مشترک باشد و با خواندن این کتاب و شرح احوال بیماران گاتلیب بتوانیم خود ناشناخته و به انزوا رفته‌مان را بیابیم. خودی که شاید تا بحال جرأت آن را نداشته‌ایم درباره‌اش با کسی حرف بزنیم چه رسد به رفتن پیش روان‌ درمانگر!

خلاصه کتاب

لوری گوتلیب درمانگری مجرب محسوب می‌ شود که در لس آنجلس به بیماران خود کمک می‌ کند تا با مشکلات خود کنار بیایند، اما روزی بحران به سراغ او می‌آید و اتفاقی باعث می‌شود تا دنیایی که برای خود ساخته بود ویران شود. به همین دلیل لوری، خود برای رفع مشکلاتش نزد روانپزشکی به نام وندل برانسون می‌ رود. بخشی از کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی به ارتباط میان لوری و وندل می‌پردازد و بخش دیگر در رابطه با بیماران مختلفی است که نزد لوری برای درمان می‌آیند.

لوری در این کتاب مشهور و پرفروش خود، لحن و ادبیاتی طنزگونه دارد و با صداقتی که در روایت داستان‌های خود به خرج می‌ دهد، به سادگی شما را مجذوب مطالب خود می‌ کند. شما در کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی با بیماران مختلفی آشنا می‌ شوید؛ پیرمردی که قصد خودکشی دارد، جوانی که نمی‌ تواند ارتباط با افراد نادرست را کنار بگذارد و…

این اثر، کتابی خودآموز برای آشنایی بیشتر افراد با مشکلات رفتاری آن‌ها در زندگی و راه درمان آن‌هاست. نویسنده کتاب تجربیات شخصی خود را هم به عنوان یک متخصص سلامت روان و هم به عنوان کسی که خود به روان‌درمانی نیاز داشت، با شما به اشتراک می‌ گذارد. کتاب حاضر به شما کمک می‌ کند تا مشکلات حقیقی خود را پیدا کنید و با شناخت آن‌ها گامی در جهت تغییر زندگی‌تان بردارید.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

یک روز ، لوری گوتلیب یک درمانگر است که در تمرینات خود در لس آنجلس به بیماران خود کمک می کند. روز بعدی ، یک بحران باعث می شود که دنیای او خراب شود. کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی انقلابی است در صداقت که سیری عمیقا شخصی و در عین حال جهانی از قلب و ذهنمان ارائه می دهد و نادرترین هدایا را می بخشد : پرتره ای جسورانه از معنای انسان بودن ، و یک گزارش خنده دار و بامزه و روشن از زندگی اسرارآمیز خودمان و قدرت ما در تغییر آنها.

بخشی از متن کتاب

جولی، مدت کوتاهی پس از ازدواج، مبتلا به سرطان شد و تصمیم گرفت به جای مراجعه به پزشک متخصص سرطان، به من مراجعه کند. به گفته خود جولی، دنبال شخصی عادی بوده است؛ نه کسی که در مورد سرطان صحبت کند. گرچه در طول این مدت سرطانش خوب شد، ولی گفت سرطان دیگری را در وی تشخیص داده اند. جولی از من می خواست تا زمان مرگ، در کنارش باشم.

به هم ریخته بودم، خوابم نمی برد و دائما سرگیجه داشتم. با یکی از دوستان حرفه ای ام به نام کارولین تماس گرفتم تا در یافتن درمانگر برای یکی از دوستانم کمکم کند. به دلیل قبح اجتماعی مراجعه به درمانگر، به او نگفتم که برای خودم میخواهم. به او گفتم که دوستم، مرد است و ترجیح می دهد درمانگرش هم، مرد متأهل و دارای فرزند باشد.

وقتی بیماران به درمانگر مراجعه می کنند، تصویری کلی از خود نشان میدهند. درمانگرها روی همین تصویر کلی کار می کنند. بیشتر بیمارانی که به درمانگر مراجعه می کنند، در بدترین حالت خلقی خود هستند. در حالی که آنها به دنبال درمان ها و راه حل های فوری می گردند، ولی چنین چیزی وجود ندارد. زیرا آنها با درمانگر خود کاملا غریبه هستند.

از زبان نویسنده

درباره‌‌‌‌‌‌‌‌ی جدایی‌‌‌‌‌‌‌‌ام نوشتم، درباره‌‌‌‌‌‌‌‌ی درمانگرم، فناپذیری‌‌‌‌‌‌‌‌ام، ترسمان از قبول مسئولیت زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌مان و نیازمان به این کار برای شفا یافتن. در این‌‌‌‌‌‌‌‌باره نوشتم که اهمیتی ندارد شرایط بیرونی‌‌‌‌‌‌‌‌مان چه باشد، ما حق انتخاب داریم که چطور زندگی کنیم و صرف‌‌‌‌‌‌‌‌نظر از اینکه چه اتفاقی افتاده، چه چیزی را از دست داده‌‌‌‌‌‌‌‌ایم، یا چقدر پیر شده‌‌‌‌‌‌‌‌ایم، به قول ریتا «تا موقعش نرسه تموم نمی‌‌‌‌‌‌‌‌شه». در این باره نوشتم که چطور گاهی کلید زندگی بهتر را داریم، اما نیاز داریم یک نفر نشانمان دهد کلید کوفتی را کجا گذاشته‌‌‌‌‌‌‌‌ایم.

نقد کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی

هر انسانی در زندگی با مسائل زیادی مواجه می‌ شود. لوری گوتلیب معتقد است که ریشه بسیاری از این مسائل در بین همه انسان‌ ها مشترک است. با خواندن کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی یاد می‌ گیرید که در موقعیت‌ های دشوار زندگی چطور رفتار کنید تا سرنوشت خود را به دست خودتان رقم بزنید.

تعداد بازدید: 1,235 بار

Lori%20Gottlieb%20 %D9%84%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%DA%AF%D9%88%D8%AA%D9%84%DB%8C%D8%A8

عنوان کتاب: شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی

یک درمانگر، درمانگر او و زندگی های ما در فرایند کشف

نامزد جایزه بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز در سال 2019

این کتاب با عناوین : باید با یک نفر حرف بزنی (تا به عمق افکار و احساساتت سفر کنی)، بهتره با یکی حرف بزنی ، شاید باید با کسی حرف بزنی ، بهتر است با یک نفر حرف بزنی ، شاید وقتشه با یکی حرف بزنی (کتابی که شما را به پشت درهای بسته اتاق مشاوره می برد) و … نیز به چاپ رسیده است.

نویسنده: لوری گوتلیب

مترجم: بهاره پژومند

تعداد صفحات کتاب: 461 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 37.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

داستان کتاب آخرین نامه معشوق با روایت وضعیت جنیفر در یک بیمارستان آغاز می‌شود. جنیفر در اوایل دهه ۱۹۶۰ بعد از یک تصادف در بیمارستان بستری می‌شود و پس از بازیابی هوشیاری‌اش متوجه می‌شود...
بروزرسانی: 22 ساعت قبل
تعداد بازدید: 5010
نسخه‌ی آمریکایی این رمان با عنوان «افتاده در باد» منتشر شده بود که به اعتقاد بسیاری نامی به مراتب ضعیف‌تر از نام اصلی کتاب است. کتاب برای اولین بار نویسنده‌اش را برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان عاشقانه‌ی...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 1084

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *