هر آنچه را که دوست داری از دست خواهی داد

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد (nbookcity.com)

دانلود کتاب هر آنچه را که دوست داری از دست خواهی داد

معمولا شنیدن نام استیون کینگ شما را به یاد داستان‌های ژانر ترسناک و جنایی می‌اندازد اما او این بار سراغ داستانی کوتاه و پرتعلیق به نام هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد رفته و ماجرای فروشنده‌ی دوره گردی به نام آلفرد زیمر را تعریف می‌کند که در زندگی خود به پوچی و ناامیدی رسیده و می‌خواهد خودکشی کند. داستان  مذکور اولین بار در سال 2001 در مجله نیویورکر به چاپ رسید و در سال 2002 در مجموعه (Everything’s Eventual) منتشر شد. همچنین توانست در همان سال برنده جایزه‌ی برام استوکر شود و بعد از آن چندین اقتباس سینمایی از این داستان صورت گرفت.

انتهای داستان استیون کینگ

من از رانندگی خوشم می‌آید، به خصوص کشته مرده بزرگراه‌های پایان ناپذیر ایالتی ام . بزرگراه‌هایی که در آن‌ها چیزی مشاهده نمی‌کنید مگر مرغزارهای دوطرفه اش و هر شصت هفتاد کیلومتر یکبار هم توالت‌های عمومی بلوکه سیمانی . توالت‌های عمومی معمولاً پر از انواع و اقسام نوشته‌ها و یادداشت‌ها هستند . بعضی از آن‌ها خیلی عجیب و غریب اند . من شروع کردم به جمع‌آوری این پیام‌ها از هرجایی که دم دستم بود و آن‌ها را در دفترچه یادداشتی جیبی نوشتم، مابقی جملات را هم از طریق اینترنت پیدا کردم (دو سه تا وب سایت به این‌طور جمله‌ها اختصاص دارند) و بالاخره داستان متعلق به این جمله‌ها را نوشتم .

همین داستانی که خواندید از آب درآمد . نمی‌دانم داستان خوبی شده یا نه، اما خیلی نگران مرد تنهای داستان بودم و واقعاً امیدوارم بودم اوضاع به خوبی و خوشی برایش پیش برود همه چیز زندگی اش روبه راه شود . در پیش طرح اولیه داستان، همین اتفاق افتاده بود . اما بیل بیوفورد نیو یورکر پایانی پر ایهام و ابهام برای داستان در نظر بگیرم . احتمالاً حق با او بوده، اما همه ما اگر که بخواهیم، می‌توانیم برای کل الفی زمیرهای دنیا دعا کنیم .

چکیده داستان

استیون کینگ نویسنده ی داستان های فوق العاده ترسناک در کتاب هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد به همراه سه داستان دیگر، چنان عملکرد خیره کننده ای داشته که تقریبا می توان باور داشت وی واقعا توسط نیروهای ماورایی هدایت می شود. قالب داستان کوتاه، توانایی “استیون کینگ” را در ترساندن خوانندگان با استفاده از پیش پا افتاده ترین لوازم و حتی از طریق خاطرات گرم و راحت، به نمایش می گذارد. این کتاب، در مورد مردی است که از ملال زندگی روزمره به کار عجیبی روی آورده؛ او نوشته هایی را که روی دیوار دستشویی های بین راهی می بیند، در در دفترچه ای جمع آوری می کند.

اما این کار که به صورت سرگرمی شروع شد، نهایتا به انتخاب مهمی در زندگی اش تبدیل می شود. داستان دیگر کتاب به ماجرای سه سارق بانک می پردازد و “مرگ جک همیلتون” نام دارد.”در قتلگاه” داستان شکنجه ی یک زندانی سیاسی به دست چند نفر است و “احساسی که فقط به زبان فرانسه قابل بیان است” قصه ی زنی است که همراه شوهرش در جاده است اما مدام حس می کند که مکان ها برای او تکراری اند.

قصه های تاریکی که در مجموعه ی “هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد” جمع شده اند، همگی از بهترین داستان های “کینگ” هستند که برنده ی جایزه نیز شده اند. هر یک از این داستان ها خواننده را از صفحه اول به دنیای عجیب و غریب “کینگ” می کشاند و شخصیت ها و اتمسفر داستان در صفحات اندکی با آنچه بسیاری از نویسندگان در یک رمان کامل ایجاد می کنند، برابری می کند.

نکوداشت های کتاب 

  • غیرقابل پیش بینی …. پر از شگفتی. New York Times
  • داستان های خوش ساخت و ظریف. Washington Post
  • قانع کننده …. درخشان و وحشتناک.USA Today
  • این یک نقطه عطف در مجموعه آثار کوتاه کینگ است. به همه مجموعه داران داستان های محبوب توصیه می شود.Library Journal
  • این بزرگترین مجموعه از داستان های پرفروش سال خواهد بود ، و چرا که نه؟ هیچکس بهتر از او قادر به انجام اینکار نیست.Publishers Weekly

بخشی از متن

در بعضی از توالت‌های عمومی وضعیت آب و هوا یک‌ریز از بلندگوهای سقفی گزارش می‌شد، الفی احساس می‌کرد، صدایی تسخیر‌شده به گوش‌اش می‌رسد، صدای روحی که گویی از میان تارهای صوتی جسد خود سخن می‌گفت. باری به هنگام عبور از بزرگراه کوچک دو بانده‌ی دویست و هشتاد و سه‌ی منطقه‌ی نِس واقع در کَندیِ کانزاس، این جمله به چشم‌اش خورد: آهای، من این‌جا ایستادم و دارم در می‌زنم»، این جمله جوابیه‌ای هم داشت به این مضمون: «اگر جزو کارکنان شرکت پخش‌ و نشر کلی‌یِرینگ هاوس نیستی، بزن به چاک، حیف نون.»

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. تاریخچه زمان
  2. همه مردان شاه
  3. هفت عادت مردمان موثر
  4. نسخه بهتر خودت
  5. جهان در پوست گردو

تعداد بازدید: 1,038 بار

Stephen%20King%20 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%20%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF

عنوان کتاب: هر آنچه را که دوست داری از دست خواهی داد و سه داستان دیگر

برنده جایزه برام استوکر 2002

نویسنده: استیون کینگ

مترجم: ماندانا قهرمانلو

تعداد صفحات کتاب: 219 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.6 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب سه شنبه‌ ها با موری ازجمله آثار ادبیات غیرداستانی است که میچ آلبوم، نویسنده‌ی آمریکایی آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. میچ آلبوم در این کتاب خاطرات خود با استادش موری...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 8360

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *