مسئله ی مرگ و زندگی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
مسئله ی مرگ و زندگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب مسئله ی مرگ و زندگی

مسئله ی مرگ و زندگی کنایه‌ای است که همیشه در باب اهمیت موضوع به کار می ‎‌بریم اما این بار داستان واقعا درباره مرگ و زندگی است. داستان زیبایی که شرح خاطرات جالب زوج درمانگر، اروین د. یالوم و همسرش مریلین یالوم است و با نگاه به پایان زندگی نوشته شده است.

مساله ی مرگ و زندگی، داستانی عاشقانه و روایتی باورنگری از زندگی زوجی است که تقریبا تمام عمر مانند روحی در یک بدن زندگی کرده‌اند. وقتی مریلین یالوم به سرطان مبتلا می‌شود، زوج عاشق تصمیم می‌ گیرند مشاهده‌ها و یافته‌های خود در باب زندگی و مرگ را در یک کتاب مشترک بنویسند. وقتی کتاب به نیمه می‌ رسد، میریلین از دنیا می‌ رود و اروین مجبور می‌شود کتاب را به تنهایی به پایان برساند.

خلاصه کتاب

فرض کن فردی را در زندگی‌ات عاشقانه دوست داشته باشی و ناگهان او را از دست بدهی. مرگ کسی که دوستش داری، همانند از دست دادن قسمتی از وجود خویشتن است؛ همانقدر دردناک و عذاب‌آور! حفره‌ای در قلبت ایجاد می‌ شود که با هیچ چیزی نمی‌ توانی آن را پر کنی. همه‌ی ما مرگ از دست دادن عزیز و تنهایی را در زندگی تجربه کرده‌ایم، فرقی هم نمی‌ کند که همانند اروین د. یالوم یک روانپزشک حرفه‌ای باشی یا فرد عادی که از علم روانشناسی چیزی نمی‌داند.

همه‌ی ما انسان‌ها در زندگی به مرگ فکر می‌ کنیم؛ مرگ خود و عزیزانمان و نمی‌ دانیم در زمان تجربه آن چگونه جهان را تاب بیاوریم. همه‌ی ما از فقدان و مرگ می‌ ترسیم و همیشه به دنبال راهی برای کنار آمدن با آن می‌ گردیم. اما گاهی از دست دادن عزیزی آنقدر ضربه‌ی سنگینی به روح و جانمان می‌ زند که گویی هرگز به آرامش نخواهیم رسید. این تجربه یکی از دردناک‌ترین تجاربی‌ست که یک فرد در زندگی‌اش با آن روبه‌رو می‌ شود.

نویسنده ها در کتاب مسئله ی مرگ و زندگی با ارائه‌ی گزارش‌هایی از روزهای آخر زندگی مشترکشان، دریچه‌ای تازه برای چگونگی داشتن زندگی بهتر در مواجهه با مرگ و یا از دست دادن عزیزترین فرد زندگی به روی ما می‌ گشایند. اروین و مریلین در زندگی نعمت‌های بسیاری داشتند همانند: خانواده‌ای گرم و صمیمی، دوستانی مهربان، شغل عالی و ازدواجی عاشقانه و طولانی. اما همانند همه‌ی انسان‌های دیگر روزی با مرگ و فقدان مواجه شدند.

بخشی از متن کتاب

دوستان زیادی داشته‌ام که به سرطان پستان مبتلا شده بودند و حالا می‌ توانم تجربه‌ی آن‌ها را در جنگیدن با بیماری‌شان درک کنم. شیمی‌ درمانی، پرتو درمانی، عمل و گروه‌های حمایتی بخش‌های اصلی زندگی روزمره‌ی بیماران سرطانی را تشکیل می‌ دهند. بیست‌وپنج سال پیش وقتی تاریخچه‌ی پستان را می‌ نوشتم هنوز سرطان پستان یک بیماری «کشنده» تصور می‌ شد. امروز پزشکان آن را بیماری «مزمنی» تلقی می‌ کنند که می‌ تواند معالجه شود و از پا درآید.

من به بیماران مبتلا به سرطان پستان حسودی‌ام می‌شود؛ چون آن‌ها با بهبود بیماری‌شان می‌توانند شیمی‌درمانی را قطع کنند. بیماران مبتلا به میلوم متعدد معمولاً باید درمان را ادامه دهند، هرچند که تزریق‌هایشان خیلی کمتر از هفته‌ای یک تزریقی است که من حالا دارم. بارها و بارها از خودم پرسیده‌ام: ارزش‌اش را دارد؟

من هشتادوهفت ساله‌ام. هشتادوهفت سالگی زمان پختگی برای مرگ است. وقتی به ستون آگهی درگذشت سانفرانسیسکو کرونیکل و نیویورک تایمز نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم بیشتر مرگ‌ها مربوط به افرادی است که هشتادوخُرده‌ای ساله یا جوان‌ترند. سن متوسط مرگ در ایالات‌متحد هفتادونه سال است. حتی در ژاپن هم که بالاترین آمار طول عمر را دارد، میانگین سن مرگ برای زنان 87. 32 است. بعد از زندگی رضایت‌بخش طولانی‌ای که در کنار اروین داشتم و در بیشترش هم سالم و سلامت بودم، چرا باید هر روز با این بدبختی و نومیدی زندگی کنم؟

نقد کتاب مسئله ی مرگ و زندگی

اروین د. یالوم در کتاب مسئله ی مرگ و زندگی در حال از دست دادن زنی است که سالهای طولانی یار عزیز او بوده است. او دارد همسرش، مریلین، را از دست می‌ دهد و از اندوه این لحظات تلخ می‌ نویسد و از اینکه آخرین لحظات زندگی‌اش با مریلین چگونه و به چه حالی می‌گذرد. اروین یالوم به دنیای بدون مریلین فکر می‌ کند؛ دنیایی که تصورش برای او وحشتناک است. او از پانزده سالگی عاشق مریلین بوده و حال در حوالی نَوَد سالگی از فکر زندگی بدون مریلین دچار ترس شده است.

اروین و مریلین یالوم، چنانکه در پیش‌ گفتارشان بر کتاب مسئله ی مرگ و زندگی اشاره می‌ کنند، با نوشتن تجربه‌ها و مشاهداتشان از نگرانی‌های مربوط به پایان زندگی می‌ خواهند نه فقط خود را در پیمودن این دوره از زندگی یاری کنند، بلکه یاری‌دهنده دیگرانی هم باشند که با مسائلی از جنس مسائل نویسندگان کتاب مواجهند. مریلین یالوم در سال 2019 در سن ۸۷ سالگی درگذشت. پس از مرگ او اروین یالوم نوشتن کتاب را ادامه داد و تجربیات خود را از دوران فقدان معشوقه و همسر و یارِ سالیانش یادداشت کرد و کتاب را به پایان رساند. متن اصلی کتاب نخستین بار در سال 2021 منتشر شد.

تعداد بازدید: 2,810 بار

Marilyn%20Yalom%20 %20Irvin%20D.%20Yalom%20 %D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%86%20%DB%8C%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%85%20%D9%88%20%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%20%DB%8C%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%85

عنوان کتاب: مسئله ی مرگ و زندگی

عشق، فراق و آنچه در پایان عمر اهمیت دارد

جز پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسندگان: اروین د یالوم و مریلین یالوم

مترجم: مهدی عزیزی

تعداد صفحات کتاب: 312 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اثری صریح و شفاف که با طرح چهار پرسش اساسی و ارائه نمونه هایی کارآمد خواننده را در مسیر دگرگونی و تحول قرار می دهد و او را از افکار و بینشی که سبب می شود در حالتی از یاس و رنج همیشگی به واسطه وقایع ناخوشایندی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 473
من در موقعی که خواسته میشد بی هدف بروم با هدف رفتم. من از راههائی رفتم که با هدف رفتن از آنها ممنوع بود. من رفتم. من رفتم حتی وقتی رفتن ممنوع و خلاف عرف بود. من از گذرهائی رفتم که رفتن...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 230

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *