خلاقیت و حل مسئله

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
خلاقیت و حل مسئله (nbookcity.com)

دانلود کتاب خلاقیت و حل مسئله

در کتاب خلاقیت و حل مسئله که یکی از نوشته های موفق برایان تریسی است ، مجموعه ‌ای از شیوه‌های علمی و در عین حال کاربردی ارائه شده که می‌توانید آنها را به سرعت به کار گیرید تا به انبوهی از ایده‌های نو و دگرگون‌ساز برای زندگی و کار دست یابید. به کار بستن هر یک از ایده‌های مطرح‌شده در این کتاب، شما را به نتایج به مراتب بهتری نسبت به نتایج کنونی می‌رساند. حتی در برخی موارد، این نتایج می‌تواند موجب شگفتی شما شود. کتاب خلاقیت و حل مسئله را برایان تریسی برای کسانی نوشته است که قصد دارند با حل کردن سریع و خلاقانه مسائل پیش به وجود آمده، از پله های موفقیت بالا بروند.

از کتاب خلاقیت و حل مسئله می توان به عنوان یکی از برترین کتاب های انگیزشی نام برد که می تواند برای همه افراد مفید بوده و راه های مناسبی برای بهتر شدن کسب و کار را در این کتاب می توان مشاهده کرد. این کتاب می تواند با بیان نکات ریز و درشت کمک کند تا افراد بتوانند مشکلاتی که در طول روز ممکن است بوجود بیاید را به خوبی مدیریت کنند. «منابع اصلی خلاقیت»، «سه محرک خلاقیت»، «روش طوفان ذهنی»، «پرسش، محرک خلاقیت»، «طوفان فکری»، «آزادسازی نیروی تیم»، «اهمیت خوش‌بینی»، «خصوصیات نوابغ را پرورش دهید»، «حل مسئله در هفت گام» و «تمرین‌های تقویت ذهن»، برخی از عنوان‌های سرفصل کتاب هستند.

بخشی از متن کتاب

مهارت‌ هاى خلاق‌ اندیشى براى موفقیت شما نقشى بسیار مهم ایفا مى‌ کنند. مدیران به طور متوسط 50 درصد یا بیش از این را صرف حل مسئله مى‌کنند و این کار را به تنهایى یا به کمک دیگران انجام مى‌ دهند. توانایى شما براى مواجه شدن با مشکلات و حل مسئله بیش از هر چیز دیگرى تعیین‌ کننده هر اتفاقى است که براى شما در کار و شغلتان به وجود می آید. در واقع با اطمینان مى‌توان گفت کسى که مهارت‌ هاى خلاقیتی ضعیفی دارد مجبور است براى دیگرانى کار کند که مهارت‌ هاى خلاقیتی بهترى نسبت به او دارند. خبر خوش این است که خلاقیت یک مهارت است، چیزى مثل دوچرخه‌ سوارى یا کار کردن با یک کامپیوتر که با تمرین مى‌توان آن را آموخت و مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، به نظر مى‌ رسد رابطه‌ اى مستقیم میان کمیت ایده‌ هاى نو که در کارتان ایجاد مى‌کنید و میزان موفقیتى که به دست مى‌آورید وجود دارد. یک ایده یا بصیرت نو مى‌تواند مسیر کار یک شرکت را به کلى عوض کند. سودآورى، درآمد و آینده شما و شرکت شما مى‌تواند با خلاقیت شما رابطه داشته باشد. کیفیت زندگى شما و آنچه در آینده با آن مواجه خواهید شد با ذهن شما در ارتباط است. اگر کیفیت اندیشه خود را بهتر کنید، کیفیت زندگى خود را بهتر خواهید کرد.

چکیده کتاب تریسی

یک مدیر معمولی بیش از ۵۰ درصد زمان خود را صرف حل مسئله به تنهایی یا به کمک دیگران می‌کند. توانایی مقابله با دشواری‌ها و حل مشکلات بیش از هر چیز تعیین‌کننده رویدادهای کسب‌وکار است. در حقیقت می‌توان گفت فردی که مهارت‌های ضعیفی در تفکر خلاق دارد مجبور است کارمند افرادی شود که از مهارت‌های پیشرفته‌تر تفکر خلاق بهره‌ می‌برند. خلاقیت مانند راندن دوچرخه یا کار با کامپیوتر یک مهارت است که می‌توان آنرا با تمرین یاد گرفت وبهبود بخشید.

یک ایده جدید می‌تواند برای تغییر مسیر کاری یا تحول کل شرکت کافی باشد. خلاقیت و نوآوری، نه تنها نیروی محرکه بسیاری از شرکت های پیشتاز در دنیای امروز است، بلکه یکی از ضروریات دنیای پرشتاب کنونی برای موفقیت هر سازمان و بنگاه اقتصادی به شمار می رود.

به کلامی دیگر، یادگیری مهارت های تفکر خلاق و به‌کارگیری آنها توسط مدیران و نیز آموزش آن به کارکنان، یکی از پیش‌نیازها برای ادامه حضور و موفقیت در عرضه پُر رقابت فعالیت های اقتصادی است. اساس کتاب پیش رو بر این اصل استوار است که «خلاقیت» امری آموختنی است و می‌توان آن را با به‌کارگیری رویکردهایی مشخص تقویت کرد. هر انسانی می‌تواند با پشت سر گذاشتن مراحل موجود در فرآیندهای حل خلاق مسئله، در نهایت به ایده خلاق و راه‌ حل مناسب دست یابد.

سه محرک خلاقیت

گاهی مردم به من می‌گویند احساس می‌کنند خلاق نیستند. به آن‌ها اطمینان می‌دهم که با چنان خلاقیتی به دنیا آمده‌اند که هرگز نمی‌توانند از همه آن استفاده کنند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که خلاقیت ذاتی‌ شان را آزاد کنند. در این فصل از کتاب خلاقیت و حل مسئله با 3 محرک خلاقیت آشنا می‌شویم.

پرسش، محرک خلاقیت

ذهن خلاق با سوالات متمرکز تقویت می‌شود.

هر چه سوالات بیشتر و بهتری بپرسید، تفکری دقیق‌تر و خلاق‌تر خواهید داشت.

پرسیدن سوالات متمرکز نشانه افراد باهوش است.

وقتی پرسیدن سوالات متمرکز از خود را آموختید، آن وقت می‌توانید از دیگران هم سوالاتی متمرکز بپرسید.

در این فصل از کتاب خلاقیت و حل مسئله به مهم‌ترینِ این سوالات می‌پردازیم.

اهمیت خوش‌بینی

در مطالعه‌ای که در سال 2013 درباره روسای 500 شرکت کوچک با رشد سریع انجام شد و در مجله Inc به چاپ رسید،‌ محققان دریافتند که ویژگی برجسته این مدیران، درجه‌ای باورنکردنی از خوش‌بینی نسبت به شرکت، محصولات یا خدمات و آینده کسب‌وکارشان بود. این خوش‌بینی به دیگران سرایت می‌کرد، در همه سازمان پخش می‌شد و انرژی و ابتکار زیادی میان کارمندان ایجاد می‌کرد. همچنین باعث خلق جریانی دائمی از ایده‌‌ها می‌شد که در موفقیت بیشتر شرکت موثر بود. در این فصل از کتاب خلاقیت و حل مسئله به دو روش برای گسترش و حفظ نگرش خوش‌بینانه پرداخته شده است.

تمرین‌های تقویت ذهن

حتما شنیده‌اید که می‌گویند دانش قدرت می‌آورد. اما فقط دانش کاربردی باعث قدرت می‌شود – دانشی که بتوان آن را در راستای هدفی به کار گرفت تا به نتیجه یا سودی دست یافت. اگر دانش همه‌چیز بود، همه کتابدارها ثروتمند بودند زیرا در احاطه میلیون‌ها منبع دانش قرار داشتند. تمرین‌های این فصل از کتاب خلاقیت و حل مسئله کمک می‌کند اهداف و مسائلی را مشخص کنید که می‌خواهید از خلاقیت و دانش خود برای حل آن‌ها استفاده کنید.

کتاب خلاقیت و حل مسئله

بیان روش های گوناگون افزایش خلاقیت و حل مسائل موجود در محل کار است. در این نوشتار ۲۱ روش برای موفقیت در زمینه شغل و حل مشکلات مربوط به محل کار بیان شده است.

در همین راستا نگارنده به خوانندگان توصیه می کند که: نیروهای درونی و تفکرات خود را آززاد سازند، به محرک های خلاقیت بیاندیشند، از تفکرات جانبی استفاده کننده، با واقعیات روبرو شوند، در کار خویش نوآوری داشته باشند، از موانع مربوط به کار با عقلانیت و صبر عبور کنند، تفکر و کار را از صفر شروع کنند، راهکارهایی برای ایجاد تحول در محصولات قدیمی پیدا کنند، منابع خلاقیت را شناسایی کنند، به آینده خوش بین باشند، خصوصیات نوابغ را در خود پرورش دهند، مراحل حل مسأله (مراحل هفت گانه) را بیاموزند و برای تقویت ذهن خویش تمرین نمایند.

تعداد بازدید: 3,563 بار

Brian%20Tracy%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C 15

عنوان کتاب: خلاقیت و حل مسئله

21 روش برای افزایش خلاقیت و حل مسائل در محل کار

نویسنده: برایان تریسی

مترجمان: ژان بقوسیان و بنفشه عطرسائی

تعداد صفحات کتاب: 113 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.54 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

برایان تریسی در سال 1944 ونکوور کانادا و در خانواده‌ای به دنیا آمد که حتی بر سر پرداخت قبض‌های آب و برقشان هم مانده بودند! پدرش شغل مشخصی نداشت و او و سه برادرش با لباس‌هایی که از خیریه تهیه شده بود، به مدرسه می‌رفتند. والدینش البته شریف بودند و به اصول اخلاقی پایبند اما به شدت در فقر به سر می‌بردند. از زمانی که برایان تریسی به یاد می‌آورد، همیشه برایش سؤال بود که چرا خانواده‌های دیگر از کیفیت زندگی بالاتری برخوردارند و آن‌ها در باتلاقی از مشکلات دست و پا می‌زنند.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

Instagram

اینستاگرام

Telegram

کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

دلیل اصلی موفقیت یا شکست کسب وکار، موفقیت یا شکست در تلاش های بازاریابی است. بر اساس نظر دان و برَد استریت، 48 درصد شکست ها در کسب وکار به کاهش یا عدم اثربخشی عملیات بازاریابی و فروش بستگی دارد.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 4477
دویست سال پیش، در سال های اولیه انقلاب صنعتی، اغلب افراد دنیا فقیر بودند. هنوز هم اغلب افراد دنیا فقیرند. در طول دویست سال گذشته انقلابی فناورانه روی داده است که با ظهور موتورهای بخار و نیروی برق آغاز شد و به فناوری های شگفت انگیزی منتهی شد که امروزه می شناسیم
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2926

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *