بیوگرافی برایان تریسی

معرفی برایان تریسی (nbookcity.com)

معرفی برایان تریسی

این بار می خواهیم به معرفی برایان تریسی ؛ یکی از سرشناس ترین چهره های دهه اخیر بپردازیم. اگر تاکنون به دنبال کتاب ها و رازهای موفقیت جست و جو کرده اید مسلما می دانید که مطالعه کتاب های تریسی بهترین شروع در رسیدن به این هدف بزرگ است. تریسی به عنوان یکی از اشخاص فوق العاده موفق در زندگی اقتصادی خود با دستورالعمل های دقیق و در عین حال ساده و آسان همواره می تواند باعث تلنگری مثبت در زندگی شما شود. این نویسنده بزرگ به عنوان نماد موفقیت در سرتاسر جهان شناخته شده است. تیم مدیریتی شهر کتاب سعی کرده است تا همه کتاب های این نویسنده را که به فارسی ترجمه شده اند به صورت رایگان در اختیار کاربران عزیز قرار دهد. چرا که یکی از اساسی ترین مشکلات کشور ما به خصوص در سال های اخیر دست و پنجه زدن با مشکلات مالی است.

برایان تـریسی یکی از مشهورترین سخنرانان دنیاست. او علاوه بر نظریه‌ها و سخنرانی‌های خود، نویسنده ماهری هم هست و کتاب‌هایش میلیون‌ها نسخه به فروش رفته‌اند. آقای تریسی در ایران با کتاب «قورباغه‌ات را قورت بده» شهرت پیدا کرد؛ اما کتاب‌های بسیار کامل ‌تر و کاربردی ‌تری هم نوشته است. برایان تریسی در حال حاضر به طور گسترده به سراسر دنیا برای سخنرانی سفر می‌کند. از اروپا و جزایر اقیانوس آرام گرفته تا جنوب شرقی آسیا، آمریکا و همچنین ایران. او در بیش از 80 کشور و شش قاره جهان کارکرده است. او به چهار زبان مختلف مسلط است و یک پیام ساده دارد: «من اعتقاد دارم از طریق یادگیری و استفاده از توانایی‌هایتان، از پس هر مسئله‌ای در زندگی برمی‌آیید، بر هر مانعی غلبه می‌کنید و به هر هدفی دست پیدا می‌کنید». در این مقاله، به زندگینامه برایان تریسی می‌پردازیم، زوایای کمتر شناخته شده زندگی او را بررسی می‌کنیم، از نصیحت‌ها و توصیه‌های او بهره می‌بریم و بیشتر او را می ‌شناسیم.
Brian%20Tracy%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C 15

زندگی نامه برایان تریسی

برایان  در سال 1944 ونکوور کانادا و در خانواده‌ای به دنیا آمد که حتی بر سر پرداخت قبض‌های آب و برقشان هم مانده بودند! پدرش شغل مشخصی نداشت و او و سه برادرش با لباس‌هایی که از خیریه تهیه شده بود، به مدرسه می‌رفتند. والدینش البته شریف بودند و به اصول اخلاقی پایبند اما به شدت در فقر به سر می‌بردند. از زمانی که برایان تریسی به یاد می‌آورد، همیشه برایش سؤال بود که چرا خانواده‌های دیگر از کیفیت زندگی بالاتری برخوردارند و آن‌ها در باتلاقی از مشکلات دست و پا می‌زنند. به دلایل مختلف ناچار شد زود از مدرسه کناره ‌گیری کند. برایان تریسی از همان دوران جوانی اعتقاد داشت انسان به چیزی تبدیل می‌شود که به آن فکر می‌کند. او همچنین به این نکته تأکید می‌کرد که میلیونرها همان افراد عادی هستند با این تفاوت که فقط بر روی «استقلال مالی» تمرکز دارند.
وی مدتی به کارگری پرداخت و مدتی به شستن ظرف‌ها در یک هتل کوچک! مدتی به شستن اتومبیل‌ها و زمانی به شستن کف سالن‌های رستوران‌ها! او حتی تجربه کار در مزارع و کارخانه‌ها را هم دارد؛ بنابراین، او اصلاً با محیط‌های کاری بیگانه نیست. شاید همین آشنایی واقعی با کار کردن از کودکی، باعث شده مشاوره‌های کسب و کار برایان تریسی آن‌قدر کامل و کاربردی باشد.او همچنین به صورت کارگر زراعی زمان برداشت محصول کار می‌کرد. در انبار روی کاه‌ها می‌خوابید با خانواده کشاورز غذا می‌خورد و پس از پایان برداشت محصول مجدداً بیکار شد. در 20 سالگی، برایان تریسی سفرهای گسترده‌اش را آغاز کرد. سفری هشت ساله که به شدت به تجربیاتش افزود. او در این سن کم تصمیم گرفت دور دنیا را بگردد. برای همین تمام پس‌اندازهایش را برداشت و در یک کشتی مشغول به خدمت‌ رسانی شد. در طول سفرهای دریایی خود از اقیانوس اطلس تا بریتانیا به کار در کشتی مشغول بود. سپس با دوچرخه از فرانسه به اسپانیا و تنگه‌ی جبل‌الطارق رفت. در خلال این سفرها، زندگی او شروع به شکل‌گیری کرد و در کنار دکتر آلبرت شوارتزر (پزشک مشهور که 40 سال از عمرش را در میان قبایل آفریقایی طبابت کرد) در آفریقای جنوبی کار کرد.
Brian Tracy %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86 %D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C5

کتاب های موفقیت برایان تریسی

تریسی فردی موفق با مسیری پر فراز و نشیب در زندگی که می‌تواند برای هرفردی انگیزه بخش باشد. تریسی نویسنده‌ خلاقی است که در زندگی خود تجربه‌های زیادی کسب کرده است. سخنرانی‌های انگیزشی تریسی در زمینه‌ کشف استعدادها و تقویت پتانسیل‌های شخصی، الهام بخش هزاران نفر در نقاط مختلف جهان بوده است. اغلب سمینار‌ها و کتاب‌های وی حول موضوعات تقویت انگیزه، تعیین اهداف، تمرکز ذهن و مدیریت زمان متمرکز شده‌اند. پرفروش‌ترین آثار او با هم مرور می کنیم:

  1. قورباغه ات را قورت بده

  2. گام های طلایی موفقیت

  3. ۱۲۰ قانون اساسی برایان تریسی

  4. 21 راز موفقیت میلیونرهای خودساخته

  5. 21 قانون شکست ناپذیر پول

  6. انگیزش برایان تریسی
  7. فروش موفق

  8. قدرت برنامه ریزی

  9. خلاقیت و حل مسئله

  10. قدرت بیان

Brian%20Tracy%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C 10

رازهای موفقیت برایان تریسی

بعد از چند سال تجربه‌ی کاری سخت در سن 23- 24سالگی تصمیم گرفت کار فروش را تجربه کند. سوالی که زندگی او را در جوانی تحت شعاع قرار داد این بود که چرا با وجود کار سخت بازهم دیگران از نظر شغلی از او بهترند ؟ و تصمیم گرفت کار فروش را شروع کند. او برای فروش درب تک تک خانه‌های مردم را می‌زد. شاید باور این موضوع که این برایان تریسی مشهور و پولدار امروز روزی کارگری می‌کرد و برای فروش محصول در خانه‌های مردم را می‌زد کمی عجیب باشد. اما او بااراده و تلاش شروع کرد. یک روز برای فروش کالاهایش که لوازم‌خانگی بود در کوچه‌ها پرسه می‌زده و از این خانه به آن خانه می‌رفته است.در ابتدا تریسی به سود کم راضی بود. اما به گفته‌ی خودش : «یک روز یقه‌ی خودم را گرفتم و از خودم پرسیدم هی تو برایان، چرا نباید در این حرفه و کار موفق باشی، در حالی که خیلی‌ها در این حرفه موفق‌اند؟». همین سوال  مسیر زندگی او را دستخوش تغییر کرد و برایان تریسی را به دنیای پر از موفقیت و دستاوردهای بزرگ کشاند. به همین دلیل تلاش او برای ثروتمند شدن با نوشتن یک هدف بر روی یک برگه آغاز شد. هدف او  کسب 1000 دلار سود در یک ماه از فروش کالاها بود. تریسی می‌گوید: «بعد از انجام این کار حتی نمی‌داند کاغذ را چه کرد اما در مدت یک ماه این اتفاق افتاد و در زندگی‌اش معجزه رخ داد.» تریسی با الگو قرار دادن زندگی و روش کاری فروشندگان موفق در سن 25 سالگی تبدیل به یکی از فروشندگان حرفه‌ای و کارآمد شد. او نزد همه‌ی فروشندگان موفق رفت و ازآنها پرسید: « رمز موفقیت شما چیست؟» هر کدام از آن‌ها حرف‌هایی زدند و تجربیات ارزشمند خود را با او به اشتراک گذاشتند. او از توصیه‌های آن‌ها برای فروش خود بهره برد و در مدت‌زمان یک ماه میزان فروشش سه برابر زیاد شد. این کار تریسی تداوم داشت تا جایی که از یک فروشنده‌ی معمولی به یک مدیر فروش تبدیل شد. او برای مدیریت فروش هم به سراغ مدیرهای فروش موفق رفت و با سوال کردن از آنها درباره رمز موفقیت خود، در طول یک سال توانست خودش را به سطح مدیران فروش موفق برساند و نام وی درکنار آن‌ها بر سر زبان‌ها بیفتد. درواقع یکی از نکات قابل‌توجه در موفقیت برایان تریسی مقایسه‌ی خودش با افراد موفق و فعال در زمینه کاری‌اش بود که با پیروی از مسیر آن‌ها توانست به فرد موفقی در تمامی زمینه‌های فعالیتش بدل شود.
Brian%20Tracy%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C 16

فلسفه بهانه بی بهانه ی برایان تریسی

تریسی می‌گوید از هیچ فرصتی برای یادگیری غافل نشوید: «هرگز اجازه ندهید اتومبیلتان حرکت کند، بدون اینکه چیزی یاد بگیرید.می‌توانید در اتومبیل به جای آهنگ، فایل صوتی آموزشی گوش کنید و ترافیک را بی اثر کنید.» فلسفه زندگی آقای تریسی ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد. برای همین هم هست که تعداد کمی از کسانی که به فلسفه او می‌پیوندند، موفق می‌شوند. در فلسفه برایان تریسی، هیچ عذر و بهانه‌ای (مثل پول آموزش ندارم، وقت مطالعه ندارم و یا شرایط اجازه نمی‌دهد) برای «موفق نشدن» وجود ندارد. فرمول برایان تریسی این است: «بخوانید، گوش کنید، به طور مداوم یاد بگیرید و رشد کنید. اگر واقعاً بخواهید، می‌توانید هر چیزی را یاد بگیرید». خودش به مدت 50 سال این کار را انجام داده ‌است. او حتماً روزانه دستکم سه ساعت مطالعه می‌کند و به گفته خودش نزدیک به 4000 جلد کتاب خوانده است. سه ساعت مطالعه در روز، یکی از فعالیت‌های دائمی او محسوب می‌شود. فلسفه او زمانی به ذهنش رسید که او برای مدتی طولانی آواره شده بود و شرایط زندگی‌اش خارج از کنترل خودش بود؛ اما او از خواب غفلت بیدار شد و متوجه شد که فقط و فقط «او» مسئول زندگی خودش است. موفقیت یا شکست، تنها به خود او بستگی داشت. او تنها کسی بود که می‌توانست کاری در این باره انجام دهد. بعدها به نوشتن کتابی بسیار شگفت‌انگیز در این مورد پرداخت که در زندگی هزاران نفر انقلابی پدید آورده است: «بهانه بی بهانه». برایان تریسی می‌گوید باید در مورد اهدافی که تعیین می‌کنید، کاملاً شفاف باشید؛ نباید اجازه دهید احساسات و تفکر منفی بر روی روند موفقیت شما اثر بگذارد و مانع آن شود. احساسات منفی باعث می‌شود که مغز شما بسته شود و نتیجه آن، قضاوت ضعیف و تصمیم‌گیری بد است. ما باید مثبت بمانیم. به عقیده‌ او، تفکرات مثبت و منفی بر تعیین اهداف تاثیر گذار خواهند بود. از این‌رو فرد باید قدرت کنترل احساسات و هیجانات آنی را داشته باشد. او معتقد است افکار و احساسات منفی ذهن را خاموش می‌کند و نتیجه‌ آن چیزی جز قضاوت‌های ضعیف و تصمیم گیری‌های اشتباه نخواهد بود. هر فردی در مسیر رسیدن به موفقیت، باید به طور واضح اهداف خود را مشخص کند و مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرد. در واقع برایان به مخاطب نشان می‌دهد که اگر عادات و الگوهای ذهنی اشتباه خود را تغییر دهد، شاهد ابعاد متفاوت‌تر و بهتری از زندگی خواهد بود.
Brian%20Tracy%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C 13

رمز رشد دائمی برایان تریسی، همیشه یاد بگیر، همیشه رشد کن!

نام برایان تریسی امروزه به عنوان نمادی از موفقیت در زندگی و تجارت مطرح است. ثروت، دانش و خِرَد او نیز طی سالیان افزایش یافته است. تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، ورق زندگی او را برگرداند و به یک رهبر جهانی مبدل ساخت. برایان مسیری راهی را طی کرده است که هرکسی جرات و توان عبور از آن را ندارد. بدیهی است که تجربیات او از ارزشمندترین هدایایی است که می‌توان به یک فرد بخشید. فلسفه‌ زندگی برایان ساده است: یاد بگیرید و از آن استفاده کنید. این‌گونه می‌توانید مشکلات را حل کنید، از هر مانعی عبور کرده و به هدف خود برسید. مسئله‌ای که صدها کتاب و فایل صوتی و تصویری برای بیان آن به شکل‌های مختلف، در سراسر جهان منتشر شده است. برایان تریسی از اوایل زندگی با خود عهد کرد که یک یاد گیرنده مادام العمر باشد، برای همین شروع به خواندن آثار نویسندگان کلاسیک مثل ناپلئون هیل، کلود بریستول، اورسون ولز و دیگران پرداخت. او هنوز هم یک خواننده حریص است و تا به امروز نزدیک به چند هزار جلد کتاب را شخم زده است! آقای برایان تریسی یک «مولتی تسک» یا «چند پتانسیلی» است. «مولتی تسک» یا «انسان با چند توانایی» کسی است که در چند زمینه دانشی و شغلی، توانایی دارد و به عبارت دیگر کسی است که علایق متعدد خود را شناخته و آن‌ها را به مهارت و توانایی تبدیل کرده است. تا سال 1981 به یادگیری ادامه داد و بعد از شرکت در سمینارهای مختلف دریافت که این سمینارها می‌تواند با کیفیت بسیار بهتری برگزار شود. برای همین نسل تازه‌ای از «آموزش» را پایه ریزی کرد و به زودی طرفداران زیادی از سراسر دنیا به او پیوستند.

مارک ویکتور هانسن نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی درباره‌ برایان تریسی چنین می‌گوید:

اگر می‌خواهید یک سخنران بزرگ و الهام بخش شوید، باید از بهترین‌های این حرفه بیاموزید. برایان تریسی یک فوق ستاره است. او با شما قدم به قدم همراه است و به شما می‌آموزد که در دنیای تجارت چگونه صحبت کنید. در واقع هیچ‌کس نمی‌تواند بهتر از برایان این کار را انجام دهد.

جیم کتکارت نویسنده‌ معروف آمریکایی نیز در‌باره‌ وی چنین می‌گوید: 

“موفقیت شخصی” و “برایان تریسی” به یک معنا هستند.

برایان تنها فردی است که می‌تواند به بهترین شکل ممکن مسیر رسیدن به موفقیت را به مخاطبش نشان دهد. اگر به شما توصیه‌ای می کند، حتما آن را انجام دهید. چرا که برایان به خوبی می‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کند.

Brian%20Tracy%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C 14

کلام آخر در مورد این نویسنده

برایان تریسی را می‌توانیم «ژنرال موفقیت کسب‌وکارها» توصیف کنیم.  او نمونه‌ای کامل از کسی است که عمرش را صرف کرد تا دنیا را جای بهتری برای زندگی کند. او الگویی نوین برای «بیشتر از یک نفر» بودن است.ثروت او از دانش و خرد در طول سال‌ها «تلاش»، «مطالعه» و «استفاده بهینه از زمان» به دست آمده است. برایان در گذشته کارهایی را انجام داده که دیگران حاضر نبوده‌اند انجام دهند یا جرات انجام آن را نداشتند.

معرفی برایان تریسی را با جملات قابل تاملی از او به پایان می رسانیم:

  • افراد موفق همواره در تلاش برای کمک به دیگرانند. افراد ناموفق در این فکرند که؛ این چه سودی برایم دارد؟
  • هرگاه تصور می‌کنید به بن‌‌بست رسیده‌اید، به خود بگویید، این فرصتی برای یک تغییر بزرگ است. 
  • هر آنچه را که برای مقابله با جهان نیاز دارید، درون خود دارید.
  • آنچه که انسان را در مسیر پیشرفت و یا پسرفت در زندگی قرار می‌دهد، باور به ارزش‌هاست.
  • اولین و مهم‌ترین نکته در مسیر پیشرفت، پذیرفتن مسئولیت انتخاب‌ها و تصمیماتی است که گرفته‌اید.
  • لازمه‌ یادگیری، تمرین و تکرار مداوم است. سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل هم با صبر و تکرار مداوم قابل یادگیری هستند.
  • مطالعه کنید، گوش دهید، به طور مداوم یاد بگیرید و رشد کنید. اگر بخواهید، می‌توانید هرچیزی را یاد بگیرید.
Brian Tracy %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86 %D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C3

نوشته‌های مشابه

کتاب مدیرت بحران اثر برایان تریسی شامل 21 فصل و مجموعه ای از روشهای اثبات شده برای مدیریت بحران های موجود در زندگی است. این کتاب به شما آموزش می دهد که در مواقع بحران چگونه آنرا مدیریت کنید و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید.
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 4618
کتاب چگونه دیگران را مجذوب خود کنیم ، نوشتۀ برایان تریسی ، به شما می‌گوید که تلاش و توجه تمام و کمال به نیازها و خواست‌های دیگران می‌تواند به ما این اطمینان را بدهد تا به چهره یک فرد جذاب تبدیل شویم.
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 5314

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *