برادران رایت و اختراع هواپیما

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
برادران رایت و اختراع هواپیما (nbookcity.com)

دانلود کتاب برادران رایت و اختراع هواپیما

کتاب برادران رایت و اختراع هواپیما اثریست برای کودکان و نوجوانان به قلم خاویر نیز.

برادران رایت در زمینه مکانیک نابغه بودند و به موضوع پرواز انسان علاقه زیادی داشتند. در سال ۱۸۹۲ مغازه ای را دایر کردند که در آن به فروش، تعمیر و ساخت دوچرخه مشغول شدند. این کار پول مایحتاج را برای کار مورد علاقه آنان، تحقیقات هوانوردی، تأمین می کرد. آنان با ولع تمام، نوشته های کسانی مانند اوتولیت لینتهال (یا همچین چیزی 🙂 )، اوکتاو چانوت و ساموئل لانگلی را که در زمینه هوانوردی کار کرده بودند، مطالعه کردند و در سال ۱۸۹۹ کار خود را شروع نمودند.

خلاصه کتاب

آن چه هنوز بعد از گذشت یک قرن تعجب همگان را درباره برادران «رایت» برانگیخته است، تحقق رویای پرواز برای اولین‌ بار توسط آن دو دوچرخه‌ فروش اهل دیتون در ایالت اوهایو بر فراز جمعیتی شگفت‌ زده‌ در نمایشگاه‌های عمومی در ایالات متحده آمریکا و فرانسه بود. از این‌ رو، موفقیت برادران رایت به دلیل به چالش کشیدن یکی از ادعاهای قرن ۲۱، ارزش بررسی مجدد را دارد. ادعای مذکور این است که فقط مهندسان مشتاق جوان باید به‌ طور خاص و آن‌هم فقط در کالج روی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات متمرکز شوند و دروس هنر و علوم انسانی از اهمیتی کمتری نسبت به علوم و ریاضی برخوردارند.

البته اگر برادران «رایت» امروز زنده بودند، احتمالا به ما هشدار می‌دادند که این تعصبات آموزشی، مانع رشد مهندس‌هایی همانند آنها می‌شود. نکته جالب درباره «ویلبر» و «ارویل رایت» این است که هیچ‌کدام از آنها در یکی از رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات تحصیل نکرده بودند. در حقیقت، هیچ‌کدامشان حتی به کالج هم نرفته بودند و به‌ علاوه آموزش‌های تخصصی نیز ندیده بودند.

هزینه ساخت هواپیمای برادران رایت کمتر از ۱۰۰۰ دلار بود (با ارزش کنونی حدود ۲۸ هزار دلار) که این هزینه نیز از طریق فروش دوچرخه تامین شده ‌بود. نمونه اولیه هواپیمای برادران «رایت» ۸۵۲ فوت پرواز و پس از اصلاحات بیش از ۴۰ مایل را طی کرد. باید اعتراف کرد که این موفقیت برای دو فرد رویاپرداز از طبقه کارگر در دیتون بدون تحصیلات مهندسی، عدم دسترسی به اینترنت و آزمایشگاه‌های دانشگاهی یا حتی کتابخانه، قابل تحسین است.

بخشی از متن کتاب

پیشگامان هواپیمایی آمریکایی ویلبر و ارویل رایت اولین کسانی بودند که پرواز را محقق کردند، رویایی که سالیان سال ذهن هر انسانی را به خود مشغول کرده بود. برادران رایت متولد ۱۸۷۱ و ۱۸۶۷ هستند و در طول زندگی خود با اشتیاق کامل به موضوع پرواز پرداختند و در نهایت توانستند این آرزوی چند ساله بشر را با پشتکارشان برآورده کنند…

نقد کتاب برادران رایت و اختراع هواپیما

اُرویل رایت در سال 1871 و ویلبر رایت در سال 1867 در اوهایو به دنیا آمدند. این دو آرزوی دیرینه انسان که همان پرواز بود را برآورده کردند. برادران رایت برای اولین بار توانستند در سال 1903 یک هواپیما را به پرواز درآورده و با کنترل آن به پرواز ادامه دهند. این دو برادر بوسیلۀ یک تونل باد خانگی، بال‌ها، سیستم کنترلی و موتورهای هواپیمای خود را امتحان می‌کردند. در طول سالیان دراز آن‌ها با مطالعه و تحقیق بیشتر توانستند هواپیمای خود را با طراحی دقیق‌تر و بهتر بسازند. سرانجام اُرویل رایت در سال 1948 و ویلبر رایت در سال 1912 میلادی درگذشتند.

کتاب برادران رایت و اختراع هواپیما از مجموعه کتاب‌های تصویری مخترعان و کاشفان است.

تعداد بازدید: 390 بار

Wright%20brothers%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA

عنوان کتاب: برادران رایت و اختراع هواپیما

نویسنده: خاویر نیز

مترجم: فرشاد مزینانی

تعداد صفحات کتاب: 34 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمان درباره شخصیتی به اسم مونرو استار است و تمام داستان درباره فعالیت‌های او در صنعت سینما است. فیتز جرالد در کتاب حاضر شخصیتی خلق کرده که دقیقا ضد شخصیت گتسبی در رمان گتسبی بزرگ است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 196
این کتاب تلاشی است برای کمک به مادرانی که فرصت کمی برای آشپزی دارند ولی ترجیح میدهند که برای فرزندانشان غذاهای مورد علاقه آنها را در کوتاه ترین زمان و در خانه آماده کنند. این کتاب برای هر خانمی مفید است چرا که امروزه همه...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 912

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *