فقط ده ساعت

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
فقط ده ساعت (nbookcity.com)

دانلود کتاب فقط ده ساعت

کتاب فقط ده ساعت درون مایه اجتماعی دارد و داستان امروز است. هسته اصلی آن یک رو به‌ رویی نامتنظره با عشق و مرگ است.

سومین رمان احمد پوری متفاوت ترین آن هاست. پوری بعد توفیق رمان پرخواننده ی دو قدم این ور خط خود را به عنوان داستان نویس به جامعه ی ادبی ایران معرفی کرد. این اثر درباره حوادثی است که در زندگی یک بیمار رو به مرگ رخ داده است. بیماری که از دوستش می خواهد سرگذشت او را بنویسد.

خلاصه کتاب

حامد بیمار است و وقت زیادی ندارد، او روزی به مطب دوست صمیمی‌اش که روان درمانگر است می رود، دفترچه‌ای را روی میزش می گذارد و از او می خواهد سرگذشت و زندگی‌اش را مثل یک رمان بنویسد. فقط ده ساعت از زبان کامران، دوست روان درمانگر حامد و بخشی از آن هم بر اساس دفتر خاطرات حامد روایت می‌شود. آغاز داستان هم روزی است که کامران جواب آزمایش حامد را گرفته و عبارت Acute Lymphoid Lukemia را در آن خوانده است.

پوری ساختاری آفریده با فصل های کوتاه که مدام در حال سرک کشیدن هستند به آدم ها و خرده شخصیت هایی که گاه در این فرایند نقشی مهم بازی می کنند. برای همین رمان فقط ده ساعت چند روایت را پیش می برد و چند گره داستانی دارد که بتدریح مخاطب را در جریان جهان ذهن ها و سال های دور قرار می دهند، جهان هایی که حلقه ی متصل کننده شان حضور مرگی گرم است.

معرفی نویسنده

نویسنده کتاب فقط ده ساعت، احمد پوری متولد یکی از محله‌های قدیمی شهر تبریز است. پوری مدرک لیسانس خود را از دانشگاه عالی اسکاتلند و مدرک فوق لیسانسش را از دانشگاه نیوکاسل انگلستان گرفت و سال ۱۳۶۷ به ایران برگشت. پس از بازگشت خود به ایران علاوه بر تدریس زبان، فعالیت ادبی را با ترجمه شعرهای عاشقانه شاعران بزرگ جهان ادامه می‌دهد. تا به امروز آثار شاعرانی چون آنا آخماتوا، پابلو نرودا، فدریکو گارسیا لورکا، ناظم حکمت، نزار قبانی، یانیس ریتسوس و آن سکستون را ترجمه کرده است. احمد پوری رمانی از میخائیل بولگاکف و چند مجموعه داستان دیگر را نیز ترجمه کرده‌ است.

بخشی از متن کتاب

یادداشت های حامد مفصل بود، طبیعی است وقت نکردم آن شب همه را بخوانم، اما با یکی دو بار ورق زدن توانستم مضمون شان را بفهمم. درباره مرگ مشکوک بهروز، پسرخاله اش، نوشته بود. همین طور درباره حسام، شوهرخاله اش، و خانم جون، مادربزرگش. نصف نوشته هایش درباره رؤیا بود، زن سابق بهروز. چندین صفحه درباره سیما، نامزدش، نوشته بود که دو سه سالی باهم بودند. درباره من هم یادداشت هایی داشت اما انگار ناخودآگاه بداند که قرار است من اینها را بازنویسی کنم، جزئیات را ننوشته بود. برعکس، درباره رؤيا گاه می دیدم چه ریزه کاری هایی را نوشته است.

بایست همه را به دقت می خواندم. هنوز نمی دانستم با آنها چه کار کنم. از طرفی فکر می کردم اگر جواب منفی بدهم، شاید رفتنش را یک ماهی جلو بیندازم و این را نمی خواستم. پاسخ من، بله بود. بله، مینویسم حامد جان، حتما مینویسم. سعی می کنم به بهترین شکل بنویسم که تو راضی باشی. می نویسم تا تو راحت و خوشحال ترکمان کنی. می نویسم تا ذره ای از محبت های تو در این سال ها را جبران کنم. می نویسم تا بگویم دوستی، آن هم از نوع دوستی من و تو، حرف اول را در جهان می زند. بله حامد جان، مینویسم. حتما.

حامد چهار ماهی است که رفته؛ به قول خودش به تاریکی پرت شده. نوشته هایش مانده اند و من که باید نظمی به آنها بدهم. تنها چاره من تدوین یادداشتهاست، در واقع تدوین زمانی، هر چند که گاه ناممکن می شود. به هر حال تلاشم را خواهم کرد. اگر گسست و حفره درشتی بین یادداشتها ببینم پر می کنم و آنها را به هم وصل می کنم. بعضی جاها، ناگفته ها را خودم اضافه خواهم کرد. حامد از همه چیز خبر نداشت. مثلا از جلسات مشاوره سیما و رؤیا، زن بهروز، با من. سوگند پزشکی ام اجازه نمی داد او را در جریان حرفهای این دو بگذارم. اما الآن احساس می کنم در مواردی از خط قرمز سوگندم عبور خواهم کرد، البته با جرح و تعدیل و تا حدی که برای انسجام این کتاب لازم باشد.

نقد کتاب فقط ده ساعت

«دو قدم این ور خط» اولین رمان تألیفی احمد پوری در سال ۱۳۸۷ توسط نشر چشمه منتشر و با استقبال خوب مخاطبان مواجه می شود. برخی منتقدان این رمان را فصلی تازه در ادبیات داستانی ایران دانسته‌اند.

علاقه مندان به ادبیات داستانی معاصر ایران را به خواندن تازه ترین کتاب این نویسنده، رمان فقط ده ساعت دعوت می کنیم.

تعداد بازدید: 236 بار

Ahmad%20Pouri%20 %D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%20%D9%BE%D9%88%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: فقط ده ساعت

نویسنده: احمد پوری

تعداد صفحات کتاب: 224 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 2 ساعت قبل
تعداد بازدید: 35121
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *