مارتین به مدرسه می رود

مارتین به مدرسه می رود (nbookcity.com)

دانلود کتاب مارتین به مدرسه می رود

کتاب مارتین به مدرسه می رود پنجمین کتاب از سری کتاب‌های مارتین است که توسط گیلبرت دلاهای نوشته شده است.

در کتاب مصور حاضر که در سال 1957 منتشر شده است، نویسنده سعی دارد کودکان را با مدرسه رفتن و مزایای آموزش و سواد آشنا کند. لازم به ذکر است که تصاویر کتاب های مارتین، توسط مارسل مارلیه طراحی شده است.

اگر داستان کتاب مارتین در باغ وحش را قبلا از این نویسنده برای کودکان خود خوانده‌اید و آنها علاقه‌مند به شنیدن ماجراجویی های بیشتر مارتین شده‌اند، بدون شک کتاب پیش رو نیز برای آنها دلنشین خواهد بود.

خلاصه کتاب

در کتاب مارتین به مدرسه می رود تعطیلات تابستانی تمام شده و بچه ها باید به مدرسه بروند. مارتین تمام اسباب بازی هایش را کنار گذاشته و خودش را آماده می کند که به مدرسه برود. برادرش ژان هنوز کوچک است و نباید به مدرسه برود. در ادامه داستان، مارتین در مدرسه چیزهای زیادی یاد می‌گیرد.

گیلبرت دلاهای نویسنده کودکان اهل فرانسه بود. او بیشتر برای «سری کتاب‌های مارتین» به تصویرگری مارسل مارلیه شناخته شده‌ است. دلاهای بخاطر داستان‌های آموزنده خود در سال ۱۹۸۵ موفق به دریافت جایزهٔ Prevert شد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب مارتین به مدرسه می رود می‌خوانیم: خانم معلم توی حیاط مدرسه راه می‌رفت و با بچه‌ها صحبت می‌کرد. مارتین وقتی به او سلام کرد، خانم معلم گفت: «سلام مارتین، تعطیلات خوش گذشت؟» مارتین جواب داد: «بله» خانم با نیکل رفته بودم کنار دریا پیش عمو فرانسوا. سوار کشتی هم شدیم.» در همین موقع زنگ مدرسه به صدا درآمد و بچه‌ها به طرف کلاس به راه افتادند.

خانم معلم مارتین را پای تخته صدا می‌کند و به او می‌گوید که «۱۸ را با ۹» و «۳ را با ۲» جمع کند. مارتین می‌گوید : ۱۸ با ۹ جمع شود ۲۷ می‌شود و ۳ اگر با ۲ جمع شود ۵ می‌شود. معلوم می‌شود که مارتین درس‌هایش را فراموش نکرده است… امروز بچه‌ها کاردستی دارند. هرکس باید کاری بکند. بیشتر بچه‌ها بافتنی می‌بافند. مارتین می‌خواهد یک کلاه برای عروسکش ببافد.

گربه سیاه پشت شیشهٔ پنجره نشسته است. چقدر دلش می‌خواست پنجره باز می‌شد و او می‌توانست با گلوله نخ بازی کند. عصر پنج شنبه مدرسه تعطیل است. بچه‌ها می‌دوند که زودتر به خانه برسند. عصر قرار است چندتا از بچه‌ها به خانۀ مارتین بیایند و با هم بازی کنند. ژان هم می‌تواند با دوستان مارتین بازی کند. (ص13 کتاب مارتین به مدرسه می رود)

«اول از همه قایم موشک بازی کنیم.» یکی از بچه‌ها چشم می‌گذارد تا دیگران بروند قایم شوند. بچه‌ها پشت گل‌ها و دیوارها قایم می‌شوند اما این پسر موقع دویدن، کفش از پایش در می‌آید. مارتین می‌گوید : «آه بدو … زودباش … کفش را با دستت بردار بیار. زودتر بدو…»

بچه‌ها از مدرسه به خانه برگشته اند. البته شما نباید تعجب کنید که مارتین جمعه به مدرسه رفته است. برای اینکه در بعضی از کشورها به جای اینکه روزهای جمعه مدرسه‌ها و مغازه ‌ها تعطیل باشند، روزهای یک شنبه تعطیل هستند و جمعه‌ها مثل روزهای دیگر به مدرسه و سرکارشان می‌روند.

نقد کتاب مارتین به مدرسه می رود

کتاب مارتین به مدرسه می رود یک داستان جذاب از گیلبرت دلاهای است. این کتاب به همراه تصاویر مناسب برای کودکان می باشد. کتاب حاضر در مورد تعطیلات تابستان و همچنین مدرسه رفتن کودکان می‌باشد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 83 بار

%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87%20%D9%85%DB%8C%20%D8%B1%D9%88%D8%AF%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: مارتین به مدرسه می رود

نویسنده: گیلبرت دلاهای (گیلبرت دلاهیه)

مترجم: موسی نباتی – نعمتی

تعداد صفحات کتاب: 23 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.24 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد مجموعه شعرهای فروغ فرخزاد می باشد که در صد و دو صفحه گردآوری شده است و به صورت رایگان در اختیار کاربران عزیز شهر کتاب قرار گرفته است. فروغ فرخزاد در دوران زندگی‌اش در دوره حکومت محمدرضا شاه پهلوی، سانسور نشد، اما...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 3660
پیام کتاب بازی برنده‌ها بسیار تکان‌دهنده و درعین‌حال ساده است: شما از یک منبع سرشار از عشق و سلامتی هستید. وقتی با آن منبع هماهنگ شوید، می‌توانید قدرت منبع انرژی‌تان را دوباره به دست آورید. قدرت برآورده کردن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 551

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *