کنسرت طبل های غمگین

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
کنسرت طبل های غمگین (nbookcity.com)

دانلود کتاب کنسرت طبل های غمگین

نویسنده کتاب کنسرت طبل های غمگین نشان می دهد حتی در میانه ی تراژدی، زندگی ادامه می یابد، عشق می تواند جوانه بزند و تنها چیزی که همیشه می توانید تغییر بدهید خودتان هستید.

این کتاب در سال 2005 منتشر شده و در همان سال در فهرست بهترین کتاب های سال قرار گرفته است. جردن ساننبلیک نویسنده ای امریکایی است که در نیویورک سیتی تحصیل کرده است. بعد به یکی از دانشگاه های رده بالا می رود و با سخت کوشی درس می خواند.

او در سال 1991 فارغ التحصیل می شود، اما برای کار هنوز مهارتی ندارد. او وارد دنیای تدریس می شود و از آنجا که همیشه نویسندگی را دوست داشته است در سال 2003 نوشتن را آغاز می کند. در حال حاضر همراه با همسر و فرزندانش در شهر بتلهم ایالت پنسیلوانیا زندگی می کند. 

خلاصه کتاب

در کتاب کنسرت طبل های غمگین، استیون پسری با یک زندگی کاملا عادی است. او در یک گروه جاز درام می‌نوازد؛ اما برادر کوچکتر استیون، جفری مدام برایش دردسر درست می‌کند تا این که مریض می‌شود و دنیای استیون به هم می‌ریزد.

استیون باید با مریضی برادرش کنار بیاید. خانواده‌اش هم سعی خود را می‌کنند که همه را کنار هم نگه دارند و مراقب همه چیز درباره استیون هم باشند؛ تکالیف و کارهای مدرسه‌اش، گروه موسیقی‌اش و کیک خطرنک! لابد می‌خواهید بدانید که این کیک خطرناک چیست؟ کتاب کنسرت طبل های غمگین را بخوانید تا ماجرای این کیک خطرناک را برایتان تعریف کند.

بخشی از متن کتاب

روز دوشنبه وقتی منتظر اتوبوس بودم متوجه واقعیت ترسناکی شدم مردم می خواستند بپرسند که چرا مامانم جمعه شب از وسط مراسم من را کشیده بیرون وقتی اتوبوس توی ایستگاه نگه داشت، این حقیقت را پذیرفته بودم که تا سوار بشوم همه چشمها فوراً میچرخند سمت جلوی اتوبوس و دوخته میشوند به من. البته این زل زدن بی رحمانه اقتضای حس کنجکاوی فراوان در سنین نوجوانی است با این حال هیچ کس حتی سرش را هم به سمتم برنگرداند. رنه آلبرت درست قبل از من دوید و سوار شد و خب اگر پشت سر رنه آلبرت راه بروی کسی به تو چندان توجهی نمی کند.

حتی اگر یک میکی موس قدبلند دومتری هم خودش را بین ما جا میداد همه فقط مدل جدید موهای رنه آلبرت را می دیدند یا دستبند بزرگ دلربایی که بیف بعد از مراسم به او هدیه داده بود. به خاطر همین مشکلی برای من پیش نیامد تنهایی نشستم روی یک صندلی و کله ام را یک جورهایی فرو کردم توی سوئیشرتم حالت دفاعی بی معنی و احمقانه ای بود درست مثل زمانی که یک لاک پشت وقتی قطار با سرعت می آید ،سمتش میرود توی لاکش آنت برای من حکم همان قطار را داشت آمد پیشم و هیچ توجهی به این نداشت که دارم سعی میکنم بروم زیر صندلی و توی قسمت نگهداری چمدان ها پنهان شوم.

سلام استیون چطوری؟ کل آخر هفته نگرانت بودم توی خونه تون همه چی رو به راهه؟ مامانم گفت پریروز دیده کلی بادکنک که روشون نوشته با آرزوی بهبودی بسته شده بوده به صندوق پستی تون نکنه افتادی توی دردسری چیزی؟ مامان و بابات فهمیده ان هفته پیش کلاس ریاضی رو پیچوندی؟ اگه اینطوره خیلی متأسفم. تقصیر من بود اگه بخوای بهشون میگم این…. «آنت! اصلاً ماجرا مربوط به تو نیست به موضوع خانوادگیه.

من خوبم. من خوبم.» پس عصبانی نیستی؟ واسه اون ماجرای… «گفتم خوبم.» «باشه. فقط سؤال کردم جديداً خیلی عوض شدی.» من جديداً عوض نشدم.» «چرا شدی دیگه اصلاً تکالیفت رو انجام نمیدی کل روز حواست پرته مگه اینکه توی گروه موسیقی باشی. نصف وقتهایی که سعی میکنم باهات حرف بزنم هم سرم داد میکشی این جوریه؟ پس اگه این قدر عوض شدم چرا هیچ کس دیگه چیزی متوجه نشده؟

نقد کتاب کنسرت طبل های غمگین

کتاب کنسرت طبل های غمگین رمانی نوشته ی «جردن ساننبلیک» است که اولین بار در سال 2005 به چاپ رسید. «استیون» یک درامر (طبل نواز) سیزده ساله و بااستعداد است اما زندگی او زمانی تغییر می کند که برادر پنج ساله اش «جفری»، به سرطان خون مبتلا می شود. «استیون» که داستان خود را از طریق یادداشت هایش روایت می کند، اولین درامری بود که توانست در گروه موسیقی دبیرستان در کلاس هفتم پذیرفته شود، و او امسال به عنوان یک کلاس هشتمی، آینده ای حتی روشن تر از قبل را در مقابل خود می بیند.

حالا که مشخص شده «جفری» به سرطان مبتلا است، مادرش باید وقت بیشتری را برای بردن او به بیمارستان اختصاص دهد و وضعیت مالی آن ها نیز رو به افول گذاشته است. تنها پناه و تسلی «استیون» در این شرایط، رفتن به زیرزمین و تمرین موسیقی است.

کتاب کنسرت طبل های غمگین داستانی پر کشش و غنی است و در وهله اول به والدین عزیز پیشنهاد میکنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 282 بار

Jordan%20Sonnenblick%20 %D8%AC%D8%B1%D8%AF%D9%86%20%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%A8%D9%84%DB%8C%DA%A9

عنوان کتاب: کنسرت طبل های غمگین

برنده جایزه Grand Canyon Reader سال 2009

برنده جایزه انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا سال 2009

نامزد جایزه ادبیات جوانان آلمان سال 2009

برنده جایزه کتاب خوانندگان جوان ربکا کادیل سال 2008

نویسنده: جردن ساننبلیک

مترجم: مینا شهری

تعداد صفحات کتاب: 157 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

شاهزاده و گدا،اثری تاریخی، هجوآمیز و تحسین شده، به زندگی دو پسر می پردازد که درست در یک روز، در لندن به دنیا می آیند: ادوارد، شاهزاده ی ولز و تام کنتی، که یک گدای خیابانی است. این دو پسر در مواجهه ای اتفاقی، درمی یابند که کاملا همسان هستند و از روی بازیگوشی، تصمیم می گیرند...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 3475
بازتابی از ناملایمتی‌ها و ظلم‌هایی است که به دلیل عقایدی بی‌پایه و اساس گریبان‌گیر کودکان می‌شوند. تارا کتاب را با قلمی روان نوشته و خواننده را تا انتهای داستان می کشاند. وستور جزئیات فوق‌العاده‌ای درباره‌ی همه کسانی که اسم‌شان در کتاب...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1650

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *