زنان کوچک

24.000 تومان36.000 تومان

داستانی حیرت انگیز، مثبت و تکان دهنده برای هر سن و جنسیت

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب زنان کوچک pdf

دانلود کتاب زنان کوچک pdf

داستان کتاب زنان کوچک در مورد خانواده مارچ است که قبلاً پولدار بوده‌اند ولی الان وضعیت خوبی ندارند و پدرشان برای کمک به سربازان وطن به جنگ رفته‌ است.

حالا آن‌ها سعی می‌کنند زندگی خود را اداره کرده و در کنارش به مردم محتاج کمک کنند. آن‌ها همگی زندگی نسبتاً سختی دارند و از یکدیگر حمایت می‌کنند و ماجراهایی برایشان پیش می‌آید. در کتاب، ماجراهایی پیش می‌آید که از برجسته‌ ترینشان می‌توان به این ماجراها اشاره کرد: لاری عاشق جو می‌شود و جو هم که این موضوع را فهمیده‌ است، سعی می‌کند از او دوری کند؛ ولی یک روز وقتی برای قدم زدن به بیرون می‌روند لاری درخواست خود را به زبان می‌آورد و از جو می‌خواهد با او ازدواج کند.

در ادامه داستان کتاب زنان کوچک، لاری به او می‌گوید که از اولین لحظه‌ای که او را دیده‌ است عاشقش شده‌ است. جو درخواست او را رد می‌کند و به او می‌گوید که با وجود این که سعی کرده‌ است، نتوانسته‌ است عاشق لاری باشد. لاری که افسرده شده‌ است به همراه پدربزرگ خود به اروپا می‌رود و در آن جا ایمی را ملاقات می‌کند و چون ایمی خیلی با او مهربان بوده‌ است، عاشق ایمی می‌شود (و می‌فهمد که هیچ زنی برای او بهتر از ایمی پیدا نمی‌شود حتی جو) و ایمی هم عاشق او می‌شود با او ازدواج می‌کند.

بت مریض می‌شود و خود این را می‌داند ولی از مرگ نمی‌ترسد و شجاعانه با آن روبه رو می‌شود و سرانجام می‌میرد. جو که از مرگ خواهر خود بسیار اندوهگین شده‌ است کتابی به نام «بتِ من» می‌نویسد و آن را برای دوست خود پروفسور می‌فرستد. پروفسور با خواندن کتاب عاشق جو می‌شود و جو هم با وجود این که به لاری گفته‌ است هرگز ازدواج نمی‌کند، عاشق پروفسور می‌شود و وقتی پروفسور بعد از ازدواج ایمی و لاری به آمریکا می‌آید، جو را ملاقات می‌کند و سرانجام به او می‌گوید که دوستش دارد و آن‌ها با هم ازدواج می‌کنند.

مگ صاحب دوقلو و جو هم صاحب دو پسر می‌شود و ایمی هم صاحب یک دختر زیبا می‌شود؛ و این گونه است که داستان کتاب زنان کوچک پایان می‌یابد. در قسمتی از کتاب می خوانیم: همه به طرف بخاری رفتند. مادر روی صندلی بزرگ نشست و بت روی زمین کنار پایش، مگ و ایمی روی دسته‌ها و جو به پشتی صندلی تکیه داد تا اگر نامه متاثرکننده بود کسی متوجه احساساتش نشود. آن روزها کم‌تر نامه‌ای نوشته می‌شد که متاثرکننده نباشد، به خصوص نامه‌هایی که از طرف پدرها فرستاده می‍‌شد.

در این نامه‌، خیلی کم درباره‌ی سختی‌ها، خطرها و یا دلتنگی‌ها نوشته شده بود. این نامه‌ای بود سراسر امید و خوشحالی، پر از توصیف‌های زنده از زندگی در اردوگاه، پیشروی‌ها و اخبار ارتش. فقط در انتهای نامه، احساسات پدرانه غلیان کرده و با آرزوی بازگشت به خانه و دیدن دوباره‌ی دخترهایشان نامه را تمام کرده بود.

نقد کتاب زنان کوچک pdf

لوییزا می الکات نویسنده‌ی کتاب زنان کوچک و کتاب‌های دیگری که در ادامه‌ی این اثر داستانی خلق کرد، دختر جوان خانواده‌ای شلوغ، همانند خانواده‌ی مارچ بود. در واقع او خانواده‌ی مارچ و داستان زندگی‌شان را از زندگی حقیقی خود الهام گرفت. لوییزا سه خواهر دیگر داشت به نام‌های ابی‌گیل، الیزابت و آنا. او شخصیت جوزفین (جو) را جایگزین شخصیت خود کرد و سه خواهر خانواده‌ی مارچ، در واقع خواهران خود نویسنده هستند.

برای لوییزا خانواده مهم‌ترین دارایی زندگی است و همین ویژگی را نیز به شخصیت اصلی داستان، جو، منتقل کرد. لوییزا قسم خورده بود تا آخر عمر تمام تلاش‌ها و اقدامات زندگی‌اش در راستای رفاه و بهبود وضع زندگی خانواده‌اش باشد. او تا آخر عمر ازدواج نکرد و بر سر پیمان جوانی خود ماند و هرچه را داشت، برای رفاه خانواده بخشید. پدر او آموزگار علوم دینی بود و وضعیت معاش زندگی آن‌ها چندان تعریفی نداشت. او که پدرش را عاشقانه دوست می‌داشت؛ از جوانی کار کرد تا بتواند به پدرش در اداره کردن خانه کمک کند.

او مدتی معلم سرخانه بود. بعدها شروع به نویسندگی داستان‌های کوتاه کرد و مدتی سردبیر مجله‌ی کودک بود. او که شاهد شکوفا شدن استعداد نویسندگی‌اش بود؛ تمام وقت مشغول نویسندگی شد. بعد از چاپ کتاب زنان کوچک و استقبال عموم مردم از آن، او شروع به نوشتن ادامه‌ی این رمان کرد و کتاب‌های همسران خوب (1869) ، مردان کوچک (1871) و پسران جو (1886) را نوشت که در واقع ادامه‌ی این اثر مشهور هستند.

 مگ، بزرگترین خواهر، دختری زیبا اما غرق در آرزوهای مادی است؛ جو، دختری خوش قلب و شبیه پسرهاست که به نویسندگی علاقه دارد؛ بث، خجالتی و مهربان است و به موسیقی عشق می ورزد؛ و ایمی، کوچک ترین خواهر، اندکی خودخواه اما بسیار اجتماعی و خوش مشرب است. با این که این شخصیت ها مانند همه ی برادرها و خواهر ها گهگاهی با هم به مشکل می خورند، اما محیط پرعشق خانه را با کمک یکدیگر حفظ کرده و بی صبرانه منتظر بازگشت پدرشان از جنگ هستند.

آلکوت به شکل هنرمندانه ای، به کاوش در ظرافت های بی شمار خانواده و روابط خانوادگی هر شخصیت پرداخته است. مخاطبین مشتاق این رمان، اغلب، شخصیت خود در مراحل مختلف زندگی را در یکی از این چهار خواهر پیدا می کنند.

کتاب زنان کوچک pdf، اثری فراموش نشدنی و نمونه ای کم نظیر از آثار مکتب رومانتیسیسم است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1272 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زنان کوچک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *