فرشته عشق بال های مقوایی دارد

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
فرشته عشق بال های مقوایی دارد (nbookcity.com)

دانلود کتاب فرشته عشق بال های مقوایی دارد

کتاب فرشته عشق بال های مقوایی دارد داستانی است با درونمایه روانشناسی به قلم رافائل ژیوردانو برای تمام علاقه‌مندان به رمان.

مردیت دیوانه‌‎وار آنتوان را دوست دارد اما آمادگی‎ ازدواج با او را ندارد. او که کمدین تازه‎‎‌‌کاری است، با این احساس که هنوز طرح اولیه‎‌‌ای از کسی ا‎ست که می‎خواهد باشد، قصد دارد مانع از آن شود که رابطه‎شان در دام کوپیدون، فرشتۀ عشق بیفتد. بنابراین از خودش سؤالاتی می‎پرسد: چطور می‎توان خود را بهتر دوست داشت؟ چطور می‎توان با حفظ فاصلۀ لازم دیگری را دوست داشت و او را درک کرد؟ چطور می‎توان شعلۀ عشق را روشن نگه داشت؟

مردیت مُصر است که با کار و تلاش و پذیرش عقاید و افکار نو می‎توانیم «توانایی عشق‌ورزی» مان را بهبود ببخشیم. فکرش هم این است: از فرصتی که در شهرهای مختلف برای اجرا با دوست صمیمی‎اش رز دارد استفاده و به‌نوعی «گشت عشق» را آغاز کند. و در واقع به بررسی خودش، رابطه‎اش با آنتوان و عشق بپردازد. برای آنکه آماده تجربۀ عشقی حقیقی با آنتوان شود، باید دور شود. باید خطرِ از دست دادن او را به جان بخرد تا با شرایط بهتری او را به دست بیاورد. شش ماه و یک روز به هم فرصت می‎دهند. شمارش معکوس با شوخی‎های کوپیدون شروع می‎شود. آیا مردیت قبل از آنکه خیلی دیر شود پاسخ سؤال‎هایش را پیدا خواهد کرد؟

خلاصه کتاب

رمان فرشته عشق بال های مقوایی دارد، داستانی درباره عشق است. رافائل ژیوردانو در این داستان هم تلاش کرده است تا قصه را با علم روان‌شناسی ترکیب کند و در نهایت چیزی بیافریند که راهگشای مردم در سختی‌ها باشد. این کتاب هم داستان عشق و عشق ورزیدن است. داستان تلاشی که باید بکنیم تا ما را آماده کند و توانایی عشق ورزیدن را به ما بدهد.

برای اینکه بتوان کسی را دوست داشت باید اول خود را دو‌ست بدارید. شاید این جمله تکراری و نادرست به نظر برسد اما اگر کمی در آن تعمق کنید و به شواهدی که در زندگیتان در جریان است توجه بیشتری داشته باشید، متوجه خواهید شد که این جمله چندان دور از حقیقت نیست. گاهی برای اینکه ببینید رابطه‌تان با دیگران در چه سطحی است و میزان دوست داشتنتان را بسنجید باید کمی از آن‌ها فاصله بگیرید و رابطه خود را از دور بررسی کنید.

این کار ممکن است کمی دشوار به نظر برسد اما برای اینکه بتوانید خود را بهتر بشناسید و روابطتان را با دیگران بهتر مدیریت کنید گاهی لازم است. درست مانند مردیت شخصیت اصلی کتاب فرشته عشق بال های مقوایی دارد. کسانی که به داستان‌های فرانسوی و رمان‌های عاشقانه علاقه دارند، از مطالعه این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از متن کتاب

عاشق فضاهای مثبت و صمیمی هستم. سالن های مطالعه به خاطر شیشه های مشرف به باغی زیبا و مشجر پُرنور هستند. لحظه ای محو تماشای بید مجنون و شاخ و برگهای بلندش می شوم که با ظرافت تاب می خوردند و دوباره به کپسولهای ضد کاهش جذابیتم فکر می کنم جالبند، اما متأسفانه برای تداوم رابطه عاشقانه ام باید دنبال ایده واقع گرایانه تری باشم از راهروهایی پر از کتاب که روی طبقات آلومینیومی طوسی رنگی چیده شده اند عبور می کنم و گوشه ای خلوت در طبقه اول می نشینم.

دفتر برنامه ریزی عشقم را بیرون می آورم مسئلۀ تمایل و بیشتر ترس از اینکه مخاطبم روزی از با من بودن منصرف شود من را وا میدارد تا به بخش دوم دفتر بروم بخش بین من و دیگری» از خودم میپرسم «ملاقات با دیگری» چه مفهومی دارد؟ در ابتدا این رابطه با نگرانی لذت بخشی همراه است. با تردید در جستجوی اشتراکات هستیم و علاقه شکل میگیرد تطابق نامحتمل بین دو نفر و کیمیاگری مرموزی که بسیاری از دانشمندان دوست دارند به آن پی ببرند و بسیاری از روشنفکران میکوشند برای درک جوهره آن، تجزیه و تحلیلش کنند.

آیا ما هم مثل شخصیت ژان باپتیست گرونوی در رمان عطر اثر پاتریک روسکیند توانایی تشخیص رایحۀ منحصر به فرد هر انسانی را داریم؟ منظورم عطر تن او نیست بلکه عصاره روح او و نشانه هویت اوست پوست پنهانی چه چیزی تراوش میکند که فراتر از فرومون های شناخته شده است؟ آیا ارتعاشات ناپیدایی که منتشر میکند برای دیگری قابل درک است یا به طرز جبران ناپذیری پوچ و بی معنی ست؟ احساسات عاشقانه اسرارآمیزند و انتظار نمی رود به راحتی از بین بروند.

به همین خاطر است که از نگرانی و تشویش در ابتدای رابطه میگوییم این احساسات نوپا چه شور و هیجانی به ما می دهند قلبمان متلاطم و پرتب و تاب و مأمن آتشی پرشور میشود مثل ،گدازه آتشفشانی از احساسات، پرسش ها و ترسهای آمیخته با تمایلات مهارنشدنی و آتشین شور و اشتیاق ابتدای رابطه هر آن چیزی که سر راهش باشد را با خود میبرد از جمله عقل را واقعیتی این چنین آمیخته به خیال چشم انداز آینده را تغییر میدهد.

قلب عاشق فقط در پی کشف یک دنیاست، دنیای دیگری. با این حال همچنان خودش را در قلمرویی ناآشنا احساس میکند درست نمیداند کجا پا می گذارد و از همین بابت خیلی احساس راحتی نمیکند اما احساسش به او شجاعت میبخشد و قلب به دنبال تسخیر می گردد. قلب عاشق فارغ از هرگونه ریاست و در کمال سادگی دوست دارد علاقه را باور کند.

نقد کتاب فرشته عشق بال های مقوایی دارد

عشق و خودشناسی در تقابل با یکدیگر! رافائل ژیوردانو خالق کتاب محبوب «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی فقط یک زندگی داری» این‌بار به سراغ موضوع تازه‌ای رفته است. کتاب فرشته عشق بال های مقوایی دارد درباره توانایی عشق ورزیدن به خود، دوست داشتن خود و همچنین عشق ورزیدن به دیگران صحبت می‌کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 175 بار

Rapha%C3%ABlle%20Giordano%20 %D8%B1%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%A6%D9%84%20%DA%98%DB%8C%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%88

عنوان کتاب: فرشته عشق بال های مقوایی دارد

(الهه عشق با بال های کاغذی)

نویسنده: رافائل ژیوردانو

مترجم: شقایق مختاری

تعداد صفحات کتاب: 301 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 27.72 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مری دادسون وید در این کتاب به معرفی کریستف کلمب و کشف او می‌پردازد. کریستف کلمب در سال 1451 در جنوای ایتالیا به دنیا آمد. او از سوی پادشاهی کاستیل مأموریت یافت تا از سمت غرب به سوی هندوستان راهی پیدا کند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 270
کتاب معروف و موفق قدرت از مجموعه کتاب های راز نوشته راندا برن نویسنده کتاب های “راز” و “معجزه شکرگزاری“می باشد، در کتاب قدرت راندا برن ، به توصیف قدرت شگفت آور “عشق” در جذب هر آنچه که ما می خواهیم می پردازد و تاکید بر این است که شما برای رسیدن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4371

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *