هری پاتر و یادگاران مرگ

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
هری پاتر و یادگاران مرگ جلد اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ

رمان هری پاتر و یادگاران مرگ یکی دیگر از آثار جی کی رولینگ می باشد که جلد اول آن در ۴۳۲ صفحه توسط ویدا اسلامیه به فارسی ترجمه شده است.

این رمان بلند دو جلدی ؛ هفتمین و آخرین جلد از مجموعه هری پاتر در 21 جولای 2007 منتشر شد. حدود 44 میلیون نسخه از این جلد آخر در سراسر جهان به فروش رفته است. این کتاب 37 فصل دارد و تعداد صفحات آن در نسخه های انگلیسی و آمریکایی به ترتیب 607 و 759 صفحه می باشد.

هری ‌پاتر و یادگاران مرگ کتابی خشن در عین حال فانتزی و وهم‌آلود است که پایان اعجاب‌انگیز این مجموعه محبوب را به تصویر می‌کشد. این کتاب مملو از شخصیت‌های خاص با ویژگی‌های شگفت‌انگیز از قبیل شجاعت، وفاداری، پشتکار و ایثار است که مرگ زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند و بیش از گذشته به آن‌ها نزدیک است.

فصل های جلد اول کتاب:

  • اوج ‌گیری لرد سیاه
  • در یادداشت‌ها
  • عزیمت خانواده‌ی دورسلی
  • هفت پاتر
  • افول جنگجو
  • غول بی‌ بخار پیژامه پوش
  • وصیت ‌نامه‌ی آلبوس دامبلدور
  • عروسی
  • جایی برای اختفا
  • داستان کریچر
  • رشوه
  • جادو، قدرت است
  • کمیته‌ی ثبت ‌نام مشنگ زادگان
  • دزد
  • جن انتقام‌جو
  • دره‌ی گودریک
  • راز باتیلدا
  • زندگی و نیرنگ‌های آلبوس دامبلدور

خلاصه داستان

داستان کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ از خانه لوسیوس مالفوی آغاز می‌شود. جایی که لرد ولدمورت و مرگ‌خواران نقشه به قتل رساندن هری پاتر را به دلیل بی‌اثر شدن جادوی باستانی مادرش در هفدهمین سالروز تولد او می‌کشند. در همین حال هری به همراه رون و هرمیون به دنبال جان‌ پیچ‌های ولدمورت (گنجینه‌هایی که ولدمورت تکه‌هایی از روح خود را در آن‌ها برای رسیدن به جاودانگی گذاشته‌است) ماجراهایی را دنبال می‌کنند که به کشته شدن بعضی از شخصیت‌های اصلی داستان می‌انجامد و در این راه هری به راز وسیله‌های مرگباری که صاحبش را به قدرت ارباب مرگ بودن می‌رساند پی می‌برد که آن‌ها از ۳ چیز تشکیل شده‌اند:

  1. ابرچوبدستی که به نام‌های چوب مرگ و چوبدستی سرنوشت نیز معروف است.
  2. سنگ زندگی مجدد
  3. شنل نامرئی اصلی

هری پاتر و یادگاران مرگ یک ماموریت قهرمانانه است و فقط در جستجوی هری برای هورکراکس ها خلاصه نمی شود و بلکه روایت کننده ماجراجویی هری از یک پسر به یک مرد است. هری پاتر با خطرات بیشتری مواجه خواهد شد که قبلاً آنها را کمتر تجربه می کرد. خطر حمله مستقیم مرگخواران و کسی که نباید نامش را برد تا به خطر افتادن عقیده و از دست رفتن ایمانش، همگی بخشی از ماجراهایی هستند که او مجبور به رویارویی با آنها است و به نظر می رسد راه بازگشتی در کار نیست.

فیلم سینمایی هری‌پاتر و یادگاران مرگ

فیلم سینمایی هری پاتر و یادگاران مرگ در طی دو قسمت ساخته شده است. قسمت اول آن در سال 2010 اکران شد و در سایت IMDb امتیاز 7.7 از 10 را کسب کرد. همچنین این قسمت در چهار رشته نامزد دریافت جایزه‌ی هشتاد و سومین آکادمی اسکار شد و توانست جایزه‌ی بفتا  را دریافت کند. قسمت دوم این فیلم در سال 2011 اکران شد و توانست برنده‌ی جایزه‌ی ملی فیلم انگلیس شود و در سایت IMDb امتیاز 8.1 از 10 را کسب کرد.

بخشی از متن کتاب

هری سرش را بالا برد و به سقف تاریک نگاه کرد، به چلچراغ کار تنگ گرفته. کم‌تر از بیست‌وچهار ساعت پیش، جلوی ورودی خیمه، زیر نور آفتاب ایستاده، منتظر مهمان‌های عروسی بود تا آن‌ها را به داخل خیمه راهنمایی کند. گویی از آن زمان، عمری گذشته بود. حالا چه اتفاقی پیش می‌آمد؟ روی زمین دراز کشیده بود و به جان پیچ‌ها فکر می‌کرد، به مأموریت پیچیده و هراس‌انگیزی که دامبلدور برعهده‌اش گذاشته بود… دامبلدور…

اندوهی که پس از مرگ دامبلدور به وجودش چنگ انداخته بود اکنون طور دیگری شده بود. گویی تهمت‌هایی که از زبان موریل در عروسی شنیده بود، همچون موجودات بیماری در مغزش لانه کرده بودند و خاطراتش از دامبلدور را آلوده می‌کردند، جادوگری که هری از او بتی ساخته بود. آیا ممکن بود دامبلدور گذاشته باشد چنین چیزهایی رخ بدهد؟ آیا مثل دادلی بود که تا وقتی نسبت به خودش اهمال و بدرفتاری نمی‌کردند از مشاهده‌ی این رفتارها نسبت به دیگران ناراحت نمی‌شد؟ آیا ممکن بود به خواهری پشت کرده باشد که او را زندانی و مخفی می‌کردند؟

هری به یاد دره‌ی گودریک افتاد، به یاد گورهایی که دامبلدور به هیچ‌یک اشاره‌ای نکرده بود؛ به یاد اشیاء مرموزی افتاد که بنا بر وصیت‌نامه‌ی دامبلدور، بی‌هیچ توضیحی، باقی ‌مانده بودند و خشم و آزردگی‌اش در آن فضای تاریک بیش‌تر و بیش‌تر شد. چرا دامبلدور چیزی به او نگفته بود؟ چرا توضیحی نداده بود؟ آیا دامبلدور به‌راستی به هری اهمیت می‌داد و نگرانش بود؟

اگر از طرفداران قلم جی کی رولینگ هستید و داستان های هری پاتر را دنبال می کنید، کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ را از دست ندهید.

تعداد بازدید: 8,874 بار

J. K. Rowling %D8%AC%DB%8C. %DA%A9%DB%8C. %D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF 6

عنوان کتاب: هری پاتر و یادگاران مرگ جلد اول

نویسنده: جی کی رولینگ

مترجم: ویدا اسلامیه

تعداد صفحات کتاب: 432 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.8 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

داستانی جذاب درباره ی معنی زندگی کردن در لحظه و اکنون است و به معادلاتی عجیب می پردازد که توانایی ایجاد یک خانواده را دارند. شخصیت اصلی زن رمان، خدمتکاری زیرک و باهوش و مادر یک پسر ده ساله است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 506
کتاب حاضر، درخلال اشاره به اعتیاد به مواد مخدر، در رابطه با اعتیاد به تلویزیون هم تصاویر قابل تاملی را ایجاد کرده. توصیفات زیادی که این رمان دارد، به صحنه پردازی کمک می کند. اما دو روایتی که موازی با هم جلو...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 271

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *