هری پاتر و جام آتش جلداول

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
هری پاتر و جام آتش جلد اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب هری پاتر و جام آتش جلد اول

کتاب هری پاتر و جام آتش رمان بلندی است از جی کی رولینگ که جلد اول آن توسط ویدا اسلامیه در ۴۱۶ صفحه به فارسی ترجمه شده است.

جی کی رولینگ جزو نویسنده های پرکار و موفقی است که اکثر رمان های او به پرده سینما راه یافته است. کتاب هری پاتر و جام آتش در دو جلد ارائه شده است که می توانید  پس از خواندن جلد اول آن جلد بعدی را هم از سایت دریافت کنید.

کتاب «هری پاتر و جام آتش» پس از انتشار با استقبال چشمگیری در سراسر دنیا روبه‌رو شد. این کتاب در یک تاریخ معین در انگلستان و آمریکا از سوی دو انتشارات بلومزبری و اسکلاستیک به چاپ رسید و در سال بعد موفق به دریافت جایزه‌ی هوگو، قدیمی‌ترین و یکی از معتبرترین جوایز درزمینه‌ی داستان‌نویسی علمی-تخیلی و خیال‌پردازی شد.

قسمتی از متن رمان 

اهالی دهکده لیتل هنگلتون هنوز آنجا را به نام خانه ریدل می شناختند اما از زمان سکونت خانواده ریدل در آنجا سال ها می گذشت. خانه ی ریدل بالای تپه ای مشرف به دهکده بود. بعضی از پنجره های آن تخته کوب شده و قسمت هایی از سفال های شیروانی آن افتاده بود. ساقه های پیچک از هر سو روی نمای ساختمان گسترده بود. خانه ریدل روزگاری قصر زیبا و باشکوهی بود و تا شعاع چندین کیلومتری خانه ای با آن شکوه و عظمت به چشم نمی خورد در حالی که اکنون خانه ای نمور، ویران و متروک بود.

از نظر همه اهالی دهکده لیتل هنگلتون این خانه قدیمی ترسناک و چندش آور بود. نیم قرن پیش حادثه ی عجیب و وحشتناکی در آن به وقوع پیوسته بود و هنوز اهالی سالخورده دهکده هرگاه موضوعی برای گفتگو نمی یافتند آن حادثه را پیش می کشیدند. این ماجرا را بارها بازگو کرده و به بسیاری از قسمت های آن شاخ و برگ داده بودند چنان که دیگر هیچ کس اطمینان نداشت حقیقت امر چه بوده است.

با این حال در همه روایت ها ماجرا از یک جا آغاز می شد: پنجاه سال پیش، در سپیده دم یکی از روزهای دلپذیر تابستان، در روزگاری که خانه ریدل هنوز با عظمت و شکوهمند بود خدمتکاری به سالن پذیرایی رفت و با اجساد بی جان هر سه عضو خانواده ریدل روبرو شد. خدمتکار شیون کنان از تپه پایین دوید و به سوی دهکده شتافت، و بدین ترتیب بسیاری از اهالی دهکده را از خواب ناز بیدار کرد. خدمتکار به هر که می رسید می گفت: با چشمای باز افتادن اونجا! تنشون مثل یخ سرده! هنوز همون لباسایی که دیشب سرشام پوشیده بودن تنشونه!

نقد کتاب هری پاتر و جام آتش

براساس داستان کتاب «هری پاتر و جام آتش»، «مایک نیوول»کارگردان بریتانیایی فیلم سینمایی موفقی با بازی «دنیل ردکلیف»، «روپرت گرینت» و «اما واتسون» ساخت. این فیلم در 6 نوامبر سال 2005 اکران شد و بیش از 800 میلیون دلار فروخت.

تعداد بازدید: 15,091 بار

J.%20K.%20Rowling%20 %D8%AC%DB%8C.%20%DA%A9%DB%8C.%20%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF 4

عنوان کتاب: هری پاتر و جام آتش جلد اول

برنده ی جایزه هوگو برای بهترین رمان در سال 2001

برنده Indian Paintbrush Book Award در سال 2002

جزو صد کتاب برتر قرن 21 طبق آرای گاردین

برنده Oppenheim Toy Portfolio Platinum Award

نویسنده: جی کی رولینگ

مترجم: ویدا اسلامیه

تعداد صفحات کتاب: 416 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.59 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

مردی که می‌خندد روایت زندگی بسیار غم‌انگیز کودکی به نام «جوئین پلین» است که از بدو تولد بی‌خانمان شده و هیچ‌گاه خانواده خود را ندیده‌ است. «کومپراچیکوها» (خریداران بچه) او را خریده بودند، ولی در ۱۰ سالگی...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 4052
راوی کتاب، یک پسر هجده ساله ی مضطرب و خانه به دوش، در اوایل دهه ی 1960 به محله ای کوچک و فرانسوی در نزدیکی مرز سوئیس می رسد. او از جو تهدید کننده ای که در اطراف خود حس می کند و ترسی فلج کننده...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 249

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *