هری پاتر و حفره اسرارآمیز

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
هری پاتر و تالار اسرار (nbookcity.com)

دانلود کتاب هری پاتر و حفره اسرارآمیز

هری پاتر و حفره اسرارآمیز (تالار اسرار) جلد دوم از مجموعه‌ی هشت جلدی هری‌ پاتر است. شخصیت اصلی این مجموعه داستانی جذاب، خواندنی و سرشار از جادو دارد.

او یک روز متوجه می‌شود که به این دنیایی که در آن زندگی می‌کند تعلق ندارد. اما راه چاره چیست؟ هری پاتر متوجه می‌شود دنیای دیگری وجود دارد که او واقعا متعلق به آن‌جاست. دنیای جادو. هری موفق می‌شود وارد قطاری شود که به مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز می‌رود. در آن مدرسه یاد می‌گیرد چطور از وِردهای جادوگری استفاده کند و دوستانی برای خودش پیدا می‌‌کند و به این ترتیب وارد دنیای اسرآمیز جادو می‌شود و در هر جلد از کتاب‌ها اتفاقاتی اسرارآمیز برایش رخ می‌دهد که باعث می شود هری دوست و دشمن و هویت خود را بهتر بشناسد.

در سال ۲۰۰۲ فیلمی از روی کتاب هری پاتر و حفره اسرارآمیز به کارگردانی کریس کلمبوس منتشر شد. فیلمنامه این فیلم توسط استیو کلاوز بر اساس رمان حاضر نوشته شد و دیوید هیمن تهیه‌ کنندگی آن را برعهده داشت. حفره اسرار آمیز که دومین فیلم از مجموعه ‌فیلم‌های هری پاتر و دنیای جادوگری جی.کی. رولینگ است توسط کمپانی برادران وارنر ساخته و منتشر شد. ساخته شدن فیلم هری پاتر کمک زیادی به شناخته شدن کتاب‌هایش کرد. تا جایی که هری پاتر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های فانتزی کل تاریخ  تا کنون شد.

بخشی از متن کتاب

هری پاتر یک جادوگر بود و تازه سال اول مدرسه ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز را به پایان رسانده بود. گرچه دورسلی ها از بازگشت هری در تعطیلات چندان خشنود نبودند ناراحتی آن ها در مقابل دلتنگی هری هیچ بود. دوری از هاگوارتز همچون درد مزمن و جان گدازی پیوسته وجودش را آزار می داد. دلش برای قلعه با راهروهای مخفی و اشباحش تنگ شده بود؛ برای کلاس های درس ( البته نه کلاس اسنیپ، استاد درس معجون ها ) ؛ برای نامه هایی که جغدها می آوردند؛ برای ضیافت های باشکوه در سرسرای بزرگ مدرسه؛ برای تختخواب پرده دارش در خوابگاه برج؛ برای ملاقات با هاگرید…

شکاربان  مدرسه، در کلبه اش واقع در حاشیه ی جنگل ممنوع و بیش از همه دلش برای بازی کوییدیچ، محبوب ترین ورزش در دنیای جادویی تنگ شده بود ( ورزشی با شش تیر دروازه ی مرتفع، چهار توپ پرنده و چهارده بازیکن سوار بر جاروی پرنده).

همین که هری به خانه ی دورسلی ها رسید عمو ورنون کتاب های جادویی، چوبدستی سحرآمیز، رداهای مدرسه، پاتیل و از همه مهم تر نیمبوس دوهزار، جاروی پرنده ی بی نظیر هری را در انباری زیر پله پنهان کرد. برای دورسلی ها چه اهمیتی داشت که عضویت هری در تیم کوییدیچ مدرسه به علت نداشتن تمرین کافی به خطر بیفتد؟

برای دورسلی ها چه اهمیتی داشت که هری ناچار شود بدون انجام تکالیفش به مدرسه بازگردد؟ دورسلی ها از جمله افرادی بودند که جادوگرها به آن ها لقب مشنگ می دادند ( افرادی که حتی یک قطره خون جادویی در رگ هایشان یافت نمی شد ) از نظر مشنگ ها حتی داشتن یک خویشاوند جادوگر ننگ به شمار می آمد. عمو ورنون حتی هدویگ، جغد هری را نیز در قفسش زندانی کرده بود مبادا هری با کسی در دنیای جادوگری ارتباط برقرار کند. هری هیچ شباهتی به سایر اعضای خانواده اش نداشت.

عمو ورنون مرد درشت هیکلی بود با گردن کوتاه و سبیل پرپشت مشکی. خاله پتونیا زنی لاغر و استخوانی بود که صورت اسبی کشیده ای داشت. دادلی نیز بور و چاق بود و پوست سرخ و سفیدی داشت. اما هری ریزنقش و لاغر بود با چشم های سبز درخشان و موهای مشکی پرکلاغی که همیشه نامرتب بود. عینکی با شیشه های گرد به چشم می زدوروی پیشانیش جای زخم کوچک و ظریفی به شکل صاعقه خودنمایی می کرد.

مروری بر کتاب

خانم جی کی رولینگ رمان نویس و فیلم نامه نویس مشهور و به نام بریتانیایی است، که عمده شهرت وی برای نوشتن مجموعه داستان های هری پاتر است. کتاب “هری پاتر و حفره اسرار آمیز” دومین کتاب از سری مجموعه های هری پاتر است. در واقع داستان از یک تابستان گرم، در یکی از خیابان های انگستان به نام پرایوت درایو شروع میشود که هری پاتر و دوستانش برای گذراندن دومین سال تحصیلی دوره جادوگری خود به مدرسه جادوگری به نام گوارتز می روند، که در آنجا هری پاتر با جن خانگی به اسم دابی رو به رو می شود.

با ورودشان به گوارتز برای آن ها اتفاقات و حوادثی رخ می دهد که در ابتدا ناراحتی های جزئی به نظر می رسد، اما در واقع مشکل واقعی از آنجایی شروع می شود که یک فرد، یا یک چیزی شروع به آزار و اذیت کردن و تبدیل دانش آموزان به سنگ می کند. خانم ” جی کی رولینگ” در کتاب جذاب و خواندنی ” هری پاتر و حفره اسرار آمیز” به خوبی توانسته است با به تصویر کشیدن حوادث و عذاب های وحشتناکی که برای دانش آموزان اتفاق می افتد مخاطب های خود را لحظه به لحظه به سمت خود جذب کند.

درباره نویسنده کتاب

جی کی رولینگ با نام اصلی جوآن رولینگ در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵ در انگلستان متولد شد. او در رشتهٔ زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه اکستر انگلستان به تحصیل پرداخت. ایده‌ی نوشتن کتاب هری پاتر نیز در همین دوران در روزی که برای رفتن به دانشگاه منتظر قطار بود، در سرش شکل گرفت. او در سال ۱۹۹۲ با مردی ازدواج کرد و از او صاحب دختری شد. این ازدواج عمر کوتاهی داشت. بعد از جدایی، جی.کی. رولینگ خود را یک شکست‌ خورده‌ی واقعی می‌دید.

او دست به خودکشی زد و مدتی نیز به دلیل افسردگی بستری بود. اولین کتاب این مجموعه با عنوان هری پاتر و سنگ جادو در سال ۱۹۹۵ به چاپ رسید و پس از انتشار آن بود که شهرت و ثروت زیادی برای جی کی رولینگ به ارمغان آورد. با انتشار و موفقیت کتاب‌های هری‌پاتر، رولینگ به یکی از ثروتمندترین زنان دنیا تبدیل شد. او در لیست بیست نویسنده‌ی زن برتر دنیا قرار دارد و شخصیت او بارها و بارها مورد تحسین قرار گرفته است.

نویسنده کتاب هری پاتر و حفره اسرارآمیز در حال حاضر فعالیت‌های خیریه‌ی زیادی را مدیریت می‌کند.

تعداد بازدید: 4,593 بار

J.%20K.%20Rowling%20 %D8%AC%DB%8C.%20%DA%A9%DB%8C.%20%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF

عنوان کتاب: هری پاتر و حفره اسرارآمیز

(هری پاتر و تالار اسرار)

نویسنده: جی کی رولینگ

مترجم: ویدا اسلامی

تعداد صفحات کتاب: 383 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.7 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

دنیایی که از پس ذهن شخصیت‌ داستان بیان می‌شود، جهانی بسیار نزدیک به ذهن تمام ما انسان‌ها است. آشفتگی که همواره در ذهنمان شکل می‌گیرد و تنها ارزش‌ها و اهداف است که ما را از گرفتار شدن...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 455
سیرک بدون هیچ نشانه و اعلامی از راه می رسد؛ سیرکی که فقط شب ها باز است. اما پشت صحنه، رقابتی شدید جریان دارد—دوئلی میان دو شعبده باز جوان، سلیا و مارکو، که از بچگی به همین...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 4145

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *