شکوه زندگی در لحظه حال

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
شکوه زندگی در لحظه حال (nbookcity.com)

دانلود کتاب شکوه زندگی در لحظه حال

با خواندن کتاب شکوه زندگی در لحظه حال متوجه خواهید شد که مفهوم زمان یک توهم شخصی است و نباید چیزی به نام زمان گذشته و آینده برای خود ایجاد کنید که شما را از لذت لحظه حال دور می کند.

حتما تا به حال این جمله را شنیدید که درحال زندگی کن. اکهارت تول در این کتاب به شما نشان می دهد که این جمله چقدر مهم و بر زندگی تاثیرگذار است. این کتاب شما را از سردرگمی رها می کند و اگر افسرده شده‌اید به شما کمک می کند که حال خود را تغییر دهید و با دیدی نو به دنیا بنگرید.

خلاصه کتاب

کتاب شکوه زندگی در لحظه حال، به شما نشان می دهد که چطور با کنار زدن گذشته، زندگی بهتری داشته باشید؛ پس سعی کنید کتاب حاضر را از اعماق وجود خود درک نمایید. هنگامی که خواندن کتاب را شروع می کنید، در آغاز امکان دارد مفهوم بعضی از لغات مانند «هستی» و «حضور» برایتان کاملاً روشن نباشد ولی به خواندن ادامه دهید. ممکن است پرسش‌ها یا استدلال‌هایی به ذهنتان برسد که در بخش‌های بعدی به آنان پاسخ داده شود و یا ممکن است با تفکر بیشتر در مطلب یا در خودتان به جواب سوالات مورد نظر دست یابید.

برای فهم مطالب کتاب عجله نکنید، نیازی نیست که همه‌ی محتوای آن برایتان قابل درک باشد. لازم نیست با کلیه مطالب این کتاب موافق یا مخالف باشید. پس قضاوت در رابطه‌ با مطالب آن را به زمانی دیگر موکول کنید. گرفتاری‌های بشر ریشه در افکار خودش دارد. ذهن مشتاق است تا مطالب را دسته بندی و مقایسه کند اما اگر در مورد این کتاب سعی در مقایسه کردن اصطلاحات آن نداشته باشید به نتیجه بهتری خواهید رسید وگرنه احتمال گیج شدن وجود دارد.در ورای  کلام تله، قدرتی نهفته است که آن را تنها در بیان مربیان معنوی بسیار شاخص می توان یافت.

او از اعماق حقایق، مسیری نیرومند را به دیگران، برای ملحق شدن به خود نشان می دهد. بدون شک اگر باقی مردم نیز این راه را بپیمایند، جهان جای بهتری خواهد شد. فقط با ذهن خود مطالعه نکنید. ضمن مطالعه به دنبال «واکنش احساسی» و درک عمیق در وجود خود باشید. ذهن همواره می خواهد از طبقه بندی و مقایسه استفاده کند، اما اگر اصطلاحات کتاب شکوه زندگی در لحظه حال را با کتاب‌های دیگر مقایسه نکنید، محتویاتش برای شما مفیدتر خواهد بود، در غیر این صورت سردرگم خواهید شد.

بخشی از متن کتاب

فقیری بیش از سی سال کنار جاده‌ای نشسته بود. روزی غریبه‌ای از کنار او می‌گذشت. فقیر در حالی که بی‌اختیار دستش را به طرف او دراز کرده بود، گفت: “کمی پول خُرد به من بده.”غریبه گفت: “چیزی ندارم تا به تو بدهم. “سپس پرسید: “آنچه رویش نشسته‌ای چیست؟ “فقیر جواب داد: “هیچ! جعبه‌ای کهنه است که یک عمر روی آن نشسته‌ام. “غریبه پرسید: “هیچ وقت به داخل آن نگاه کرده‌ای؟ “فقیر گفت: “منظورت چیست؟ چیزی داخل آن نیست.

“غریبه اصرار کرد: “نگاهی به داخل آن بینداز.”فقیر به زور در جعبه را باز کرد و در اوج تعجب و ناباوری و در عین حال خوشحالی، دید که جعبه پر از طلا است.من هم ان غریبه‌ای هستم که چیزی ندارم به شما بدهم، فقط می‌خواهم به شما بگویم نگاهی به درون بیندازید. البته نه به درون جعبه، مثل قصه‌ای که گفتم، بلکه به جایی نزدیک‌تر. به درون خودتان. لابد خواهید گفت: “اما من که فقیر نیستم. ” کسانی که ثروت واقعی خود را نیافته‌اند فقیر هستند، حتی اگر از نظر مادی غنی باشند.

این ثروت، شادمانی بی‌پایان ناشی از هستی یا برخورداری از حیات و آرامش عمیق ناشی از آن است. این افراد به دنبال ذره‌ای نشاط، موفقیت، اعتبار، امنیت یا محبت هستند، درحالی‌که ثروتی در درون دارند که نه تنها همه چیز است، بلکه بسیار بزرگ‌تر از هر پدیده‌ای است که در جهان وجود دارد. واژهٔ روشنفکری و هشیاری، برخی موفقیت‌های انسان‌های بزرگ را در ذهن به تصویر می‌کشد و منیت یا شخصیت کاذب ما به این سو تمایل دارد، درحالی که هشیاری حالت طبیعی شما و احساس وحدتی است که با هستی دارید.

این حالت ناشی از احساس خویشاوندی با آن منشأ بیکران و زوال‌ناپذیر است که با شگفتی باید گفت که ذات و فطرت شما است و البته بسیار بزرگ‌تر از خودتان است. این هویت واقعی شما است که فراتر از نام و ظاهر و جسمتان قرار دارد. اگر نتوانید این اتصال و خویشاوندی را احساس کنید، این توهم برای شما به‌وجود می‌آید که با خودتان و با همهٔ جهان اطراف خود بیگانه هستید.

در این صورت آگاهانه یا ناآگاهانه خود را پدیده‌ای جدا از همه احساس می‌کنید. در نتیجه، نگران می شوید و تعارض و درگیری در درون و بیرون برای شما امری عادی می‌شود. من تعریف سادهٔ یکی از مرشدان معنوی را در مورد هشیاری می پسندم، که هشیاری یعنی “پایان درد و رنج. “در این صورت انسانِ برتر وجود ندارد، این‌طور نیست؟ البته این تعریف کاملی از هشیاری نیست. فقط به شما می گوید که هشیاری درد و رنج نیست.

اما وقتی درد و رنجی وجود ندارد، چه چیزی باقی می‌ماند؟ مرشد در اینجا سکوت می‌کند و سکوت او به این معنا است که باید خودتان جواب را پیدا کنید. او از تعریف منفی استفاده می‌کند تا ذهن شما آن را با موفقیت انسان‌های بزرگ مربوط نداند، تا مبادا برای شما هدفی باشد که رسیدن به آن را غیرممکن بدانید. علی‌رغم احتیاطی که این مرشد به کار برده است، غالب پیروان او همچنان باور دارند که هشیاری خاصِ خود او است و حداقل در این مرحله از زندگی، ربطی به آن‌ها ندارد.

نقد کتاب شکوه زندگی در لحظه حال

کتاب حاضر، حاصل پاسخ اکهارت تول به سئوالاتی است که افراد در همایش ها، کلاس های مراقبه و جلسات مشاوره خصوصی، مطرح کرده اند. نویسنده در کتاب شکوه زندگی در لحظه حال توجه مخاطبان را به خطاهایشان در زندگی جلب می کند. وی معتقد است عدم آگاهی منجر به رفتار نادرست می شود. او همچنین رایجترین آثار رفتاری این موضوع (عدم آگاهی)، از تعارض در روابط گرفته تا تنازع میان خانواده ها و ملتها را بررسی می کند.

در ادامه نگارنده، از یک تحول اساسی، نه در آینده ای دور، بلکه در لحظه حال در هوشیاری انسان صحبت میکند. وی در کتاب نشان می دهد که چگونه میتوان از اسارت ذهن رها و به دنیای روشن هوشیاری وارد شد و این حالت را در زندگی روزمره حفظ کرد.

تعداد بازدید: 1,267 بار

Eckhart%20Tolle%20 %D8%A7%DA%A9%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C 2

عنوان کتاب: شکوه زندگی در لحظه حال

نویسنده: اکهارت تول

مترجم: دکتر علی علی پناهی

تعداد صفحات کتاب: 234 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

داستانی پرتعلیق و ماجرایی است. فین و لیلا جوان و عاشق اند و به تعطیلات رفته اند. آن ها در بزرگ راهی در حال رانندگی اند که فین تصمیم می گیرد در یک ایستگاه خدمات توقف کرده و از اتاق استراحت آن استفاده کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 238
نویسنده در این کتاب به ما می‌گوید که چگونه از نور خرد برای رهایی از سردرگمی‌های زندگی استفاده کنیم؛ او به ما القا می‌کند که چگونه فکر منجر به عمل می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه رؤیاهایمان را به واقعیت...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *