هنر در لحظه زندگی کردن

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
هنر در لحظه زندگی کردن (nbookcity.com)

معرفی کتاب هنر در لحظه زندگی کردن

اگر کمال گرایی هستید که تمام تلاشتان را در زندگی کرده اید، اما باز هم نیاز به تغییر دارید چون احساس لذت نمی کنید با آن همه تلاش و اثبات خودتان برای دیگران… و با این اوصاف چیزی از احساس و عاطفه و روح در شما نمانده، کتاب هنر در لحظه زندگی کردن برای شما یک نور الهی است.

در کتاب حاضر، نویسنده ی پرفروش نیویورک تایمز شانا نیکوئست، شما را دعوت می کند تا چشم انداز زندگی خود را در نظر بگیرید و با آنچه که در پیش رو می بینید، فشار ناشی از تلاش برای بی نقص بودن را پشت سر بگذارید و شروع به تغییر دادن زندگی خودتان کنید تا با آرامش در بحبوحه ی آشفتگی ها یا روزمرگی های زندگی حضور داشته باشید. کتاب پیش رو که به سبک گرم و دلپذیر نوشته شده است، به مهم ترین تحول در زندگی نویسنده و شاید مخاطبان کتاب می پردازد که پشت سر گذاشتن شلوغی و زندگی بی مبالات و کشف دوباره شخصی است که شما از خود ساخته اید.

خلاصه کتاب

کتاب هنر در لحظه زندگی کردن دستی است که شما را از فشار ثابت برای انجام سریعتر کارها، فشار بیشتر و تولید بیشتر، در حالی که تصویری فرسایشی از رسیدن به کمال را حفظ می کنید ، رها می کند. شانا نیکوئست، روایتی صادقانه از آنچه باعث شده است تا او این سفر را آغاز کند ارائه می دهد و با دیدی قانع کننده از روشی کاملا جدید برای زندگی صحبت می کند، در حالی که زندگی وی سرشار از لطف، استراحت، سکوت، سادگی، دعا و ارتباط با افرادی شده است که برای هر انسانی از همه چیز مهم تر هستند.

این کتاب به ما روش هایی برای سپری کردن زندگی آرام و بدون اضطراب را در قالب داستان زندگی شخصی نویسنده ارائه می دهد. اگر فکر می کنید به دلیل داشتن زندگی در عصر حاضر و نگرانی ها و مشغله های آن از نظر روانی در شرایط دشواری قرار دارید، بدون معطلی به سراغ این کتاب بروید. به طور خلاصه کتاب هنر در لحظه زندگی کردن کتابی عالی برای رهایی از اضطراب و دست‌یابی به روشی ساده‌تر و پرشورتر برای زندگی در قالب داستانی خواندنی است.

بخشی از متن کتاب

متوجه شده‌ام در زندگی‌مان چندین مسیرِ مهم برای دگرگونی و تحول ما وجود دارد که بی‌شباهت به این تغییرها نیستند؛ جایی‌که گذشته دیگر گذشته و آغازی نو فرارسیده است. این سفر برای من تقریباً چهار سال طول کشید. سفری که از خستگی، چندکاره‌بودن و زندگیِ آشفته و پرجنجال آغاز شد و درنهایت به آرامش، ارتباط و آسودگی رسید. وقتی به پشت سر نگاه می‌کنم، می‌توانم دوره‌هایی از تحولاتِ دیگری را در زندگی‌ام ببینم. یکی از آن‌ها برمی‌گردد به سال آخر دانشگاه؛ یعنی زمانی‌که آن حس آشفتگی و جدایی را پشت‌سر گذاشته و دوباره ارتباطم با خدا، مردم، کلام و مسیرش را ازسر گرفتم.

تحولِ دیگر در ۲۹ سالگی‌ام بود که از شغلی که بیش‌از اندازه دوستش داشتم اخراج شدم. آن زمان باردار هم بودم و قراردادِ کتابی پیش‌رویم بود که برای تمام‌کردنش بسیار نگران بودم. آن فصل از زندگی‌ام درست مثل فرازونشیب‌های تند یک گردنه بود، مثل وصل‌شدن به مسیرهای جدید زندگی، نوشتن، مادرشدن؛ درحالی‌که با تمام توانم به شغل و هویتی چنگ انداخته بودم که دیگر متعلق به من نبود. سال‌ها پیش، دوستی فرزانه گفت آدمی تازمانی‌که درجهٔ سختی و مشکلاتش به بالاترین حد نرسد، متحول نمی‌شود. حرفش به‌نظر کاملاً درست است. یکی از اتفاقاتی که برای ایجاد تحول در زندگی به ما انگیزه می‌دهد، دل‌شکستگی است.

دل‌شکستگی‌هایی که التیام نمی‌یابند و تحملشان بسیار سخت است. در هریک از این تحولات، زندگی‌ای که ساخته بودم درمقابل چشمانم از بین رفت. وقتی ۲۱ ساله بودم، زندگی‌ام فقط به بطالت و خوش‌گذرانی و کتاب‌خواندن می‌گذشت که در آن میان، فقط کتاب‌خواندن مفید بود. وقتی ۲۹ سالم بود، دل‌بستگی‌ام به شغلم ترسناک و تنش‌زا بود و معتقدم اخراج‌ شدنم دراصل لطف خداوند بوده که آن هویت را ذره‌ذره از چنگم دربیاورد. در این تحول عمیق نیز، عدم اتصال من با روحم و افرادی که بیشتر از همه به آن‌ها اهمیت می‌دهم، آن‌قدر دردناک است که مشتاقم تمام زندگی‌ام را ازنو بسازم.

نقد کتاب هنر در لحظه زندگی کردن

شانا نیکوئست تلاش می‌کند در کتاب هنر در لحظه زندگی کردن با ارائه‌ی داستانی جالب و خواندنی به شما بیاموزد تا چگونه خود را از مشکلات روزمره‌ی زندگی آزاد کنید و با روشی ساده‌، زندگی سالم‌تری داشته باشید. شاید در نگاه نخست روش‌های ارائه شده به نظر ساده بیایند اما از یاد نبرید که همین روش‌ها کلید رهایی شما از وضعیت موجود هستند و مطمئن باشید که مطالعه‌ی کتاب حاضر تحولی عظیم در زندگی شما ایجاد می کند و مسیر شما را برای همیشه تغییر می‌دهد.

کتاب جذاب و خواندنی پیش رو مانند سفری است که تجربیات بزرگی را برایتان به ارمغان می آورد و به شما کمک می‌کند تا به خود اصلی تان بازگردید. همچنین راهنمایی عالی برای تمام کسانی است که دوست دارند زندگی را بدون اضطراب و در آرامش طی کنند.

تعداد بازدید: 2,820 بار

Shauna%20Niequist%20 %D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%A7%20%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D8%A6%D8%B3%D8%AA

عنوان کتاب: هنر در لحظه زندگی کردن

رهایی از اضطراب و دستیابی به روشی ساده تر و پرشورتر برای زندگی

نویسنده: شانا نیکوئست

مترجمان: معصومه محمودی و آرزو مومیوند

تعداد صفحات کتاب: 187 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 85
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 17 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *