خودتان را اخراج کنید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
خودتان را اخراج کنید (nbookcity.com)

دانلود کتاب خودتان را اخراج کنید

رابرت کیوساکی در کتاب خودتان را اخراج کنید راهکارهایی را معرفی می‌ کند که در این قرن برای موفقیت در کسب و کار به آن نیاز دارید.

او دغدغه تمام شاغلین را در قرن ۲۱ رهایی از قید و بند صاحب‌ کار و راه اندازی کسب و کار شخصی می داند و در کتابش به شما می آموزد چگونه از این قید و بندها رها شوید و کسب و کار تیمی خودتان را راه بیاندازید.

خلاصه کتاب

مهم‌ ترین مسئله‌ای که هنگام خواندن کتاب خودتان را اخراج کنید باید به خاطر بسپارید این است که وجود تمامی عناصر یاد شده در کتاب برای موفقیت در کسب‌ و کار واجب و ضروری است. او این کتاب را به هشت بخش پیوسته و مرتبط با مثلث B -1 تقسیم کرده است. هر بخش این مثلث بیانگر عاملی مهم و حیاتی در کارآفرینی به شمار می رود. این مثلث شامل تولید «قانون»، «سیستم‌ها»، «ارتباطات»، «گردش مالی»، «برنامه هدفمند»، «تیم» و «مدیریت» می شود.

کتاب پیش رو شما را با راهکارهایی عملی برای دستیابی به استقلال و پیشرفت مالی در زندگی آشنا خواهد کرد. در سال‌های اخیر تغییر شگرفی در وضعیت اقتصادی بشر رخ داده و بدون تردید شما در این شرایط بر سر یک دو راهی قرار گرفته‌اید که آیا به زندگی نباتی در قالب زندگی حقوق بگیری ادامه دهید و یا با اختیار کامل خود را اخراج کنید و به دنیای کارآفرینی وارد شوید. باید فقط باور داشته باشید و بدانید که موفقیت یک کسب و کار، قبل از شروع آن کسب و کار آغاز می‌شود.

به عقیده رابرت کیوساکی به‌ عنوان کارآفرین، به ‌منظور پیاده‌ سازی ایده و طرح برای کسب‌ و کاری کاملاً مفید، چالش‌های زیاد اما قابل پیش‌بینی وجود دارد. هدف او تعلیم کارآفرینان آینده است چرا که این افراد ظرفیت و توانایی تغییر و تحول در دنیا را دارند. اگر از کار کردن برای کارفرما خسته شده‌اید و در سر ایده‌های جدیدی برای کسب و کار دارید. رهنمودهای کتاب خودتان را اخراج کنید را بخوانید تا در تمام مراحل کار جدید و مستقل‌تان بتوانید آنها را عملی کنید.

بخشی از متن کتاب

زنی دستور پخت کلوچه شکلاتی بسیار خوشمزه‌ای را بلد است که همه آن را دوست دارند و می‌خواهند از کوکی‌ هایش بخرند. آن زن از این طریق وارد دنیای کسب‌ و کار می‌ شود. او در پخت کوکی‌ها مهارت فوق‌ العاده‌ای دارد اما وقتی به بحث حسابداری، فروش، بازاریابی و مسائل قانونی کار- جنبه‌ های مهم هر حرفه‌ای- می‌رسد دیگر از کارش لذت نمی‌برد. او فقط می‌خواهد کوکی بپزد.

در این صورت او دیگر کلوچه پز نیست بلکه حسابدار، وکیل و بازاریاب هم می‌شود. او هیچ‌کدام از وظایفش را به درستی انجام نمی‌دهد. این موضوع در مورد حسابداری که جایی استخدام می‌شود و بعداً پی می‌برد کار اصلی‌اش بازاریابی است و باید پارچه مبلی بفروشد و یا وکیلی که بر روی جنبه‌های قانونی کسب‌وکار تمرکز و انرژی زیادی صرف می‌کند و از موفقیت خودش جلوگیری می‌کند هم صدق می‌کند. اینجاست که متوجه می‌ شوید «نمی‌توان با یک دست چند هندوانه بلند کرد.»

نقد کتاب خودتان را اخراج کنید

به این فکر کنید اگر قرار بود در شغلی که اکنون در حال انجام وظایفتان هستید، دوباره استخدام شوید، چه می‌کردید؟ چه کار متفاوتی نسبت به روز نخستی که در این شغل استخدام شدید، می‌کردید؟ چه شایستگی‌ها و قابلیت‌های در خود ایجاد می‌کردید تا این شغل را با موفقیت‌آمیز انجام دهید؟ این قدمِ رو به عقب، به شما کمک می‌کند تا به ارزیابیِ دوباره استراتژی‌ها و رویکردهایی که اکنون در حال استفاده از آن هستید، بپردازید. این کار باعث می‌شود بتوانید چیزهایی را ببینید که گذشت زمان مانع از دیدن آن شده است و با این کار بتوانید با چالش‌هایی که پیش‌رو دارید، اثربخش‌تر روبرو شوید.

بنابراین، پیش از آنکه توسط مدیر خود اخراج شوید، خودتان را با به چالش‌ کشیدن استراتژی‌ها، عملکرد، شایستگی‌ها و مهارت‌هایتان، اخراج کنید و اگر به این نتیجه رسیدید که قابلیت‌های فعلی شما با تقاضاها و چالش های فعلیِ شغلتان هم خوانی دارد، دوباره خود را با قدرت استخدام کنید. در پایان خواندن کتاب خودتان را اخراج کنید را به همه شاغلان عزیز توصیه می کنیم.

تعداد بازدید: 444 بار

Robert%20Kiyosaki%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C 17

عنوان کتاب: خودتان را اخراج کنید

راهی عملی برای دستیابی به استقلال و پیشرفت مالی در زندگی

نویسنده: رابرت کیوساکی

مترجم: فاطمه قمری

تعداد صفحات کتاب: 109 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

تاکتیک های میلیاردرهای موفق شاهکاری از رابرت کیوساکی ، تاجر، سرمایه‌گذار و سخنران آمریکایی است.که شامل دو بخش است. بخش اول دربرگیرنده اشکال مختلف این تاکتیک‌ها و بخش دوم دربرگیرنده تاکتیک‌هایی است که ما باید در بحران‌های اقتصاد در مسیر پولدار شدن باید استفاده کنیم...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 563
رابرت کیوساکی طبق نوشته هایش در کتاب به فکر یک تجارت باشید قبل از اینکه بیکار شوید بر این باور است که باید مسئولیت امور مالی را خودتان بر دوش بگیرید یا تا آخر عمر دستورهای دیگران را پذیرا باشید. هر فردی خود تصمیم می‌گیرد که در کارش و نسبت...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 664

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *