به فکر یک تجارت باشید قبل از اینکه بیکار شوید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
به فکر یک تجارت باشید قبل از اینکه بیکار شوید (nbookcity.com)

دانلود کتاب به فکر یک تجارت باشید

رابرت کیوساکی طبق نوشته هایش در کتاب به فکر یک تجارت باشید قبل از اینکه بیکار شوید بر این باور است که باید مسئولیت امور مالی را خودتان بر دوش بگیرید یا تا آخر عمر دستورهای دیگران را پذیرا باشید. هر فردی خود تصمیم می‌گیرد که در کارش و نسبت به پول در چه جایگاهی قرار داشته باشد، ارباب یا برده بودن را خود تعیین خواهد کرد.

در آغازِ  کتاب به فکر یک تجارت باشید، نویسنده دو نفر را توصیف می‌کند که یکی کارمند و دیگری کارفرماست. کارمند یک متخصص است. این افراد کسانی هستند که در مورد مسائل کم، اطلاعات بسیار زیادی دارند. به عبارت دیگر آنها در مورد یک موضوع خاص، چیزهای زیادی می‌ دانند. دیگری، کارفرماست. این افراد در مسائل مختلفی سررشته دارند یعنی آنها در مورد مسائل زیادی، اطلاعات کمی دارند. آنها قادرند تصویر کلی را ببینند.

در اینجا بیشتر افراد گیج می‌ شوند زیرا تصور می‌کنند امنیت و چیزی که کار فرما دارد یعنی آزادی با یکدیگر مرتبط هستند. افراد تصور می کنند که امنیت، همان آزادی است ولی در واقع، این دو در مقابل یکدیگر قرار دارند. برای مثال، کارمند، با ترس کار می‌کند، کارمند برای داشتن امنیت، کار می‌کند یعنی امنیت دریافت مبلغی به عنوان حقوق ماهیانه. و به همین دلیل از آزادی خودش صرف نظر می‌ کند. این فرد، یک یا دو بار در ماه پول دریافت می‌کند اما می‌ ترسد.

خلاصه کتاب

رابرت کیوساکی در کتاب به فکر یک تجارت باشید قبل از اینکه بیکار شوید ، می گوید شما باید حسابی گرفتار قرض و بدهی بشوید تا بدانید که چطور از پول خود استفاده کنید، یا اینکه باید از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شدید درس بگیرید، یا باید با مطالعه کتاب و شنیدن تجربیات دیگران آموزش ببینید. طبق گفته ی او شما می توانید بد شانسی را تبدیل به خوش شانسی کنید. همچنین او می گوید یکبار از هنری فورد پرسیدند اگر یک میلیارد دلار از پولت را از دست بدهی چکار می کنی؟

هنری فورد جواب داد در مدت 5 سال دوباره این پول را به دست می آورم. شما هم باید تبدیل به چنین شخصیتی بشوید. شما باید کسی باشید که حتی اگر پول خود را از دست بدهید و تمام داراییتان را بگیرند باید بتوانید تا حد بسیار زیادی روی توانایی ها، ارزش ها و روابط اجتماعی خود حساب  کنید. آنقدر که اگر این پول را از دست بدهید باز هم توانایی برگرداندن آن را داشته باشید.  شما از اشتباهات گذشته خود درس گرفتید بنابراین لازم نیست دوباره مرتکب همان اشتباهات بشوید. پس دفعه بعد شما می توانید این مسیر را سریعتر طی کنید و زودتر به هدف خود برسید.

بخشی از متن کتاب

وظیفه کارآفرین این است که تجارتی را راه‌اندازی کند که بتواند رشد کند، تعداد زیادی کارمند استخدام کند، برای مشتریانش اعتبار قائل بشود، شخص مدیر آدم مسئولیت‌پذیری باشد، برای تمامی اشخاص که در تجارت مشغول هستند خوشبختی و رفاه فراهم بیاورد، اهل بخشش و صدقه باشد و درنهایت اینکه کسب و کارش نیازی به حضور فیزیکی او نداشته باشد. قبل از آنکه تجارتی وجود داشته باشد مدیر کار‌آفرین موفق این نوع تجارت را که وصف شد در ذهن خودش خلق می‌کند.

طبق گفته پدر پولدار انجام این کار وظیفه اصلی کارآفرین است در سراسر دنیا کارآفرینان هر روز صبح از خانواده‌شان خداحافظی می‌کنند و به سوی تجارت خودشان روانه می‌شوند.  بسیاری از آن‌ها در حالی سر کار می‌روند که در فکر می‌کنند با طولانی و سخت‌تر کار کردن مشکلات کارشان حل می‌شود. خیلی از آن‌ها متوجه نیستند مشکلاتی که امروزه با آن‌ها دست به گریبان هستند دیروز شروع شده است یعنی خیلی قبل تر از آنکه تجارت‌شان را راه‌اندازی کنند. یکی از عمده‌ترین دلایل نابود شدن تجارت‌های کوچک خستگی مفرط است.

همزمان پول در‌آوردن و ادامه دادن به مسیر هنگامی که بیشتر اوقات‌تان را صرف فعالیت‌هایی کنید که برایتان پول‌ سازی نمی‌کنند یا پول هم از جیب‌تان می‌برند بدون آنکه در‌آمدی داشته باشند کار مشکلی است. اگر در فکر راه‌اندازی تجارت خودتان هستید قبل از آنکه از کارتان دست بکشید شاید بهتر باشد که با یک کارآفرین صحبت کنید و ببینید او چه میزان از وقتش را صرف فعالیت‌هایی می‌کند که برایش در‌آمد‌زایی ندارند اما برای اداره تجارت‌اش لازم هستند. بعلاوه از او بپرسید برای این چالش چه چاره‌جویی‌ای می‌کند.

نقد کتاب به فکر یک تجارت باشید

رابرت کیوساکی سرمایه‌گذار و نویسنده‌ای است که پس از فعالیت‌های تجاری، به فعالیت‌های آموزشی پرداخت و کتاب‌هایی در باب موفقیت مانند دانشکده کسب و کار نوشت و همچنین کسب ثروت به روش پدر پولدار حاصل فعالیت‌های آموزشی اوست که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. کیوساکی در کتاب به فکر یک تجارت باشید قبل از اینکه بیکار شوید می گوید: همه از اشتباهات خود درس می گیرند اما هیچ قانونی وجود ندارد که حتما خودتان باید مرتکب آن اشتباهات بشوید.

در واقع برای بسیاری از افراد، پاداش همان آزادی سپری کردن اوقاتشان و آزادی انتخاب محصولی است که می‌خواهند بخرند. حالا، رابرت کیوساکی می‌ گوید: برای موفق شدن و برای این که بتوانید یک کارآفرین موفق باشید باید توانایی این را داشته باشید که از شکست‌ های خود درس بگیرید. باید بتوانید که شکست‌ های بسیار زیادی را برای خودتان به وجود آورید. به این دلیل که هر شکستی، شما را به موفقیت، نزدیک‌ تر می‌ کند. خواندن کتاب به فکر یک تجارت باشید قبل از اینکه بیکار شوید می تواند برای همگان مفید باشد.

تعداد بازدید: 662 بار

Robert%20Kiyosaki%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C 16

عنوان کتاب: به فکر یک تجارت باشید قبل از اینکه بیکار شوید

نویسنده: رابرت کیوساکی

مترجم: هنگامه خدابنده

تعداد صفحات کتاب: 528 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 26 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رابرت کیوساکی در کتاب رازهای ناگفته مالیات می‌خواهد شما بدانید که می‌توانید از کد مالیاتی نیز به نفع خود استفاده کنید تا به شما در پول درآوردن کمک کند؛ یا حداقل، بار مالیاتی شما را تا حد زیادی کاهش دهد. تنها چیزی که باید بدانید قوانین و نحوه بازی با آنها است. کیوساکی می‌گوید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 590
کیوساکی در مجموعه مقالاتی که در این کتاب گرد آمده راهکارها و امکانات مختلفی را برای رویارویی با فقر و توانمندسازی شما فراهم آورده‌. از جمله این توصیه‌ها می‌توان به مواردی مثل عدم پیروی از توصیه‌ های مشاوران...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 223

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *