پدر پولدار پدر بی پول

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
پدر پولدار پدر بی پول رابرت کیوساکی (nbookcity.com)

دانلود کتاب پدر پولدار پدر بی پول

کتاب پدر پولدار پدر بی پول نوشته رابرت کیوساکی و شارون لچنر که در لیست ۱۰ کتاب پرفروش دنیا در سال ۲۰۰۱  در روزنامه‌های وال استریت ژورنال، یواس‌ای‌تودی و نیویورک تایمز می‌ باشد.

تا سال ۲۰۱۶ م از این کتاب ۲۶ میلیون نسخه به فروش رسیده است. کیوساکی، درباره‌ روش‌های زندگی افراد پول ‌دار و افراد بی ‌پول صحبت می‌ کند. اگر شمایی که این کتاب را می‌خوانید باغبان یا سرایدار هستید یا حتی بیکارید باز هم می‌توانید به خودتان آموزش بدهید و به آن‌هایی که دوستشان دارد یاد بدهید تا از لحاظ مالی بتوانند از خودشان محافظت کنند.

یادتان باشد که هوش مالی یک روند ذهنی است که طی آن ما می‌توانیم مشکلات مالی مان را حل کنیم. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که افسانه‌ی «درآمد بیشتر لازمه‌ی پولدار شدن است» را از بین می‌برد؛ با تفکر خانه‌ی خود را در حکم یک دارایی به حساب آوردن به مقابله بر می‌خیزد…

کیوساکی به پدر و مادرها نشان می‌دهد که چرا نمی‌توانند برای آموزش‌های مالی به فرزندشان، به سیستم آموزش مدارس متکی باشند؛ یک‌بار و برای همیشه مفهوم دارایی و بدهی را برای ما روشن می‌سازد؛ و بالاخره به شما یاد می‌دهد چگونه مسایل مالی و نقش پول را به فرزندتان بیاموزید تا آینده مالی موفقی پیش رو داشته باشند.

خلاصه کتاب

نویسندگان کتاب پدر پولدار پدر بی پول به این نکته اشاره دارند که تا ٣٠٠ سال پیش، زمین منبع ثروت بود. زمین داران ثروتمند به حساب می آمدند، پس از آن دوران صنعتی فرارسید و صاحبان صنایع به ثروت رسیدند . امروز دوران دانش و اطلاعات است. کسانی که به اطلاعات تازه و روز دسترسی داشته باشند ثروتمندند.

هوشمندی مالی نیز از چهار عامل: آشنایی با حسابداری، روش های سرمایه گذاری، بازاریابی و آگاهی از قوانین  حاصل می شود و بالاخره پیام اصلی کتاب این است: “برای پول کار نکنید، بگذارید پول برایتان کار کند.” رابرت کیوساکی ادعا دارد که ثروتمندان آموزش‌های متفاوتی به فرزندانشان می‌دهند.

آن‌ها در خانه و دور میز شام به بچه‌ها آموزش می‌دهند. شاید ایده‌هایی که در کتاب پدر پولدار پدر بی پول آورده شده‌اند از آن نوع چیزهایی نباشند که شما با فرزندانتان بخواهید در موردشان بحث کنید اما همین که حاضر شده‌اید نگاهی به آن‌ها بیندازید جای شکر دارد.

 باز هم در مورد ایده‌های مشابه به جستجو بپردازید. ما باید دانش و معلومات جدیدتری را به فرزندانمان توصیه کنیم. ما به ایده‌های جدید و آموزش‌های متفاوتی نیازمندیم. شاید چندان ایده‌ی بدی نباشد اگر به فرزندانمان بگوییم که همزمان با کارمند خوبی بودن تلاش کنند تا صاحب شرکت سرمایه‌گذاری شخصی‌شان هم باشند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب پدر پولدار پدر بی پول میمن دو پدر داشتم که یکی پولدار بود و دیگری بی پول. یکی از آن‌ها تحصیلات عالیه داشت و بسیار با هوش بود وی دارای مدرک دکترا بود و 4 سال دوره‌ی لیسانس را ظرف مدت کمتر از دو سال طی کرده بود. وی سپس برای تکمیل تحصیلاتش به دانشگاه‌های استنفورد شیکاگو و نورث وسترن رفته بود و تمامی دوره‌ی تحصیلش را با بورسیه گذرانده بود. 

پدر دیگرم حتی کلاس هشتم را هم تمام نکرده بود. هر دوی این مردان در زمینه‌ی شغلی خودشان که تمام زندگی‌شان را صرف آن کردند بسیار موفق عمل کردند. هر دوی آن‌ها هم درآمد قابل توجهی داشتند. با این همه یکی از آن‌ها از نظر مالی تمام عمر درگیر مشکلات بود.

دیگر هم یکی از ثروتمندترین مردان هاوایی شد. یکی از آن‌ها وقتی فوت کرد ده‌ها میلیون دلار برای خانواده‌اش و کلیسایی که برای اجرای مراسم مذهبی به آن می‌رفت و مؤسسات خیریه به جای گذاشت. دیگری هم کلی قبض و صورت حساب به ارث گذاشت که باید پرداخت می‌شدند.

هر دوی این مردها قوی، کاری، دانا و تاثیرگذار بودند. هر دوی آن‌ها به من مشاوره می‌دادند اما موضوع مشورت‌شان یکی نبود. هر دوی آن‌ها قویاً به آموزش اعتقاد داشتند اما منظورشان از آموزش یکی نبود. اگر قرار بود فقط یکی از این دو پدرم باشد باید توصیه‌هایش را یا قبول می‌کردم یا رد.

با وجود دارا بودن دو پدر از این بخت برخوردار بودم که دیدگاه‌های متفاوت یک پدر پولدار و یک پدر بی پول را با هم مقایسه کنم. «یکی از پدرانم، برای به‌ دست‌ آوردن چند دلار جان می‌کند و دیگری مشت مشت پول در می‌آورد. (ص34 کتاب پدر پولدار پدر بی پول)

یکی از پدرانم به من یاد می‌داد که سوابق تحصیلی و کارم را چه‌ طور بنویسم که بتوانم شغل خوبی به دست آورم و دیگری به من می‌آموخت که چه طور طرح‌های قوی مالی و بازرگانی را خلق کنم تا بتوانم برای دیگران شغل ایجاد کنم.»

فرزند دو پدر قوی‌ بودن این امکان را برای من فراهم آورد تا با مقایسه آرای آن‌ها با یک دیگر، تأثیر تفکرات‌ شان را بر زندگی‌شان بررسی کنم! در این جریان فهمیدم که انسان‌ها زندگی‌شان را براساس افکارشان تنظیم می‌کنند. پدر بی پولم دائماً می‌گفت: (ص35 کتاب پدر پولدار پدر بی پول)

من هیچ وقت پولدار نمی‌شوم و این پیشگویی واقعیت یافت، ولی پدر پولدارم معتقد بود که آدم پولداری‌ ست، حتی یک بار پس از ورشکسته‌ گی که افسرده اش کرده بود، باز ادعا کرد آدم ثروتمندی است و می‌گفت بین فقیر بودن و ورشکسته‌ بودن، یک اختلاف بزرگ است و آن این که ورشکسته‌ گی موقتی، ولی فقر دائمی است.

نقد کتاب پدر پولدار پدر فقیر

امروزه ما با تغییرات جهانی و تکنولوژیکی زیادی مواجه هستیم که بسیار وسیع هستند و حتی وسیع‌تر از تمام تغییراتی هستند که تاکنون با آن‌ها مواجه بوده‌ایم. هیچ کسی جام جهان‌نما ندارد اما از یک چیز می‌توان مطمئن بود و آن هم اینکه تغییرات در راهند که ما در باورمان هم نمی‌گنجد.

چه کسی می‌داند در آینده با چه چیزهایی مواجه خواهیم شد؟ اما هر اتفاقی هم که بیفتد ما دو انتخاب اساسی پیش رویمان داریم یا آنکه محتاطانه رفتار کنیم یا اینکه هوشمندانه به پیش رویم و آن کار را با آماده‌سازی خودمان و کسب آموزش‌های لازم و بکارگیری نبوغ مالی خود و فرزندانمان انجام دهیم.

رابرت کیوساکی معتقد است دلیل مشکلات اکثر مردم این است که سال‌ها در مدرسه درس خوانده‌اند، اما هیچ چیز در مورد پول یاد نگرفته‌اند. وی می گوید: که مردم یاد می‌گیرند تا برای پول کار کنند، اما هرگز یاد نمی‌گیرند، کاری کنند تا پول برایشان کار کند.

در کتاب پدر پولدار پدر بی پول ، رابرت کیوساکی دربارهٔ روش‌های زندگی افراد پولدار و افراد بی‌پول صحبت می‌کند. او از کودکی خود می‌نویسد و اینکه زندگی در کنار پدر واقعی او که یک معلم باهوش و بسیار محبوب اما فقیر بوده و زندگی در کنار پدر بهترین دوستش که او دوستش را دربارهٔ پول و قواعد آن آموزش می‌داد و بسیار ثروتمند.

کتاب پدر پولدار پدر بی پول

عنوان کتاب: پدر پولدار، پدر بی پول

نویسنده: رابرت کیوساکی، شارون لچنر

مترجم: علی عباسی

تعداد صفحات کتاب: 395 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.27 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

رابرت گرین نگارش کتاب حاضر را پس از کتاب چیرگی آغاز کرد و این فرایند شش سال به طول انجامید. او اندکی بعد از اتمام نگارش کتاب سکته نسبتا وسیعی کرد و خطر بزرگی را از سر گذراند. خودش در مصاحبه ها می گوید همین...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 1346
بائودولینو قهرمان رمان که کتاب نام او را بر خود دارد، بالفطره دروغگو که کار و بارش رويا بافتن و باوراندن آن به دیگران است، چنان که تمام عمر خود او و اطرافیانش صرف یافتن قلمرو کشیشی به نام یوحنا می شود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 372

86 پاسخ

  1. سلام من کتاب پدر پولدار کتاب بی پول و از سایت شما خریدم توی توضیحات تعداد صفحات کتاب ۳۹۴ صفحه ست ولی فایلی که برام ایمیل کردین دانلود کردم ناقصه و فقط ۴۸ صفحه ست

    1. با سلام.
      فایل کتاب بررسی شد و 395 صفحه به طور کامل برای شما ارسال شده است. احتمالا به دلیل اختلال در اینترنت، فایل را ناقص دانلود کرده اید.
      ایمیل پشتیبانی برای شما ارسال شده است لطفا مجددا دانلود کنید. در صورت بروز هرگونه سوالی با کمال میل درخدمتیم.

  2. با سلام ممنون از سایت خوبتون لطفا در مورد تاثیر تکونولوژی و فن آوری اطلاعات بر خرید و فروش آهن آلات هم مطلبی منتشر کنید.

    1. سلام بر شما
      از پیشنهاد شما سپاسگزاریم اگر کتاب خاصی مدنظرتون هست لطفا عنوان کتاب و نام نویسنده رو بفرمایید، ممنونیم.

  3. سایتتون فوق العاده ست. اکثر کتابهای مفید و پرفایده و کاربردی در سایتتون وجود داره که در جهت رشد آگاهیهای جامعه بسیار عالیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *